Quantcast

Για ποιον από τους υποψηφίους αντιπάλους του Πούτιν μιλάνε περισσότερο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το πρακτορείο...
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το πρακτορείο Didital - Interium που εξειδικεύεται εδώ και δέκα χρόνια στις δημόσιες σχέσεις και στη ψηφιακή επικοινωνία οι υποψήφιοι για την ρωσική προεδρία αντίπαλοι του Βλ. Πούτιν, συζητούνται αρκετά συχνά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρότι οι ίδιοι ως υποψήφιοι φαίνεται πως δεν αξιοποιούν τόσο ενεργά τα μέσα αυτά.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερο από όλους στα social media φιγουράρει ο υποψήφιος του Κομμουνιστικού Κόμματος Ρωσίας Πάβελ Γκρουντίνιν στον οποίο αναφέρεται το 43% των μηνυμάτων και αναρτήσεων. Ακολουθεί η γνωστή τηλεπαρουσιάστρια Ξένια Σαμπτσάκ με 32%, ενώ ο ηγέτης του Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος Βλαντίμιρ Ζιρινόφσκι βρίσκεται τρίτος με 15%.

Μάλιστα η διαφορά μεταξύ των θετικών και αρνητικών μηνυμάτων είναι για τον Γκρουντίνιν -51% , για την Σαμπτσάκ -29% και για τον Ζιρινόφσκι -12%.

Για την Σαμτπσάκ και τον ιδρυτή του κόμματος «Γιάμπλακο» Γκριγκόρι Γιαβλίνσκι, είναι πιο συχνές οι αναφορές στο Facebook και στο δημοφιλές ρωσικό αντίστοιχο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το Vkontakte.

Στο Telegram, το ποσοστό των συζητήσεων για τους υποψηφίους είναι μικρότερο του 1%.

Όπως επισημαίνουν οι συντάκτες της έρευνας, η πλειονότητα των αρνητικών αναφορών για τον Γκρουντίνιν δημοσιεύονται στις μεγάλες ομάδες είτε στις ομάδες των ΜΜΕ που δημιουργούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ αυτοί που του ασκούν κριτικοί είναι συνήθως τα ίδια άτομα.

Εάν όμως τα αρνητικά σχόλια για τον Γκρουντίνιν τα δημιουργούν τα ΜΜΕ, η ίδια η Σαμπτσάκ με τις σκανδαλώδεις δηλώσεις προκαλεί συζητήσεις στα social media, τονίζουν οι συντάκτες της έρευνας, παρατηρώντας παράλληλα ότι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θεωρούν τον Ζιρινόφσκι και ο Γιαβλίνσκι ως «σύμβολα της στασιμότητας στο πολιτικό σύστημα».

Οι απόψεις που διατυπώνονται για τον συνήγορο των επιχειρηματιών και υποψήφιο για την προεδρία Μπορίς Τιτόφ, για τον ηγέτη των «Κομμουνιστών της Ρωσίας» Μαξίμ Σουραϊκιν, και τον ηγέτη της Ρωσικής Παλλαϊκής Συμμαχίας Σεργκέι Μπαμπούριν, είναι πανομοιότυπες. Βασικά τους θεωρούν σαν φόντο και τους θεωρούν σπόιλερ.

Το αποτέλεσμα της δουλειάς που θα έχουν κάνει οι υποψήφιοι για την προεδρία κατά την διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας θα φανεί από το ποσοστό συμμετοχής. Αν η συμμετοχή, όπως λέει ο πολιτικός αναλυτής Μιχαήλ Βινογκράντοφ, είναι 80% αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πήγαν να ψηφίσουν. Ο ίδιος διαπιστώνει ότι προς το παρόν η παρουσία των υποψηφίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι περιστασιακή και η δραστηριότητα τους είναι μικρότερη από την αναμενόμενη. «Αυτό συμβαίνει ενδεχομένως επειδή το θέμα των εκλογών δεν ηχεί με σθεντορία τη φωνή, επηρεάζει και η ηλικία των υποψηφίων, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι σε συντάξιμη ηλικία και δεν μπορούν χωρίς να εξαπατήσουν να επικαλεστούν τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης».

Προς το παρόν, διαπιστώνει ο Βινογκράντοφ, οι υποψήφιοι αξιοποιούν τα παραδοσιακά ΜΜΕ. «Από την Σαμπτσάκ, κρίνοντας με βάση το πώς ξεκίνησε, θα περίμενε κανείς περισσότερη προβολή. Ο Γκρουντίνιν είναι μάλλον ο άνθρωπος για τον οποίον μιλάνε, παρά ο άνθρωπος που προσπαθεί να μεταφέρει κάτι στα μέσα κοινωνικής διτκύωσης».

Ο πολιτικός αναλυτής Γκλεμπ Κουζνετσόφ συμφωνεί με τον συνάδελφο του στο ότι οι υποψήφιοι δεν είναι τόσο ενεργοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και λέει: «Με βάση το τι συμβαίνει στις μεγάλες προεκλογικές εκστρατείες που γίνονται στην Δύση, είναι προφανές, ότι στην χώρα μας δεν παρατηρείται το ανάλογο επίπεδο αξιοποίησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην πολιτική. Δεν υπάρχουν κάποιες εντυπωσιακές ιδέες, και η δραστηριότητα των υποψηφίων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν σε συνεπαίρνει».



Πηγή:Vedomosti