Ιδιαίτερα θερμό προβλέπεται το φετινό καλοκαίρι για την ευρωπαϊκή αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς θα υπάρξει μεγάλη αναστάτωση σε όλο τον κλάδο της αυτοκίνησης, μόλις ανακοινωθούν από την Ε.Ε. οι νέοι τιμωρητικοί δασμοί στα εισαγόμενα από την Κίνα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Περίπου 4 δισ. ευρώ θα πληρώσουν οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αν συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους στην αγορά της Ε.Ε., σύμφωνα με ανάλυση γερμανικού οικονομικού ερευνητικού ινστιτούτου. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall Motor ανακοίνωσε ότι θα κλείσει τα κεντρικά γραφεία της στην Ευρώπη, στο Μόναχο της Γερμανίας, επικαλούμενη τις συνθήκες της αγοράς για τα EV και την απειλή των ευρωπαϊκών δασμών στις κινεζικές εισαγωγές.
Προφανώς, η Ε.Ε. μέτρησε προσεκτικά τις αντιδράσεις των αντιπροσώπων των κινεζικών αυτοκινήτων και των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και αποφάσισε ξαφνικά να μεταθέσει την ανακοίνωση των νέων δασμών στα κινεζικά EV για μετά τις ευρωεκλογές, χωρίς όμως να καθορίσει την ακριβή ημερομηνία.
Ενώ αρχικά είχε προγραμματιστεί η ανακοίνωση των δασμών στις 6 Ιουνίου, η Ε.Ε. άλλαξε γνώμη και περιμένει να ολοκληρωθεί η μάχη των εκλογών.
Αυτή την περίοδο, όλες οι πλευρές -η Ε.Ε., η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία- βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Η Ε.Ε. αντιμετωπίζει την αντίδραση των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, που βλέπουν τις φθίνουσες πωλήσεις τους, λόγω της αθρόας εισροής των φθηνών κινεζικών μοντέλων στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς και την οργή των απολυμένων υπαλλήλων. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία παραπαίει στο θέμα της ηλεκτροκίνησης, γιατί όλα τα μεγαλεπήβολα προγράμματά της, που απορρόφησαν δεκάδες δισ. ευρώ και περιελάμβαναν χιλιάδες απολύσεις υπαλλήλων, πετάχτηκαν στον Σηκουάνα.
Παλεύουν για να δημιουργήσουν τη νέα γενιά των φθηνών EV, αλλά μόνοι τους δεν μπορούν καθώς λείπουν τα κεφάλαια και η κινεζική τεχνογνωσία. Η Renault, που απολαμβάνει την οικονομική υποστήριξη του γαλλικού κράτους, ψάχνει Κινέζο συνέταιρο για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Twingo.
Τώρα οι υπερόπτες Ευρωπαίοι κατασκευαστές άλλαξαν πορεία, αγάπησαν πάλι τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ξεκίνησαν να επενδύουν στην ανάπτυξη των κινητήρων που είχαν ετοιμάσει για να τους στείλουν στο μουσείο. Μιλάμε για μεγάλη ήττα. Τα έχουν βάλει με τους Κινέζους γιατί πωλούν φθηνά τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ας μειώσουν τα κέρδη τους για να τους ανταγωνισθούν. Ας χάσουν λεφτά και μια χρονιά. Εχουν θησαυρίσει τόσες δεκαετίες.
Οι Κινέζοι έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για να ξεστοκάρουν τα απούλητα αυτοκίνητά τους στην Ευρώπη, μετά την καθίζηση της κινεζικής αγοράς. Τώρα, όμως, οι νέοι δασμοί θα δυσκολέψουν το έργο τους με τίτλο «Πάμε να πάρουμε την Ευρώπη».
Οι καταναλωτές είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές για τα EV, εάν οι δασμοί περιορίσουν τις κινεζικές εισαγωγές EV επειδή η ευρωπαϊκή παραγωγή είναι σημαντικά πιο ακριβή, αναφέρει το Bloomberg.
Το Πεκίνο είναι έτοιμο να ανακοινώσει δασμούς έως και 25% σε εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες, χτυπώντας περισσότερο τα μοντέλα των Mercedes-Benz και BMW.