Quantcast

Δοκιμή του νέου Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 ίππων S&S EAT6

Η κατηγορία των SUV και Crossover σημειώνει ρεκόρ πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η κατηγορία των SUV και Crossover σημειώνει ρεκόρ πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά. Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων διευρύνουν τον αριθμό των μοντέλων που έχουν αυξημένο ύψος από το δρόμο σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα και συνδυάζουν πολλά χαρακτηριστικά.

Η Peugeot διαθέτει τρία SUV, τα οποία διατίθενται και στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για τα μοντέλα 2008, 3008 και 5008. Το τελευταίο είναι το νεότερο μέλος της γκάμας των SUV της γαλλικής φίρμας. Το νέο Peugeot 5008, ανήκει στη κατηγορία των μεγάλων σε μήκος SUV. Το μήκος του φθάνει τα 4,64 μ., το ύψος 1,64. μ και το πλάτος 1,59 μ. Το μεταξόνιο καθορίστηκε στα 2.840 χιλ. Οι αυξημένες διαστάσεις του και κυρίως το μήκος και το μεταξόνιο επέτρεψαν στους σχεδιαστές του εσωτερικού χώρου να προσθέσουν και τρίτη σειρά καθισμάτων. Έτσι η χωρητικότητα του γαλλικού αυτοκινήτου αυξήθηκε στα 7 άτομα.

Εκτιμάται, ότι κατηγορία των επταθέσιων SUV σταδιακά θα καταλάβει υψηλότερο ποσοστό και στην ελληνική αγορά γιατί αυτά τα μοντέλα προσελκύουν αγοραστές με μεγάλες μεταφορικές ανάγκες και πλέον εξοπλίζονται με κινητήρες χαμηλού και μεσαίου κυβισμού. Η δυνατότητα μεταφοράς επτά επιβατών, αποσκευών, μεγάλων αντικειμένων και εξοπλισμού για τα σπορ, αποτελούν τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των επταθέσιων SUV.

Ένα ακόμη στοιχείο που ενισχύει τη θέση τους στην αγορά είναι η ικανότητα αυτών των μοντέλων να κινούνται με άνεση στην πόλη ενώ σε μερικές εκδόσεις να προσφέρονται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο μειώνει την επιβάρυνση που δέχεται ο οδηγός.

Η δοκιμή έγινε με το νέο Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 ίππων S&S EAT6. Πρόκειται για μια έκδοση που συνδυάζει πολλά στοιχεία. Ειδικότερα, ο κινητήρας ντίζελ είναι μια καλή επιλογή για όσους κάνουν ταξίδια και κινούνται κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος. Εξασφαλίζει οικονομία στη κατανάλωση, έχει περιορισμένους ρύπους και η απόδοσή του εξασφαλίζει την ασφαλή κίνηση του μεγάλου αυτοκινήτου. Το αυτόματο κιβώτιο συμπληρώνει την πρόταση των Γάλλων, φροντίζει για τη διατήρηση της κατανάλωσης σε λογικά επίπεδα καθώς και την ευκολότερη χρήση του αυτοκινήτου με τον μεγάλο όγκο.

Στο δρόμο το γαλλικό SUV κινείται χωρίς να προβληματίζει τον οδηγό. Ο χειριστής πρέπει πάντοτε να υπολογίζει ότι κινείται με ένα αυτοκίνητο διευρυμένων διαστάσεων οπότε απαιτούνται κατάλληλοι χειρισμοί και παράλληλα να κρατά αποστάσεις από τα άλλα αυτοκίνητα.

Η ανάπτυξη της ταχύτητας γίνεται γρήγορα χάρη στην απόδοση του κινητήρα από χαμηλό επίπεδο στροφών. Η μέγιστη ισχύς των 120 ίππων έρχεται στις 3.500 σ.α.λ. ενώ κυρίαρχο ρόλο στη κίνηση παίζει η υψηλή ροπή των 30,4 χλγμ. Η τελευταία παράμετρος είναι ιδιαίτερα αποδοτική και συμβάλει στη κίνηση του αυτοκινήτου από τις 1.750 σ.α.λ.

Το μοτέρ παράγει χαμηλό επίπεδο θορύβου και ελάχιστους κραδασμούς. Στην καμπίνα δεν φτάνουν οι θόρυβοι και οι κραδασμοί χάρη στην αποδοτική ηχομόνωση. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει έξι σχέσεις και συμπεριλαμβάνει χειριστήρια στο τιμόνι για πιο εύκολες και γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Η λειτουργία του είναι καλή και η κλιμάκωση των σχέσεων ικανοποιητική. Ωστόσο, αν διέθετε περισσότερες σχέσεις θα ήταν καλύτερη η εκμετάλλευση της ισχύος και της ροπής.

Παρά τα 1.455 κιλά που ζυγίζει το αυτοκίνητο και τον μεγάλο όγκο του, οι επιδόσεις είναι στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 11,9’’. Η τελική ταχύτητα φθάνει τα 184 χλμ./ώρα. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση ήταν 6,2 λίτρα/100 χλμ. Επίσημη τιμή 4,6 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 118 γραμ./χλμ.

Η εσωτερική διαμόρφωση έγινε με γνώμονα την πρακτικότητα και τις αυξημένες δυνατότητες διαμόρφωσης των χώρων. Προσφέρει: Τρία ανεξάρτητα αναδιπλούμενα καθίσματα στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, που ρυθμίζονται σε μήκος (+/-15 εκατ.) και σε κλίση (5 ρυθμίσεις πλάτης). Δυο ανεξάρτητα αναδιπλούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα στην τρίτη σειρά καθισμάτων (βάρος περίπου 11 κιλά/κάθισμα). Το νέο 5008 προσφέρει επίσης τη δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού προκειμένου να μεταφερθούν αντικείμενα μήκους μέχρι 3,2 μ., ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι διαθέσιμη η πόρτα χώρου αποσκευών με άνοιγμα hands-free που ανοίγει με μια απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και η ανοιγόμενη πανοραμική οροφή.

Περιλαμβάνει εξοπλισμό, βασικό ή προαιρετικό ανάλογα με την έκδοση, ειδικά σχεδιασμένο για να διευκολύνει τη ζωή εν κινήσει: πρίζες 12V και 230V, αναδιπλούμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, κουρτινάκια σκίασης, άγκιστρα και ποτηροθήκες. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 952 λίτρα όταν δεν υπάρχει η τρίτη σειρά καθισμάτων και η δεύτερη σειρά καθισμάτων έχει τραβηχτεί μπροστά.

Σημαντικό ρόλο στην εύκολη χρήση του αυτοκινήτου παίζει και η τελευταία γενιά του Peugeot i-Cockpit. Το μικρών διαστάσεων τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια, η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών και ο υπερυψωμένος πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών με δυνατότητες διαμόρφωσης και γραφικά HD που απεικονίζει ακριβώς μπροστά στα μάτια του οδηγού όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, συμβάλλουν στην ασφαλέστερη οδήγηση.

Το αυτοκίνητο προσφέρει και πολλά συστήματα άνεσης στον βασικό, ή προαιρετικό ανάλογα με την έκδοση, εξοπλισμό: σύστημα μασάζ στα εμπρόσθια καθίσματα, σύστημα ήχου Hi-Fi Premium FOCAL, ασύρματη φόρτιση Smartphone που γίνεται επαγωγικά σε συσκευές συμβατές με πρότυπο Qi κ.α. Διαθέτει επίσης λειτουργία Mirror Screen για σύνδεση με συσκευές smartphone και tablet συμβατές με Apple CarPlay, MirrorLink ή Android Auto καθώς και 3D σύστημα δορυφορικής πλοήγησης.

Το νέο Peugeot 5008 1.6 BlueHDi 120 ίππων S&S EAT6 κοστίζει 34.400 ευρώ. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το σύστημα μετάδοσης θα εκμεταλλευόταν καλύτερα την απόδοση του κινητήρα, αν το κιβώτιο είχε περισσότερες σχέσεις.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ