Quantcast

«Γκαζώνει» η αγορά

Κατά 11,7% αυξήθηκαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων το 2017 σε σχέση με το 2016.
Του Σπύρου Ρέκκα

Το 2017 ήταν το έτος που δημιουργήθηκαν οι καλύτερες προϋποθέσεις για τη μετέπειτα ανάπτυξη της αγοράς του αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Ολοι οι δείκτες ήταν θετικοί και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων προετοιμάζουν την επόμενο βήμα τους. Εκτιμάται ότι φέτος η αγορά του αυτοκινήτου θα σημειώσει νέο ρεκόρ πωλήσεων.

Πέρυσι οι πωλήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων έφτασαν τις 88.115. Η αύξηση σε σχέση με το 2016 ήταν 11,7%. Την πρώτη θέση στις πωλήσεις κατέλαβε και το 2017 η Toyota. Πούλησε 10.035 αυτοκίνητα, κατέλαβε το 11,4% της αγοράς και έγραψε αύξηση 5,7% σε σχέση με το 2016. Η ιαπωνική μάρκα απέδειξε ότι και την περίοδο που δεν έχει προς διάθεση ένα καινούργιο μοντέλο μπορεί να χτυπήσει την κορυφή χωρίς να «λαχανιάσει» και να χάσει κέρδη.

Τη δεύτερη θέση πήρε η Nissan. Διέθεσε 7.196 αυτοκίνητα, ποσοστό 8,2%, ενώ οριακές απώλειες σε σχέση με το 2016 (-1,3 %). Την τριάδα κλείνει η VW: 6.833 μονάδες, ποσοστό 7,8%, αύξηση πωλήσεων 6,3%. Η Opel για διάφορους λόγους κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση πωλήσεων (-5,8%) στη πρώτη τετράδα της γενικής λίστας. Κατατάχθηκε στην τέταρτη θέση, με 6.647 πωλήσεις και ποσοστό 7,5%.

Η πέμπτη θέση ανήκει στην Peugeot, που έκανε μια δυνατή κούρσα. Πούλησε 6.505 αυτοκίνητα, με ποσοστό στην αγορά 7,4%, σημειώνοντας την υψηλότερη αύξηση (16,5%) στις πωλήσεις στην πρώτη πεντάδα της γενικής κατάταξης! Το 2017 η Peugeot ήταν η γαλλική μάρκα με την καλύτερη επίδοση στη κατηγορία των Γάλλων κατασκευαστών. Φέτος ετοιμάζει νέα προγράμματα υποστήριξης των οδηγών που την εμπιστεύθηκαν και δημιουργεί νέες τάσεις στα SUV.

Ο πρωταθλητής της περασμένης χρονιάς, όμως, είναι η Fiat. Πέτυχε στις πωλήσεις της αύξηση 30,3%, που αποτελεί την καλύτερη επίδοση της χρονιάς! Μετά από πολλά χρόνια οι πωλήσεις της Fiat ανήλθαν στις 6.366 μονάδες και το ποσοστό στο 7,2%.

Τη σημαία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας σήκωσε πιο ψηλά η Suzuki με μια εντυπωσιακή επίδοση. Από την έκτη θέση στέλνει μηνύματα αισιοδοξίας με αύξηση πωλήσεων 29,6%. Πούλησε 5.362 αυτοκίνητα με ποσοστό στην αγορά 6,1%. Αν συνεχίσει με τον ίδιο ρυθμό, θα είναι η έκπληξη της φετινής χρονιάς.

Θετικό πρόσημο στον τομέα των πωλήσεων είχαν οι εξής μάρκες: Toyota, VW, Peugeot, Fiat, Suzuki, Citroen (4,8%), Huyndai (271,1%), Ford (4,5%), Renault (16,8%), Skoda (116,4%), Audi (17,8%), Seat (5,3%), Kia(54%), Jeep (7,7%), Dacia (28,8%), Alfa Romeo (14,7%), Land Rover (78,4%), Porsche (109,4%), Abarth (11,8%), Jaguar (32,1%), και άλλες μάρκες.

Ομως σημαντικός αριθμός εταιρειών αυτοκινήτων έχασε μερίδιο από την ελληνική αγορά το 2017. Οι χαμένοι του 2017 είναι οι Nissan (-1,3%), Opel (-5,8%), Mercedes (-11,6%), BMW (-17,4%), Mini (-0,7%), Volvo (-10,4%), Honda (-8,8%), smart (-24%), Mitsubishi (-13,3%), Ssangyong (-61,2%), Lexus (-14,3%), Subaru (-17,1%) κ.ά.