Quantcast

Suzuki Swift 1.2 DualJet CVT: Ιαπωνική υπεροχή

Το δημοφιλές supermini ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής του, καθώς και την οδική του συμπεριφορά.
Του Σπύρου Ρέκκα

Η αντοχή και η πρακτικότητα των αυθεντικών ιαπωνικών αυτοκινήτων είναι παροιμιώδης.

Η ιαπωνική σχολή καθορίζει το πλαίσιο για να λειτουργούν τα βασικά τμήματα του αυτοκινήτου ακόμη και όταν πλησιάζει η στιγμή που κλείνει ο κύκλος της ζωής του.

Η Suzuki ανήκει στη λίστα των πιο γνήσιων εκφραστών της ιαπωνικής κουλτούρας για το αυτοκίνητο. Εξακολουθεί να κατασκευάζει τα περισσότερα μοντέλα της στην Ιαπωνία και αξιοποιεί την ικανότητα των αφοσιωμένων μηχανικών της.

Για τη νέα γενιά του Swift αξιοποίησε όλη την τεχνογνωσία της και υιοθέτησε νέες σχεδιαστικές τάσεις.

Το αποτέλεσμα φέρνει το ιαπωνικό supermini στις πρώτες θέσεις των νέων μοντέλων που μπήκαν δυναμικά στη μάχη των πωλήσεων. Η αντιπαράθεση είναι σκληρή, γιατί η κατηγορία των supermini είναι η μεγαλύτερη της ελληνικής αγοράς και κατέχει το 37,2% της συνολικής πίτας.

Οπως διαπίστωσα κατά τη διάρκεια της μεγάλης δοκιμής στην Ελλάδα, το ιαπωνικό μοντέλο είναι ένας σκληρός αντίπαλος ακόμη και για τα καθιερωμένα αυτοκίνητα της αγοράς.

Αφήνω στην άκρη την επιθετική σχεδίαση που δίνει άλλη αύρα στο αυτοκίνητο και έρχομαι στον τομέα που εκτιμά ο έμπειρος οδηγός, την αίσθηση στον δρόμο.

Πατάει γερά στον δρόμο, απεχθάνεται τις έντονες κλίσεις στις στροφές και δίνει την αίσθηση της ασφάλειας.

Τα μυστικά του κρύβονται, στο νέο πλαίσιο μειωμένου βάρους, στις αναβαθμισμένες αναρτήσεις και στις νέες ρυθμίσεις. Μου θύμισε καλό γερμανικό μοντέλο όταν το πίεσα και του έβαλα δύσκολα σε δρόμους με σαμαράκια. Συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο τμήμα.

Δεν άκουσα ούτε ένα τσικ. Η κατασκευή του γίνεται στην Ιαπωνία και ο παρατηρητικός οδηγός νιώθει τη διαφορά σε κάθε μέτρο.

Για την αστική χρήση συστήνω τον μηχανικό συνδυασμό που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Βενζινοκινητήρας 1.2 Dualjet 90 ίππων και αυτόματο κιβώτιο CVT. Αυτή η παντρειά τα κάνει όλα και συμφέρει.
 
Από το πρωί μέχρι αργά το βράδυ προσφέρει άνετη οδήγηση, χωρίς την κοπιαστική συχνή αλλαγή των σχέσεων, και φροντίζει για την οικονομία στο καύσιμο.

Εκαψε 5,9 λίτρα/100 χλμ., εργοστασιακή τιμή 4,6 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 103 γραμ./χλμ. Ικανοποιητικές επιδόσεις, 0-100 χλμ./ώρα σε 11’’ και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα.

Δεν σας κρύβω ότι και αυτό το CVT έχει τα μειονεκτήματά του σε μερικές φάσεις της κίνησης, αλλά είναι η καλύτερη επιλογή για χαμηλό κόστος αγοράς και άνεση.

Στο εσωτερικό, θα ήθελα μαλακά πλαστικά. Να τονίσω την ευρυχωρία στο πίσω κάθισμα και την αυξημένη χωρητικότητα για τις αποσκευές (265 λίτρα).

Το αυθεντικό ιαπωνικό αυτοκίνητο, που συνεχίζει την κληρονομιά του επιτυχημένου μοντέλου, κοστίζει 14.080 (1.2 CVT).

Οι τιμές ξεκινούν από τα 11.680 ευρώ (1.2). Καλό επίπεδο εξοπλισμού και στη βασική έκδοση.