Quantcast

Οι πολιτιστικές προ-τάσεις της εβδομάδος

Τι θα δούμε, τι θα διαβάσουμε, πώς θα ψυχαγωγηθούμε την εβδομάδα 25 Απριλίου- 1 Μαϊου.

* Δημιουργός αγαπημένων ταινιών, με μακρά θητεία στο θέατρο αλλά και εμπνευστής της δυνατότητας να μιλιέται σήμερα η αρχαία ελληνική ως ζωντανή γλώσσα, ο σκηνοθέτης Δήμος Αβδελιώδης παρουσιάζει την “Αναπαράσταση της Δίκης του Σωκράτη” στο “Studio New Star Art Cinema” (Σταυροπούλου 33, πλατεία Αμερικής, Αθήνα), την Παρασκευή 26 Απριλίου στις 21.00 και το Σάββατο 27 Απριλίου στις 20.00. Το έργο αποδίδεται μέσα από το μοναδικό κείμενο του Πλάτωνα, «Απολογία Σωκράτη»,

σε διδασκαλία εκφοράς αρχαίου κειμένου και σκηνοθεσία του Αβδελιώδη, με τον ελληνιστή Ελβετό καθηγητή Gilles Decorvet στο ρόλο του Σωκράτη και τον Μάρκο Παλαιό στο ρόλο του κατηγόρου Μέλητου. Η παράσταση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2022 στη Γενεύη, με καθηλωτική αποδοχή από το ελβετικό κοινό, ενώ προγραμματίζονται νέες παραστάσεις στην Ευρώπη και στον κόσμο.

* Την υπέροχη έκθεση «Κωνσταντίνος Βολανάκης – Ο ζωγράφος της θάλασσας επιστρέφει στον Πειραιά» παρουσιάζει εδώ και λίγες μέρες, και έως τις 29 Ιουνίου, το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος (Ακτή Θεμιστοκλέους, Πειραιάς). Στο πλαίσιο της σημαντικής αυτής αναφοράς στο έργο του μεγάλου Έλληνα θαλασσογράφου παρουσιάζονται 52 πίνακες της συλλογής του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη, της μεγαλύτερης των έργων του Βολανάκη. Επίσης, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να θαυμάσει σημαντικές ιστορικές συνθέσεις, όπως «Η ναυμαχία της Σαλαμίνας, 1882», από τη συλλογή του Αρχηγείου Ναυτικού, «Η έξοδος του Άρεως, 1894» και «Η άφιξη της πριγκίπισσας Σοφίας στο Φάληρο 1889-1890» από τη συλλογή Ευάγγελου και Κατίγκως Αγγελάκου, καθώς και το εμβληματικό έργο «Το λιμάνι του Πειραιά από τη βασιλική προβλήτα, 1886», από τη συλλογή του Δήμου Πειραιά. Ο κύκλος των εικαστικών ιστορικών αφηγήσεων συμπληρώνεται με τις δυο μεγαλειώδεις ελαιογραφίες του Κωνσταντίνου Βολανάκη της μόνιμης συλλογής του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος, οι οποίες απεικονίζουν πολεμικά ναυτικά γεγονότα της Επανάστασης του 1821: «Η Πυρπόληση του τουρκικού δίκροτου στην Ερεσό» και «H Ναυμαχία του Ναβαρίνου».

* Τη Μεγάλη Δευτέρα, 29 Απριλίου, εκλεκτοί μουσικοί της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, μας εισάγουν στο υποβλητικό πνεύμα της Εβδομάδας των Παθών με μελωδίες από τη Βιέννη.

Το κουαρτέτο εγχόρδων τετART-on μας καλεί στο Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο σε ένα συγκινητικό πρόγραμμα με έργα συνθετών που έζησαν και έδρασαν στη μουσική πρωτεύουσα της Ευρώπης. Ξεκινώντας από το θυελλώδες Τέταρτο Κουαρτέτο Εγχόρδων του Μπετόβεν, στη συνέχεια παρουσιάζεται μια εκδοχή του κατανυκτικού κουαρτέτου εγχόρδων Fratres, του 88χρονου σήμερα Εσθονού συνθέτη Άρβο Περτ. Τέλος, με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννηση του «συνθέτη του Θεού», Άντον Μπρούκνερ, θα ακουστεί το Κουαρτέτο εγχόρδων του σε ντο ελάσσονα.

* Σε εντελώς άλλο κρίμα, το εκρηκτικό, 13ο Borderline Festival απλώνεται σε διάφορα σημεία της Αθήνας, στο τριήμερο 26 έως 28 Απριλίου, που είναι αφιερωμένο στο μέλλον της σύγχρονης μουσικής. Για περισσότερο από μία δεκαετία, το φεστιβάλ αξιοποιεί τα στοιχεία της φαντασίας, της μαγείας και της έκπληξης μέσα από τη ζωντανή περφόρμανς και μια σειρά από DJ sets. Από τη Δημοτική Αγορά Κυψέλης, στην καρδιά της πόλης, μέχρι το Gagarin 205 και το Carhartt WIP Stage στο -1 της Στέγης, 19 Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες συναντιούνται σε ένα πρόγραμμα που αψηφά τα είδη, όπου η τέκνο του Ντιτρόιτ συναντά το ρεγκετόν και όχι μόνο. Αναλυτικές πληροφορίες στο www.onassis.org

* Ταξιδεύουμε στη Σικελία για να ακολουθήσουμε ένα μυστηριώδες νήμα που ξεκινάει από το παρελθόν. Η Αίτνα βρυχάται και, ενώ η Κατάνια θάβεται κάτω από μια βροχή στάχτης, το μουμιοποιημένο σώμα μιας γυναίκας βρίσκεται στην εγκαταλειμμένη πτέρυγα μιας επιβλητικής βίλας, στις πλαγιές του ηφαιστείου. Η βίλα είναι σχεδόν ακατοίκητη από το 1959. Μόνο ο ανιψιός του παλιού ιδιοκτήτη μένει περιστασιακά εκεί. Η αστυνομική υποδιευθύντρια Τζοβάνα Γκουαράζι καλείται στον τόπο του ευρήματος και μαζί με τον συνταξιούχο αστυνόμο Μπιάτζο Πατανέ οδηγούνται νοερά στην αφετηρία των πάντων: σε έναν διάσημο οίκο ανοχής των 50’ς. Όμως, τα ίχνη που ξεκινούν τότε φτάνουν στο σήμερα και σε έναν δολοφόνο που κυκλοφορεί ελεύθερος. Η “Μαύρη άμμος” (εκδόσεις Διόπτρα) της Κριστίνα Κασάρ Σκάλια έκανε ρεκόρ πωλήσεων στην Ιταλία.