Quantcast

VW Golf 1.0 TSI 110 ίππων: Σταθερή αξία!

Το ανανεωμένο γερμανικό μοντέλο συνεχίζει να θέτει τα στάνταρ στην κατηγορία των μικρομεσαίων.
Του Σπύρου Ρέκκα

Για την πρώτη δοκιμή μεγάλης διάρκειας του ανανεωμένου VW Golf στην Ελλάδα, επέλεξα την έκδοση που εκτιμώ ότι θα προτιμήσουν οι υποψήφιοι αγοραστές μικρομεσαίων μοντέλων, οι οποίοι μετρούν προσεκτικά τη σχέση αξίας/εξοπλισμού/τιμής. Η ταυτότητα του μοτέρ: τρεις κύλινδροι, χωρητικότητα 1.000 κ.εκ., ενώ η ιπποδύναμη μειώθηκε κατά 5 ίππους και πλέον είναι 110 ίπποι. Μόλις έκλεισα τη βαριά πόρτα του αυτοκινήτου που πηγαίνει κόντρα στην τάση των θεμελιωδών αλλαγών, ενεργοποίησα τον κινητήρα. Εστησα αυτί για να αξιολογήσω τη λειτουργία του μοτέρ. Διαπίστωσα ότι είναι ένα από τα πιο ήσυχα σύνολα της κατηγορίας, με ελάχιστους κραδασμούς.

Από χαμηλά έχει δύναμη και σου δίνει την εντύπωση ότι χειρίζεσαι ένα μεγαλύτερο σύνολο. Η παροχή της υψηλής ροπής των 20,2 χλγμ. από τις 2.000 σ.α.λ. και η σωστή κλιμάκωση της ισχύος εξασφαλίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις. Τα 9,9’’ που δίνει ο κατασκευαστής για το τεστ 0-100 χλμ./ώρα και η τελική των 196 χλμ./ώρα δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα.

Στο αστικό περιβάλλον αποδίδει καλύτερα αν αλλάζεις τις σχέσεις στο εξάρι κιβώτιο - γύρω στις 3.500 σ.α.λ. Στο ταξίδι προς την Ακράτα, το μοτέρ απέκτησε γρήγορα τον ρυθμό του και έδωσε υψηλές ταχύτητες.

Να τονίσω δύο σημαντικά πλεονεκτήματα που κάνουν πιο άνετο το ταξίδι: την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την αίσθηση στιβαρότητας. Η κατανάλωση εξαρτάται από τον τρόπο που θα χειριστείς το μοτέρ. Κατάφερα να μειώσω την κατανάλωση στα 6 λίτρα/100 χλμ., όταν ο κατασκευαστής ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα/100 χλμ. Σε διαδρομές αυξημένης δυσκολίας η μέση κατανάλωση ανέβηκε στα 7 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ. Οσον αφορά την οδική συμπεριφορά, παραμένει προσανατολισμένη στην άνεση και κάθε στιγμή νιώθεις ότι χειρίζεσαι ένα ασφαλές και καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο.

Η εσωτερική διαρρύθμιση - διακόσμηση δεν απασχόλησε τους σχεδιαστές, γιατί έχει άριστα στοιχεία και ανταποκρίνεται στη φιλοσοφία του Golf. Να τονίσω την προσπάθεια της Kosmocar VW να προσθέσει σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, υποστήριξης του οδηγού και άνεσης, στη βασική έκδοση Comfortline του ανανεωμένου Golf: 7 αερόσακοι, ESP με λειτουργία σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου, ASR, MSR, EDL, Adaptive Cruise Control & Speed Limiter, Front Assist (σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου) με City Emergency Braking, Pedestrian Monitoring, Multicollision Brake, Pre-Crash, Fatigue Detection, XDS, κλιματισμός Climatic, ζάντες αλουμινίου 15’’, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήρια τηλεφώνου, ηχοσυστήματος και οθόνης πολλαπλών λειτουργιών και δερμάτινες επενδύσεις στο λεβιέ ταχυτήτων, σύστημα Infotainment Composition Color (έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών/Radio/MP3/4 ηχεία/4x20 Watt/Θύρα SD card), Connectivity Pack (bluetooth με audio streaming και θύρα USB συμβατή με iPod/iPhone) κ.λπ. Είναι το πρώτο μικρομεσαίο αυτοκίνητο που έχει τόσο πλήρη βασικό εξοπλισμό!

Η τιμή της βασικής έκδοσης 1.0 TSI 110 ίππων καθορίστηκε στα 20.200 ευρώ (5 π.). Με κινητήρα 1.0 TSI 85 και ίδιο εξοπλισμό, πωλείται προς 17.400 ευρώ.