Quantcast

Ανετο, ευρύχωρο και ευρωπαϊκό

Ξεκίνησα τη δημοσιογραφική αποστολή στη Βιέννη για την πρώτη οδήγηση της νέας γενιάς του Citroen C3 και του αμιγώς ηλεκτρικού ë-C3, έχοντας στο μυαλό μου τα λόγια του διευθύνοντος συμβούλου της Citroen, Τιερί Κόσκας. 

Ο 60χρονος μάνατζερ δήλωσε ότι «η Citroen δεν φοβάται πλέον να θεωρείται άμεσος ανταγωνιστής της Dacia του oμίλου Renault, η οποία έχει δημιουργήσει ένα υψηλό μερίδιο αγοράς, προσφέροντας αυτοκίνητα σε χαμηλές τιμές που αναπτύσσονται με αποδεδειγμένη τεχνολογία από τα ράφια ανταλλακτικών του ομίλου».

Η έναρξη της μετάλλαξης της Citroen έγινε με την ολοκαίνουργια γενιά του supermini C3. Η Stellantis καθόρισε το πλαίσιο του πιο φθηνού μοντέλου της γκάμας, το οποίο θα ανταγωνισθεί τις αντίστοιχες φθηνές κινεζικές προτάσεις. Διαβάζοντας τις δηλώσεις του διευθύνοντος σύμβουλου της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, διαπίστωσα την αγωνία του να αντιμετωπίσει τα φθηνά αμιγώς ηλεκτρικά κινεζικά μοντέλα, χωρίς όμως η Citroen να χάσει τα θεμελιώδη στοιχεία του DNA της.

Και τα κατάφερε: Το ë-C3 κοστίζει στη Γαλλία μόλις 23.300 ευρώ, χωρίς τα μπόνους των EV. Το ë-C3 με όλα τα ισχυρά χαρακτηριστικά, όπως νέα σχεδίαση, μορφή SUV, πλήρως εξοπλισμένο, την υπογραφή Citroen comfort, κατασκευασμένο στην Ευρώπη και αυτονομία έως και 320 χλμ., στη Γαλλία είναι διαθέσιμο και με μόλις 99 ευρώ τον μήνα.

Στη δοκιμή στους πεντακάθαρους δρόμους της Βιέννης, το C3 με βενζινοκινητήρα 1.2 100 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο απέδειξε ότι είναι ιδανικό για το αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Παραμένει συμπαγές με μεγαλύτερη ευελιξία (ακτίνα στροφής 10,6 μ.).

Το μοτέρ λειτουργεί υποδειγματικά και οι 100 ίπποι υπερκαλύπτουν τις ανάγκες μετακίνησης. Χαμηλό επίπεδο θορύβου, πολύ καλή ποιότητα κύλισης και έντονη αίσθηση ασφάλειας.

Μου έκανε εντύπωση το επίπεδο της άνεσης, λόγω της συνεισφοράς του συστήματος ανάρτησης Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions και των επανασχεδιασμένων καθισμάτων Advanced Comfort. Η εξελιγμένη ανάρτηση απορροφά σχεδόν κάθε ανωμαλία του δρόμου και τα καινοτομικά καθίσματα φροντίζουν για τη μείωση της κόπωσης των επιβατών. Η φιλοσοφία C-Zen lounge στο ταμπλό θα ικανοποιήσει και τους νέους οδηγούς.

Το C3 σημείωσε πρόοδο στην εύκολη είσοδο και στον εσωτερικό χώρο. Αυξήθηκαν η απόσταση από το έδαφος (197 χιλ.) και το ύψος, ενώ το μήκος κρατήθηκε στα 4,01 μ.

Το μεγαλύτερο ύψος παρέχει περισσότερο χώρο για το κεφάλι (+31 χιλ. έναντι του μέσου όρου της αγοράς). Ο χώρος για τα πόδια πίσω είναι αυξημένος κατά τουλάχιστον 20 χιλ., σε σύγκριση με τον μέσο όρο της αγοράς. Αυξημένος χώρος αγκώνων για τους πίσω επιβάτες κατά 19 χιλ. και για τους εμπρός επιβάτες κατά 21 χιλ., σε σύγκριση με τον μέσο όρο της αγοράς.

Διαθέτει χρήσιμους και έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους. Ο όγκος του πορτμπαγκάζ αυξήθηκε κατά 10 λίτρα (310 λίτρα).

Προσφέρει όλο τον εξοπλισμό για να κάνει κάθε ταξίδι μια στιγμή χαλάρωσης, συμπεριλαμβανομένης της 3D συνδεδεμένης πλοήγησης σε οθόνη αφής 10'', αυτόματο κλιματισμό κ.ά.

Το C3 1.2 100 ίππων με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι διαθέσιμο στη Γαλλία με αρχική τιμή 14.990 ευρώ.

Θέλω να τονίσω ότι το αμιγώς ηλεκτρικό C3 μού άρεσε περισσότερο στον δρόμο από το βενζινοκίνητο, γιατί παρέχει ακόμη καλύτερη ποιότητα κύλισης και η απόδοσή του είναι πολύ καλή. Στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο θα λανσαριστούν οι εκδόσεις 1.2 100 με χειροκίνητο κιβώτιο και το ηλεκτρικό 113 ίππων και στο τέλος της χρονιάς το Hybrid 48 V 100 ίππων.

Tο ολοκαίνουργιο C3 αντικαθιστά ένα εμβληματικό μοντέλο που έχτισε την επιτυχία του χάρη στο εκφραστικό στιλ και στη μοναδική άνεση. Διατηρεί τις ιδιότητές του, ενισχύει τον λαϊκό του χαρακτήρα και προσφέρει πολλά περισσότερα.

Είναι όντως μια ωραία ιδέα, που εκτιμώ ότι θα απογειώσει τη μάρκα και θα κάνει χαρούμενους τον Γιάννη και τον Πολυχρόνη Συγγελίδη. Λατρεύουν την πρώτη τους μάρκα και δεν ξεχνούν τη συνεισφορά της Citroen στην αυτοκίνηση. Είναι ο δεύτερος εαυτός τους.