Quantcast

Volvo XC40: Παραδίδει μαθήματα

Το σουηδικό SUV διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα, την ασφάλεια και τις επιδόσεις του.
Του Σπύρου Ρέκκα

Οδηγώντας το νέο Volvo XC40 στη διαδρομή που οδηγεί προς τη μοναδική Μονεμβασιά, σκεπτόμουν ότι οι Σουηδοί, ακόμη και τώρα που δοκιμάζονται όλες οι αξίες, εξακολουθούν να πιστεύουν στο όραμά τους για μια πιο φιλική σχέση μεταξύ του ανθρώπου και του αυτοκινήτου.

Ολα τα στοιχεία του νέου Volvo XC40 έχουν εξελιχθεί με επίκεντρο τον άνθρωπο. Ακόμη και η διαμόρφωση του χώρου στις μπροστινές πόρτες ικανοποιεί την ανάγκη να τοποθετήσουμε με ασφάλεια και ευκολία τον υπολογιστή μας και το τάμπλετ.

Οι Σουηδοί δίνουν μαθήματα οικολογικής συμπεριφοράς με την ανακύκλωση κάθε υλικού που περισσεύει από την καθημερινή μας δραστηριότητα και την αναζήτηση διατάξεων που μειώνουν το αποτύπωμα των αυτοκινήτων στο περιβάλλον.

Οπως διαπίστωσα, δεν αρκέστηκαν μόνο στην επαφή του ανθρώπου με το πιο πολύτιμο αγαθό, τη φύση, προχώρησαν και στην εξέλιξη του τεχνολογικού υπόβαθρου του νέου μοντέλου τους. Η πλατφόρμα προέρχεται από τη σειρά των κατασκευών που θα φιλοξενήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Η κατασκευή του αμαξώματος γίνεται με χάλυβα ειδικών προδιαγραφών. Η δομή του αυτοκινήτου είναι σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις ασφάλειας και αντοχής. Μου έκανε εντύπωση η απόδοση των κινητήριων μονάδων, του αυτόματου κιβωτίου και της τετρακίνησης που εξέλιξαν οι Σουηδοί μηχανικοί.

Το πολυτελές μικρομεσαίο SUV έχει επιφορτισθεί με μια δύσκολη αποστολή, να ανταγωνισθεί τα γερμανικά μοντέλα Audi Q3, BMW X1 και Mercedes GLA, τα οποία κυριαρχούν στην αγορά των premium μικρομεσαίων οχημάτων ελεύθερου χρόνου.

Προσωπικά, πιστεύω ότι έχει πολλές πιθανότητες να διακριθεί και στην ελληνική αγορά, γιατί το σουηδικό μοντέλο λανσάρει μια διαφορετική άποψη για την αυτοκίνηση.

Εκτός από την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, την ομαλή κίνηση, την άψογη ποιότητα κύλισης και το υψηλό επίπεδο ασφάλειας, λανσάρει μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση, η οποία ξεφεύγει από τα καθιερωμένα γερμανικά στερεότυπα.

Οπως έμαθα, αυτό ήταν και ένα από τα σημεία που τόνισαν στους πωλητές της μάρκας οι πάνω από 100 πρώτοι πελάτες που επέλεξαν το νέο Volvo XC40, πριν ξεκινήσει το λανσάρισμα.

Οδήγησα και τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις, Τ5 και D4. Η πρώτη μου επιλογή είναι η βενζινοκίνητη Τ5 γιατί το μοτέρ 2.0, εκτός από τους 247 ίππους, έχει και μεταξένια λειτουργία.

Η ντίζελ D5 2.0 190 ίππων έχει πολιτισμένη λειτουργία και απευθύνεται σε όλους όσοι κάνουν πάνω από 20.000 χλμ. τον χρόνο. Και τα δύο μοτέρ συνδυάζονται στάνταρ με αυτόματο κιβώτιο Geartrtonic οκτώ σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης AWD.

Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά ασφαλείας του XC40 ξεχωρίζουν τα συστήματα αποφυγής εμπρόσθιων συγκρούσεων City Safety τελευταίας γενιάς, αποφυγής εκτροπής από τον δρόμο Run-Off Road Mitigation, αποφυγής συγκρούσεων με οχήματα που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα Oncoming Lane Mitigation, τα οποία σε κρίσιμες στιγμές προσφέρουν βοήθεια στον οδηγό.
 
Οι τιμές πώλησης: Ντίζελ, 2.0 D3 150 ίπποι από 35.194 ευρώ, 2.0 D4 190 49.352 ευρώ. Βενζίνη, 2.0 Τ5 247 50.177 ευρώ και 1.5 Τ3 156 ίππων προς 30.713 ευρώ.