Quantcast

Skoda Vision E: Ηλεκτρικό όραμα

Μια γεύση από το μέλλον παρουσίασε η εταιρεία στην Εκθεση της Σαγκάης.
Του Σπύρου Ρέκκα

Η Skoda εισέρχεται στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων μοντέλων με μια μελέτη που αξιοποιεί τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας. Το πρώτο ηλεκτρικό πρωτότυπο της μάρκας ονομάσθηκε Vision E και αποκαλύφθηκε στην Εκθεση της Σαγκάης.

Εχει μήκος 4,68 μ., πλάτος 1,92 μ. και ύψος 1,59 μ. Λόγω του μεγάλου μεταξονίου (2.851χιλ.) και των κοντών εμπρός και πίσω προβόλων, δημιουργείται ένα ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό. Οι προβολείς υιοθετούν τεχνολογία Matrix LED που εξασφαλίζει πλήρη φωτισμό του δρόμου.

Η μονάδα ελέγχου φώτων είναι συνδεδεμένη με μία εμπρός κάμερα για την ανάλυση της κάθε οδηγικής κατάστασης. Τα δεδομένα που καταγράφει επιτρέπουν τον ακριβή προσδιορισμό της κατανομής φωτός υπό όλες τις συνθήκες.

Αντί των εξωτερικών καθρεφτών, υπάρχουν κάμερες που μεταφέρουν την εξωτερική εικόνα γύρω από το όχημα σε οθόνες του εσωτερικού. Αυτή η λύση βελτιώνει την αεροδυναμική του οχήματος και τις λειτουργίες που προηγουμένως σχετίζονταν με τους εξωτερικούς καθρέφτες (π.χ. αναγνώριση οχημάτων).

Εκτός από την οθόνη του cockpit για την απεικόνιση των συμβατικών δεδομένων του οχήματος, υπάρχουν κι άλλες οθόνες για τους επιβάτες.
 
Μια υποδοχή κινητού τηλεφώνου είναι ενσωματωμένη στο εσωτερικό κάθε πόρτας, για επαγωγική φόρτιση των smartphones.

Οταν το όχημα κινείται αυτόνομα, οι μπροστινοί επιβάτες μπορούν να μετακινήσουν τα εμπρός καθίσματα προς τα πίσω και να απολαύσουν στιγμές χαλάρωσης. Ταυτόχρονα, το τιμόνι ανασηκώνεται για να αυξηθεί η ευρυχωρία.

Είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό πρωτότυπο, βασισμένο στην αρθρωτή πλατφόρμα MEB της Volkswagen, και χάρη στη άφθονη ισχύ των 225 kW επιταχύνει άμεσα και πολύ δυναμικά.

H κινητήρια ισχύς μεταφέρεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς. Η λεπτή αλλά ισχυρή, υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου είναι προστατευμένη από συγκρούσεις, στο πάτωμα του πλαισίου. Η φόρτιση γίνεται επαγωγικά, για παράδειγμα, μέσω ενός πάνελ στο πάτωμα του γκαράζ του ιδιοκτήτη.

Tο όχημα παρκάρει με τον εμπρός άξονα πάνω από το πάνελ. Κατά τη διάρκεια της νύχτας φορτίζει πλήρως τις μπαταρίες αυτόματα μέσω επαγωγικής τεχνολογίας, δηλαδή η λειτουργία είναι εντελώς ανέπαφη και δεν απαιτεί σταθμό φόρτισης ή καλώδιο. Επίσης, υπάρχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης με πρίζα (80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε μόλις 30 λεπτά).

Ακόμη ένα σύστημα που βελτιστοποιεί την ασφάλεια και λανσάρεται στο Vision E είναι ο παλμογράφος, που παρακολουθεί συνεχώς τους καρδιακούς παλμούς του οδηγού και τον προειδοποιεί εάν βρίσκονται σε επικίνδυνο επίπεδο.

Εάν προκύψει ιατρικό πρόβλημα, το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιήσει τις λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης για να κατευθυνθεί στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης χωρίς τη βοήθεια του οδηγού και να σταματήσει.
 
Σε περίπτωση επείγουσας ανάγκης (π.χ. καρδιακή προσβολή), το σύστημα μπορεί να καλέσει τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Η Skoda θα λανσάρει ένα plug-in υβριδικό μοντέλο το 2019 και πέντε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025.