Δεν είναι πλέον φθηνό, αλλά εξακολουθεί να είναι προσιτό για τη μεγαλύτερη μερίδα των αγοραστών. Επιτέλους, έχει μοντέρνα και digital εμφάνιση.
Το γκρι-ματ χρώμα είναι εξαιρετικό και ταιριάζει στον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Σε προκαλεί να το δοκιμάσεις στον χωματόδρομο λόγω της στιβαρής κατασκευής, του μεγάλου ύψους από την επιφάνεια του δρόμου (217 χιλ.) και της διαμόρφωσης των προβόλων. Δεν σε κουράζει στην πόλη, γιατί το μοτέρ και το επτά σχέσεων αυτόματο κιβώτιο λειτουργούν σαν ρολόι.
Ο λόγος για το ανανεωμένο Dacia Duster TCe 1.33 150 ίππων EDC 4X2, που δοκίμασα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το ταλαιπώρησα και ούτε μια στιγμή δεν με προβλημάτισε. Στον καύσωνα διαρκείας απόλαυσα και την υψηλή απόδοση του αυτόματου κλιματισμού.
Ευχαρίστως θα το αγόραζα, αν ήθελα ένα οικονομικό αυτοκίνητο χωρίς περιττά στοιχεία, με διπλό χαρακτήρα (καθημερινή χρήση και έντονα χαρακτηριστικά SUV), ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα στην απόφασή μου θα είχε και η βραβευμένη αξιοπιστία του. Η ρουμάνικη μάρκα, που από τον Σεπτέμβριο του 1999 αποτελεί θυγατρική της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault και κατασκευάζει χαμηλού κόστους αυτοκίνητα, με τεχνολογικό υπόβαθρο από μοντέλα της Renault, τώρα βρίσκεται στην καλύτερη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της. Αν προσέξει την τιμολογιακή πολιτική της, θα κάνει νέα ρεκόρ πωλήσεων. To α’ τρίμηνο του 2023, πούλησε 171.789 οχήματα, σημειώνοντας εντυπωσιακή ανάπτυξη 34,3%. Το μερίδιο της μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες, στο 4,6% - τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των 30 κορυφαίων εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων.
Το SUV που δεν αντιπαθεί την σκόνη και τους χωματόδρομους με έπεισε για τις ικανότητές του. Η καθημερινή διαδρομή προς το γραφείο ήταν εύκολη και άνετη. Το τετρακύλινδρο μοτέρ της Renault λειτουργεί με υποδειγματικό τρόπο από χαμηλά. Στον αυτοκινητόδρομο δεν προβληματίζει και στον χωματόδρομο συγκρίνεται με ακριβότερα μοντέλα. Μου έκανε εντύπωση η καλή συμπεριφορά των αναρτήσεων στους χωματόδρομους.
Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν «τσιμπημένη» (8,2 λίτρα/100χλμ.). Το γαλλικό αυτόματο κιβώτιο αλλάζει τις σχέσεις με ομαλό τρόπο, αλλά στο ξεκίνημα δείχνει μια επιθετική τάση.
Ο θόρυβος στην καμπίνα είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και εκτιμώ ότι πρέπει να αναθεωρηθεί η ηχομόνωση. Η επιλογή των σκληρών πλαστικών σε όλα τα τμήματα του σαλονιού δεν ταιριάζει στη σύγχρονη τάση, αλλά εξυπηρετεί απολύτως την απόφαση της μάρκας να προσφέρει ένα μοντέλο κατάλληλο για σκληρή χρήση με χαμηλό κόστος κατασκευής. Η κεντρική κονσόλα με το συρόμενο υποβραχιόνιο προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 1.1 λίτρα. Υπάρχουν 2 εμπρός και 2 πίσω θύρες USB. Τα ανασχεδιασμένα καθίσματα παρέχουν ικανοποιητική άνεση.
H μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών του συστήματος infotainment προσφέρει αρκετές δυνατότητες συνδεσιμότητας: δορυφορική πλοήγηση, ενσύρματη ή ασύρματη λειτουργία αντιστοίχισης (mirroring) με το smartphone όταν αυτό συνδέεται μέσω Bluetooth ή μέσω των θυρών USB, ηχοσύστημα κ.ά.
Παρατηρήσεις: μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων, ελαφρύ τιμόνι, και σκληρά πλαστικά. Η τιμή της πλούσιας σε εξοπλισμό έκδοσης καθορίστηκε στα 29.390 ευρώ. Η γκάμα ξεκινά από τα 22.580 ευρώ.