Quantcast

Alfa Romeo Stelvio: Αγρια ομορφιά...

Το ιταλικό SUV συναρπάζει τόσο όταν το κοιτάς όσο και αν το οδηγείς.
Του Σπύρου Ρέκκα

Η Alfa Romeo έχει την ικανότητα να στρέφει τα βλέμματα των οδηγών πάνω της.

Η ιταλική μάρκα, που μας έμαθε τα μυστικά της γρήγορης οδήγησης και πρωταγωνίστησε στις πίστες, έλκει σαν μαγνήτης τους φίλους της αυτοκίνησης.

Ακόμη και τώρα που η οικονομική κρίση μάς έχει φέρει σε δύσκολη θέση, μόλις δούμε μια αστραφτερή Alfa Romeo, αρχίζουμε να κάνουμε όνειρα για βόλτες και μακρινά ταξίδια παρέα με τον υπέροχο ήχο των ιταλικών μοτέρ. Δεν σας κρύβω ότι έχω περάσει μερικές από τις πιο δυνατές οδηγικές συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι των παλαιών μοντέλων.

Οδηγώντας, όμως, τη νέα ναυαρχίδα της μάρκας στην πιο ραφιναρισμένη εκδοχή, έκανα μια ευχή.

Να μπορέσω κάποτε να την αποκτήσω. Δύσκολη αποστολή, αλλά ποτέ δεν ξέρεις τι θα ξημερώσει.

Η οδήγηση της νέας Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 ίππων Q4 είναι μια συναρπαστική εμπειρία. Οι Ιταλοί έβαλαν τα δυνατά τους και δημιούργησαν ένα μοναδικό αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις.

Υποκλίνομαι στα αντίστοιχα μοντέλα της γερμανικής οικογένειας Mercedes, BMW και Audi, όμως η Alfa Romeo Stelvio είναι μια άλλη περίπτωση, κάτι σαν τον πρώτο νεανικό έρωτα.

Είχα στα χέρια μου την ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση που εισάγεται στη χώρα μας. Ολα τα λεφτά είναι ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 2.000 κ.εκ. που, χωρίς να ζοριστεί, προσφέρει ισχύ 280 ίππων και ροπή 40,6 χλγμ. Ο χαρακτηριστικός ήχος της λειτουργίας του κινητήρα είναι ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που αναβαθμίζει την οδηγική ευχαρίστηση.

Η παρέα του είναι επίσης ανεκτίμητη, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης.

Μην έχετε καμία αμφιβολία για τις επιδόσεις και την τελική ταχύτητα. Οσο φορτίο και αν μεταφέρει το εντυπωσιακό αυτοκίνητο, το κοντέρ χορεύει. Βλέπεις τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,7’’ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Ο,τι πρέπει για το ταξίδι στη μαγευτική Τοσκάνη!

Ως γνήσιο ιταλικό μοντέλο, δεν φοβάται τις δυνάμεις που δημιουργούνται στην κίνηση. Στρίβει με χαρισματικό τρόπο, είναι ακλόνητο και νιώθεις ότι γελάει μαζί σου όταν το πιέζεις στις κλειστές στροφές.
Οι γείτονες έστησαν άψογα το αυτοκίνητο και έκαναν άριστες ρυθμίσεις στο πλαίσιο. Ζορίστηκα όταν μέτρησα την κατανάλωση καυσίμου γιατί τα 10,5 λίτρα/100 χλμ. είναι μια υψηλή τιμή αυτή την εποχή.
Ομως σκέφθηκα ότι όποιος δώσει 70.300 ευρώ για τη σπιρτόζα Ιταλίδα, μάλλον θα πηγαίνει με χαρά στο πρατήριο υγρών καυσίμων.

Εργοστασιακή μέτρηση 7 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 161 γρ./χλμ. Κανένα παράπονο για την κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου.

Οι οκτώ σχέσεις εναλλάσσονται με άψογο τρόπο, χωρίς να εμφανίζονται καθυστερήσεις και άλλες ενοχλητικές παρενέργειες. Ευχαριστίες στην τετρακίνηση, γιατί με έσωσε πολλές φορές.

Σε υψηλό επίπεδο είναι και η ποιότητα κύλισης. Οι εσωτερικοί χώροι είναι μεγάλοι και τέσσερις ενήλικες ταξιδεύουν άνετα. Θα ήθελα καλύτερη ποιότητα υλικών και πιο χαμηλή τιμή.