Quantcast

Νέο Volvo XC60: Αδιαφιλονίκητος ηγέτης

Το πολυτελές σουηδικό SUV θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία του.
Του Σπύρου Ρέκκα
Αποστολή στην Ισπανία

Οδηγώντας για μεγάλο χρονικό διάστημα το Volvo XC90, αποκόμισα την εντύπωση ότι το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας της σουηδικής φίρμας είναι το «ταβάνι» για τη μάρκα.

Δηλαδή, το μεγάλο SUV εμπεριέχει ό,τι καλύτερο υπάρχει στα εργαστήρια της εταιρείας σε όλους τους τομείς.

Ομως, οι Σουηδοί μού απέδειξαν ότι δεν έχουν βάλει όρια στη νέα γκάμα των μοντέλων τους.

Η οδήγηση του ολοκαίνουργιου Volvo XC60 στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, στο πλαίσιο της παγκόσμιας παρουσίασης του νέου αποκτήματος της φίρμας, ήταν ένα σοκ για εμένα. Ειλικρινά, δεν περίμενα ότι οι Σουηδοί μηχανικοί θα ξεπερνούσαν τους συναδέλφους τους στη Mercedes.

Το νέο Volvo XC60 κατέχει τον τίτλο του πρωταθλητή στους πιο δύσκολους τομείς κάθε αυτοκινήτου, στην ποιότητα κύλισης και την αίσθηση ασφάλειας. Ξεπέρασε ακόμη και τη Mercedes GLC! Η επιτυχία των Σουηδών είναι αξιοσημείωτη, γιατί όλα τα περιφερειακά τμήματα εύκολα τα αποκτά κάθε μάρκα από ειδικευμένες εταιρείες εξαρτημάτων.

Η σκληρή δουλειά γίνεται μετά για να σεταριστούν τα τμήματα και όταν οδηγείς το αυτοκίνητο να νιώθεις σαν να βρίσκεσαι στον καναπέ του σαλονιού. Aυτή την αίσθηση ασφάλειας, ηρεμίας, σιγουριάς και στιβαρής κατασκευής ένιωσα οδηγώντας το νέο πολυτελές μοντέλο.

Η πρώτη δοκιμή στη Βαρκελώνη έγινε με την έκδοση D5, η οποία παίρνει ισχύ από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ντίζελ 2.000 κ.εκ. απόδοσης 235 ίππων.

Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Το σύστημα Power Pulse εξασφαλίζει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού χωρίς την υστέρηση. Αναβαθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιτύχει υψηλές επιδόσεις, χωρίς να πιέσει το μοτέρ.

Οι τιμές που δίνει ο κατασκευαστής είναι κοντά στην πραγματικότητα και τοποθετούν το αυτοκίνητο στην ανώτερη βαθμίδα: Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,2’’ και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση στη δοκιμή 7 λίτρα/100 χλμ. Επίσημη τιμή 5,5 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 144 γρ./χλμ.

Ντελικάτος κινητήρας

Από τα πρώτα χιλιόμετρα διαπίστωσα ότι η λειτουργία του μοτέρ είναι ραφιναρισμένη και ο οδηγός απολαμβάνει την παροχή της ισχύος και της ροπής.

Ο θόρυβος από τη λειτουργία του τετρακύλινδρου κινητήρα είναι σε χαμηλά επίπεδα και δεν αλλοιώνει τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ενσωματώνει τρεις νέες τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας στον βασικό εξοπλισμό. Κοινό τους χαρακτηριστικό, η υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Το City Safety λειτουργεί με ταχύτητα έως 60 χλμ./ώρα και συνοδεύεται τώρα από υποβοήθηση τιμονιού.

Επίσης, παρέχει ενεργή υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει άλλο όχημα.

Η νέα γενιά του BLIS μειώνει το ενδεχόμενο συγκρούσεων σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας.
 
Προαιρετικά το Pilot Assist, σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης. Παράγεται στο εργοστάσιο της Volvo στην Τορσλάντα, στη Σουηδία. Αναμένεται τον Ιούλιο. Η βασική έκδοση θα κοστίζει κάτω από 60.000 ευρώ.