Quantcast

Αυστραλία: Κατάργηση της πλαστικής σακούλας μίας χρήσης στα σουπερμάρκετ

Οι δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σουπερμάρκετ της Αυστραλίας ανακοίνωσαν αυτή την εβδομάδα ότι...
Οι δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σουπερμάρκετ της Αυστραλίας ανακοίνωσαν αυτή την εβδομάδα ότι θα καταργήσουν τις πλαστικές σακούλες μιας χρήσης.

Η αλυσίδα Woolworths σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά την παροχή ελαφρών πλαστικών σακουλών στους επόμενους δώδεκα μήνες, αλλά θα προσφέρει στους πελάτες μια πιο ανθεκτική πλαστική σακούλα για 15 σεντ δολαρίου Αυστραλίας (περίπου 10 λεπτά του ευρώ).

Εξάλλου, η εφαρμογή παρόμοιων μέτρων στο Ηνωμένο Βασίλειο, οδήγησε σε μείωση της χρήσης πλαστικής σακούλας έως και κατά 85% μετά την εισαγωγή ενός τέλους 5 πεννών.
 
Αντίστοιχα, στην Ιρλανδία η χρήση μειώθηκε κατά 90% τους πρώτους 6 μήνες της χρέωσης 15 λεπτών. Στα καταστήματα Woolworths στην Αυστραλία χρησιμοποιούνται 3,2 δισεκατομμύρια πλαστικές σακούλες μιας χρήσης ετησίως.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Woolworths, Μπραντ Μπαντούτσι, δήλωσε ότι η απόφαση έχει να κάνει με την προστασία του περιβάλλοντος.

«Εξετάσαμε τις απόψεις των πελατών μας, καθώς και τις επιπτώσεις στο περιβάλλον, και πιστεύουμε ότι πρόκειται για μία κίνηση εξαιρετικά σημαντικής σημασίας», δήλωσε.

Τρεις ώρες μετά την ανακοίνωση, τα σουπερμάρκετ Coles ακολούθησαν με μια παρόμοια ανακοίνωση, και αργότερα την ίδια ημέρα η αλυσίδα Harris Farm Markets.

Άλλες επιχειρήσεις εξετάζουν επίσης πρωτοβουλίες μείωσης των πλαστικών σακουλών.

Τα σουπερμάρκετ Aldi δεν έχουν παράσχει ποτέ δωρεάν πλαστικές σακούλες μιας χρήσης στα καταστήματά τους, ενώ το IKEA σταμάτησε να χρησιμοποιεί δωρεάν πλαστικές σακούλες μίας χρήσης το 2013.

Η πίεση τόσο για τη μείωση όσο και για την απαγόρευση των πλαστικών μίας χρήσης έχει αυξηθεί εδώ και καιρό, συμπεριλαμβανομένων αντικειμένων όπως πλαστικά καλαμάκια, ποτήρια μιας χρήσης και μπουκάλια νερού.

Τα πλαστικά μιας χρήσης αποτελούν σημαντικό πρόβλημα, ιδίως για τους ωκεανούς του πλανήτη.

Επιπλέον, δεν βιοδιασπώνται και απαιτούν σημαντικούς πόρους για την παραγωγή τους.

Οι εταιρείες σουπερμάρκετ ελπίζουν ότι θα συμβάλουν στην αλλαγή συμπεριφοράς από τους αγοραστές και θα ενθαρρύνουν άλλες επιχειρήσεις να ακολουθήσουν το προβάδισμα τους.

ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr