Quantcast

Το «Λευκό Βέλος» του ΟΣΕ που θα κάνει εφικτή τη διαδρομή Αθήνα–Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες

Στο τέλος του 2019 εκτιμάται ότι θα έχει καταστεί δυνατή η μείωση της χρονικής διάρκειας του σιδηροδρομικού ταξιδιού μεταξύ των δύο μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων.
Στο τέλος του 2019 εκτιμάται ότι θα έχει καταστεί εφικτή η μείωση της χρονικής διάρκειας του σιδηροδρομικού ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις 3,5 ώρες, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος.

Ο Κωνσταντίνος Πετράκης διευκρίνισε ότι εντός του 2017 αναμένεται να έχει καταστεί λειτουργικό το νέο τμήμα Τιθορέας-Δομοκού της σιδηροδρομικής γραμμής, που αποτελεί σημαντικό βήμα για την επίτευξη του στόχου των 3,5 ωρών.

"Μέχρι το τέλος του χρόνου ελπίζουμε ότι θα είναι λειτουργικό το νέο κομμάτι από την Τιθορέα στο Δομοκό. Το ορεινό κομμάτι που γίνονται οι μεγάλες καθυστερήσεις, θα φύγει από τον βασικό άξονα και θα μπει μια καινούργια διπλή γραμμή, δύο μεγάλες σήραγγες, οι οποίες τρυπούν το βουνό, μειώνοντας την απόσταση και αυτό είναι το πρώτο βήμα για τον στόχο των 3,5 ωρών, ο οποίος θα είναι εφικτός στο τέλος του 2019, όταν θα ολοκληρωθούν και τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας" τόνισε ο ίδιος στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, "Πρακτορείο 104,9 FM",

Σύμφωνα με το στέλεχος του ΟΣΕ ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι αυτή τη στιγμή το επίκεντρο όλων των μεγάλων εργολαβιών που έχει αναλάβει η ελληνική πολιτεία με τον κατασκευαστικό βραχίονα, την εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ.

Ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι το μεγάλο στοίχημα για τον Οργανισμό και αυτή την περίοδο είναι ένα μεγάλο εργοτάξιο, επισήμανε ο κ. Πετράκης, υπενθυμίζοντας ότι πέρα από τις επιβατικές μεταφορές, που αποτελούν την κοινωνική διάσταση του έργου του, ο ΟΣΕ έχει ήδη ολοκληρώσει δύο σημαντικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση και ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, που θα τις κάνουν πιο επικερδείς ανά τρένο.

"Στις εμπορευματικές μεταφορές, ολοκληρώσαμε μέσα στο 2017 δύο καίριες παρεμβάσεις που χρόνιζαν. Η πρώτη είναι η λεγόμενη ενωτική γραμμή του Αξιού, η οποία επιτρέπει πλέον στα τρένα που έρχονται από τον νότο να μην μπαίνουν Θεσσαλονίκη και χάνουν χρόνο, αλλά να πηγαίνουν απευθείας στην Ειδομένη" σημείωσε ο κ. Πετράκης. "Εκεί (σσ. στην Ειδομένη) είναι ο μεγάλος όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται. Δώσαμε μιάμιση ώρα κέρδος χρόνου τουλάχιστον (...). Και σε λίγο τελειώνει και η γέφυρα του Γαλλικού η οποία είχε πρόβλημα ευστάθειας λόγω εδάφους, έργο από το οποίο θα υπάρχει επίσης κέρδος χρόνου στις εμπορικές αμαξοστοιχίες, που κινούνται προς τα βόρεια σύνορά μας".

Εξάλλου,ο ΟΣΕ υπέγραψε την σύμβαση πρόσβασης και με τη δεύτερη εταιρεία που θα ενεργοποιηθεί στις εμπορικές μεταφορές και θα κάνει μεταφορές από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη, τη Rail Cargo Goldair.

Ο διευθύνων σύμβουλος υποστήριξε ότι "το πρόγραμμα εξελίσσεται ομαλά κι είναι ένα στοίχημα το οποίο η σιδηροδρομική οικογένεια και η πολιτεία το έχει κερδίσει, προκειμένου να κλείσουν αυτά τα έργα, τα οποία εδώ 18-19 χρόνια υλοποιούνται και δεν τελειώνουν".

Επιπροσθέτως, έως το τέλος του χρόνου "μικρές στοχευμένες παρεμβάσεις" θα επιτρέψουν την απευθείας έξοδο των εμπορικών τρένων από τον Πειραιά προς το Μενίδι και βορειότερα, όπως είπε ο ίδιος.
 
"Τελειώνουμε σε λίγο τη διαδικασία ολοκλήρωσης χρήσης του Θριάσιου Πεδίου για τα τρένα στο λιμάνι του Πειραιά, γιατί από το λιμάνι βγαίνει ο μεγάλος όγκος προϊόντων" εξήγησε.