Quantcast

Nissan Micra: Αναγέννηση τώρα

Το ολοκαίνουργιο ιαπωνικό μοντέλο δεν έχει καμία σχέση με τους προκατόχους του.
Του Σπύρου Ρέκκα

Ειλικρινά πλέον έχω πεισθεί για τα αποτελέσματα της συνύπαρξης δύο εντελώς διαφορετικών απόψεων σχετικά με την αυτοκίνηση. Αναφέρομαι στην ιαπωνική άποψη και στην ευρωπαϊκή τοποθέτηση. Οσες ιαπωνικές μάρκες -όπως η Nissan- κατάφεραν να συνδυάσουν τα θετικά στοιχεία αυτών των δύο σχολών της αυτοκίνησης, διαπρέπουν στην Ευρώπη και κερδίζουν σκληρές μάχες στην παγκόσμια αγορά.

Με αυτές τις σκέψεις πήρα τον δρόμο που οδηγεί στην Πύλο, μιας από τις πιο όμορφες και γραφικές περιοχές της πατρίδας μας. Στα χέρια μου είχα το ολοκαίνουργιο Nissan Micra, ένα αυτοκίνητο που θα έπρεπε να είχε άλλη ονομασία γιατί αποτελεί μια φρέσκια πρόταση με νέα κατεύθυνση.

Ομως, η ισχυρή θέση του στην αγορά δεν επέτρεψε αλλαγή της ονομασίας. Το νέο μοντέλο δεν είναι ένα ακόμη supermini. Αποτελεί μια προσπάθεια να ξεπεραστούν τα όρια της πιο δημοφιλούς κατηγορίας. Το αυτοκίνητο που οδήγησα έπαιρνε ενέργεια από τον κινητήρα ντίζελ 1.500 κ.εκ. dci, απόδοσης 90 ίππων. Από τα πρώτα χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο διαπίστωσα ότι η νέα πρόταση κινείται με άριστο τρόπο και προσφέρει μεγάλα ποσοστά οδηγικής ευχαρίστησης.

Ειδικότερα, κυρίαρχο ρόλο στην επίτευξη υψηλών οδηγικών χαρακτηριστικών παίζει το νέο στιβαρό πλαίσιο που έχει και τις κατάλληλες ρυθμίσεις. Ενα ακόμη στοιχείο που συμβάλλει στην πολύ καλή οδική συμπεριφορά είναι το χαμηλό κέντρο βάρους.

Θετικές εντυπώσεις έχω και για τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, οι οποίες ταιριάζουν και στις ελληνικές οδικές συνθήκες. Aξίζει να τονίσω την επιτυχημένη ρύθμιση του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης. Εδώ είναι φανερή η επιρροή της Renault στον συνδυασμό όλων των παραμέτρων που εξασφαλίζουν ακριβή και άμεση πληροφόρηση στον οδηγό.

Το ιαπωνικό αυτοκίνητο δίνει την εντύπωση στον οδηγό ότι χειρίζεται ένα μοντέλο της μεγαλύτερης κατηγορίας. Η στιβαρότητα, η αίσθηση της ασφάλειας και οι άμεσες αντιδράσεις του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού είναι μερικά χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν τη θέση του μοντέλου στην κατηγορία και παράλληλα δημιουργούν νέα δεδομένα στα supermini. Ο κινητήρας είναι γνωστός και δοκιμασμένος.

Είναι η πιο καλή μονάδα της αγοράς στην κατηγορία των 1.500 κ.εκ., φέρει τη σφραγίδα της Renault και την εμπιστεύεται ακόμη και η Mercedes. Η απόδοσή του είναι υπεραρκετή για να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο. Εξασφαλίζει υψηλές ταχύτητες και καλές ρεπρίζ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9’’, τελική ταχύτητα 179 χλμ./ώρα.

Ο θόρυβος από τη λειτουργία του μοτέρ είναι περιορισμένος. Με τη συμβολή της αποδοτικής ηχομόνωσης το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα παραμένει χαμηλό. Το ταξίδι είναι άνετο και η ποιότητα κύλισης πολύ καλή.

Η μέση κατανάλωση στο ταξίδι ήταν 6,1 λίτρα/100 χλμ. Κατανάλωση 3,4 λίτρα/100 χλμ. Η τιμή του αυτοκινήτου που δοκίμασα καθορίστηκε στα 18.190 ευρώ. Πρόκειται για την πιο πλούσια έκδοση Techna.

Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα 14.890 ευρώ (Energy). Επίσης, βενζινοκινητήρες 1.000 κ.εκ. απόδοσης 73 ίππων από 12.090 ευρώ και 900 κ.εκ. ισχύος 90 ίππων από 13.490 ευρώ.