Quantcast

Ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο με 680 ίππους θα πάρει μέρος σε αγώνα ανάβασης

Στις 24 Ιουνίου...
Το αμιγώς ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο της VW, το I.D. R Pikes Peak με τους 680 ίππους (500kW), 650Nm ροπής και βάρος που δεν ξεπερνά τα 1.100 κιλά, θέλει σπάσει το ρεκόρ των 8΄ 57" 118 εκατοστών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στον «Αγώνα προς τα Σύννεφα» όπως συμβολικά αποκαλείται.

Για την επίτευξη του στόχου, το I.D. R Pikes Peak σίγουρα θα κάνει μία τεράστια εκτίναξη προς το μέλλον. Τόσο μεταφορικά όσο και ρεαλιστικά καθώς τα 0-100 έρχονται σε μόλις 2,25 δευτερόλεπτα. Επίδοση που αφήνει πίσω ακόμα και τα μονοθέσια της Formula 1 και της Formula E. Βασικός στόχος στην εξέλιξη του μοντέλου ήταν η ιδανική ισορροπία μεταξύ αποθήκευσης ενέργειας και συνολικού βάρους. Σε αντίθεση με τα κοινά αγωνιστικά αυτοκίνητα, οι απόλυτες επιδόσεις δεν ήταν αυτοσκοπός. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου αναδεικνύονται ακόμα και από το όνομά του. To "R", που έχει γίνει πλέον συνώνυμο των επιδόσεων και το "I.D." – που συμβολίζει τις ευφυείς "E-τεχνολογίες" της Volkswagen.

Όπως και με το εντυπωσιακό Golf με τους δύο κινητήρες που έλαβε μέρος στο Pikes Peak το 1985, 1986 και το 1987, έτσι και τώρα οι μηχανικοί επέλεξαν τη λύση των δύο κινητήριων συνόλων. Το I.D. R Pikes Peak διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι εξασφαλίζουν στον αυτοκίνητο συνολική ισχύ που φτάνει τους 680 ίππους (500kW).

Σε αναλογία με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραγωγής, ως βασική μονάδα αποθήκευσης ενέργειας επιλέχθηκε η λύση των συσσωρευτών ιόντων λιθίου. Οι απαιτήσεις από τις κυψέλες της μπαταρίας είναι τεράστιες. Η πυκνότητα ισχύος είναι κρίσιμος παράγοντας για το σύστημα, κατά την παραγωγή υψηλής τάσης. Σε αντίθεση όμως με τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, όπου ο στόχος είναι η εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εμβέλειας, οι μηχανικοί της αγωνιστικής ομάδας επεδίωξαν να επιτύχουν την μέγιστη απόδοση ισχύος.

Στα 20 χιλιόμετρα της ανάβασης, έχουμε παραγωγή σχεδόν του 20% της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας όχι από τους συσσωρευτές αλλά από ανάκτηση ενέργειας. Στη φάση του φρεναρίσματος, οι ηλεκτροκινητήρες, όπου σε αυτή την περίπτωση λειτουργούν ως γεννήτριες, μετατρέπουν σε ηλεκτρική ένα μέρος της ενέργειας πέδησης και τροφοδοτούν στη συνέχεια την μπαταρία.

Στο τιμόνι του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, στην προσπάθεια κατάρριψης του ρεκόρ, θα βρεθεί ο κορυφαίος στον κόσμο οδηγός τέτοιων διαδρομών και τρεις φορές νικητής του Pikes Peak, ο Γάλλος Ρομαίν Ντυμά. Αυτή τη φορά, θα προσπαθήσει να σπάσει το ρεκόρ της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο 39χρονος Γάλλος λατρεύει αυτό το είδος των προκλήσεων, αφού εκτός των τριών νικών στο Pikes Peak, έχει επίσης ανέβει και δύο φορές στο πρώτο σκαλί του βάθρου στον 24ωρο αγώνα του Le Mans.

Η μεγάλη μέρα είναι η 24η Ιουνίου 2018. Η εκκίνηση θα δοθεί σε υψόμετρο 2.862μ. από την επιφάνεια της θάλασσας, 1.440μ κάθετης ανάβασης, 156 στροφές, 100% άσφαλτος και όλα αυτά σε ένα και μοναδικό πέρασμα, σε μία μόνον προσπάθεια. Για την κατάρριψη του ρεκόρ δεν αρκεί μόνο η τέλεια κατάσταση μηχανής και οδηγού, αλλά και ο ρόλος που θα διαδραματίσουν οι καιρικές συνθήκες. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, στα 4.302μ. που βρίσκεται η κορυφή και ο τερματισμός του Pikes Peak, η θερμοκρασία να βρίσκεται κάτω από το μηδέν, ακόμα και το Ιούνιο.


ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ