Quantcast

Ενα 2CV από... ξύλο, έτοιμο να τρέξει στους δρόμους

Το αυτοκίνητο θα περάσει από τεχνικό έλεγχο σε λίγες εβδομάδες.
Ορισμένοι ονειρεύονται όλη τους τη ζωή τους να αποκτήσουν μια μέρα ένα 2CV, ένα μοντέλο μυθικό και πολυπόθητο για τους συλλέκτες.

Ο Μισέλ Ρομπιγιάρ υλοποίησε το τρελό σχέδιό του να φτιάξει ένα 2CV εξ ολοκλήρου από ξύλο, το οποίο να τρέξει στο δρόμο.

Ο συνταξιούχος ξυλουργός με την κιτρινισμένη από το τσιγάρο γενειάδα μόλις ολοκλήρωσε την κατασκευή ενός 2CV από ξυλεία που παρήχθη από τα οπωροφόρα δέντρα της Τουρέν, ένα αυτοκίνητο σε φυσικό μέγεθος μοναδικό στον κόσμο, εξοπλισμένο για να κυκλοφορεί στον δρόμο και έτοιμο να περάσει τον πρώτο του τεχνικό έλεγχο.

Ο Ρομπιγιάρ τινάζει τα πριονίδια από το πουλόβερ του. Το γαλανά του μάτια λάμπουν όταν αγγίζει τις πλανισμένες ξύλινες μακέτες του.

Το 2011 άρχισε το εγχείρημα να τις μετατρέψει σε ένα μοντέλο πραγματικού μεγέθους. Έξι χρόνια μετά πραγματοποιεί το όνειρό του, ένα ξύλινο αντίγραφο 2CV του 1953, βάζοντας στοίχημα το αυτοκίνητο να κυκλοφορήσει στο δρόμο φέτος το καλοκαίρι.

Διάφορα είδη ξύλου χρειάστηκαν για να σχεδιαστεί αυτό που τελικά αναδεικνύεται ως έργο τέχνης: από αχλαδιά ο σκελετός, από μηλιά το καπό, από καρυδιά τα φτερά και το τιμόνι, από αγριοκερασιά οι πόρτες και το πορτ-μπαγκάζ, από φτελιά ο πίνακα των οργάνων.

"Οι 22 κυματισμοί του καπό έγιναν μέσα από τα νερά του ξύλου. Και τα φινιρίσματα τελειοποιήθηκαν με σκαρπέλο και γυαλόχαρτο. Το όχημα διαθέτει γνήσια μηχανή Citroen. "Δούλεψα πάνω στο σασί ενός Diane 6 του 1966 και έναν κινητήρα των 3 ίππων, καθώς το ξύλο είναι πιο βαρύ σε σχέση με το αρχικό αμάξωμα. Τον απομόνωσα κάτω από το καπό βάζοντας θερμική προστασία", εξηγεί. "Αν οι ρόδες και τα φανάρια είναι επίσης τα γνήσια, τα εξωτερικά καλύμματα των τροχών είναι από ξύλο, όπως και τα καθίσματα πάνω στα οποία υπάρχουν άνετα μαξιλάρια".

Το αυτοκίνητο θα περάσει από τεχνικό έλεγχο σε λίγες εβδομάδες αλλά ο χρυσοχέρης συνταξιούχος δέχεται ήδη προσφορές.

Όμως δεν τίθεται καν θέμα πώλησής του. "Ήθελα να φτιάξω ένα αντικείμενο που θα μείνει όταν εγώ φύγω. Θα ήθελα αυτό το αυτοκίνητο να εκτεθεί μια μέρα σε γκαλερί", δηλώνει.

Άλλο όνειρό του είναι, το αυτοκίνητό του να είναι μια μέρα στην αφίσα ενός διαφημιστικού σποτ ή μιας ταινίας μεγάλου μήκους.

Πριν φθάσει εδώ, ο ξυλουργός έφτιαξε 15 μακέτες, οι οποίες σήμερα κοσμούν τα ράφια του εργαστηρίου-μουσείου του που βρίσκεται μέσα στους αγρούς του Λος, στην περιοχή της Τουρ, στην κεντροδυτική Γαλλία, έξω από το οποίο υπάρχουν δύο πιθάρια και δύο γερμανικοί ποιμενικοί.

Από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, ο Ρομπιγιάρ έχει φτιάξει εντυπωσιακές μακέτες, όλες από το ξύλο της Τουρέν: ένα 4CV, ένα Coccinelle Volkswagen του 1949, ένα Auburn που έκανε δημοφιλές ο αμερικανός ηθοποιός Κλαρκ Γκέιμπλ, μια Lincoln, μια Bugatti Royale του 1936...

Ορισμένες είναι αληθινά κοσμήματα, όπως αυτή η Harley Davidson με την πλαϊνή καρότσα της που βραβεύτηκε με το χρυσό μετάλλιο της έκθεσης μινιατούρας του Παρισιού το 2004, ανταμείβοντας έτσι τον καλλιτέχνη για περισσότερες από 500 ώρες εργασίας.

Δίπλα στο μοναδικό αυτό μοντέλο, εκτίθενται τα πολλά βραβεία από εκθέσεις μοντελισμού στη Γαλλία και στο εξωτερικό.

Άλλα είναι εξίσου εντυπωσιακά, όπως ένα αμερικανικό φορτηγό που φτιάχτηκε από 1.000 και πλέον κομμάτια, εκ των οποίων τα 150 είναι κάτω από το καπό, που χρειάστηκε δουλειά ενός χρόνου, ή η Ferrari του Μίχαελ Σουμάχερ που σύντομα θα κοσμεί το μουσείο Maranello στην Ιταλία.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ