Quantcast

Κανένα σχέδιο αλλαγής στα τεκμήρια διαβίωσης αυτοκινήτων και σκαφών

Τέλος στα σενάρια για αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τεκμηρίων διαβίωσης στα αυτοκίνητα και στα σκάφη βάζει το υπουργείο Οικονομικών.
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Τέλος στα σενάρια για αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τεκμηρίων διαβίωσης στα αυτοκίνητα και στα σκάφη βάζει το υπουργείο Οικονομικών.

Ειδικότερα μετά από επικοινωνία που είχε το enikonomia.gr με στελέχη από το οικονομικό επιτελείο ξεκαθάρισαν πως δεν υπάρχει κανένα απολύτως σχέδιο αυτή τη στιγμή για αλλαγή των τεκμηρίων διαβίωσης και πως το επικαιροποιημένο μνημόνιο απλά αναφέρει ότι: «θα δούμε και τα τεκμήρια»...

Μπορεί στο μέλλον και όταν το ζητήσουν οι εκπρόσωποι των θεσμών να δημιουργηθεί ένα σχέδιο αλλαγής των τεκμηρίων διαβίωσης αλλά αυτή τη στιγμή ούτε σαν σκέψη δεν υπάρχει για αλλαγή στα τεκμήρια διαβίωσης των αυτοκινήτων.

Όσον αφορά στα έσοδα από τα τεκμήρια διαβίωσης θα πρέπει να αναφέρουμε πως ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ ετησίως και ούτε η τρόικα θα επιθυμεί να αλλάξει κάτι σε αυτό με αποτέλεσμα να μειωθούν τα έσοδα.

Παράλληλα τα στελέχη της τρόικας εκτιμούν ότι με αυτό τον τρόπο το κράτος εισπράττει και ένα μέρος από τα «μαύρα» χρήματα που διακινούνται στην ελληνική οικονομία.

Πάντως όταν και εφόσον πέσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων τα τεκμήρια διαβίωσης τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου θα επιδιώξουν να μειώσουν τα ποσά στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού αλλά και στις βάρκες και σκάφη αναψυχής μέχρι 5 μέτρα καθώς εκτιμούν πως είναι υπέρογκα.

Στα επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ. Το τεκμήριο διαβίωσης ορίζεται ως εξής:

* Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 4.000 ευρώ.
* Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
* Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
* Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.
Τα παραπάνω ισχύουν και για αυτοκίνητα μικτής χρήσης καθώς και για αυτοκίνητα τύπου jeep.
Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη. Το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

Στα σκάφη αναψυχής. Τα τεκμήρια διαβίωσης ή οι «αντικειμενικές δαπάνες διαβίωσης» κλιμακώνονται ως εξής:

* Για μηχανοκίνητα σκάφη ανοικτού τύπου χωρίς χώρο ενδιαίτησης (ταχύπλοα και μη) ολικού μήκους μέχρι 5 μέτρα, η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» ανέρχεται στο ποσό των 4.000 ευρώ. Για όσα έχουν μήκος πάνω από 5 μέτρα, το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ το μέτρο.

* Για ιστιοφόρα ή μηχανοκίνητα ή μικτά σκάφη με χώρους ενδιαίτησης, ολικού μήκους μέχρι και 7 μέτρα, η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» ορίζεται στο ποσό των 12.000 ευρώ. Για τα ίδια σκάφη με μήκος πάνω από 7 και μέχρι 10 μέτρα προστίθενται 3.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 10 μέτρων και μέχρι 12 μέτρα, προστίθενται 7.500 ευρώ ανά επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 12 μέτρων και μέχρι 15 μέτρα, προστίθενται 15.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 15 μέτρων και μέχρι 18 μέτρα, προστίθενται 22.500 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Για σκάφη άνω των 18 και μέχρι 22 μέτρα, προστίθενται 30.000 ευρώ για κάθε ένα επιπλέον μέτρο μήκους. Τέλος, για σκάφη πάνω από 22 μέτρα, προστίθενται 50.000 ευρώ για κάθε επιπλέον μέτρο μήκους.

Τα ποσά της περίπτωσης αυτής μειώνονται 50% για τα πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο, τύπων «τρεχαντήρι», «βαρκαλάς», «πέραμα», «τσερνίκι» και «λίμπερτυ», που προέρχονται από την ελληνική ναυτική παράδοση.

Η «αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης» κάθε σκάφους μειώνεται ανάλογα με την παλαιότητά του κατά ποσοστό 15% αν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα πάνω από 5 και μέχρι δέκα 10 έτη από τη χρονιά που νηολογήθηκε για πρώτη φορά και κατά 30% αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη. Τα παραπάνω ποσά του πίνακα μειώνονται κατά 50% για τα ιστιοφόρα σκάφη.

Για σκάφη με μόνιμο ναυτολογημένο πλήρωμα για ολόκληρο ή μέρος του έτους, στην παραπάνω δαπάνη προστίθεται και η αμοιβή του πληρώματος, ενώ τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την επαγγελματική δαπάνη.