Quantcast

DS 4 Cross 1.5 BHDi 130 EAT8: Το πιο όμορφο αυτοκίνητο της χρονιάς

Οδηγώντας την ολοκαίνουργια DS 4 Cross 1.5 BHDi 130 EAT8, πείσθηκα για την ανάγκη να προστεθεί στην παγκόσμια αγορά του αυτοκινήτου η νέα πολυτελής μάρκα DS.

Θεωρώ ότι η DS 4 Cross δίνει την πιο πλήρη και εμπεριστατωμένη απάντηση σε όσους -είμαι και εγώ ανάμεσά τους- αναρωτήθηκαν για την ύπαρξη της DS, αφού υπάρχει η εμβληματική φίρμα Citroen, που τόσα έχει προσφέρει στην αυτοκίνηση.

Ειλικρινά, το νέο μοντέλο με τη χαρισματική εμφάνιση με εντυπωσίασε και κάλυψε κάθε ανάγκη μου. Ακόμη και στον πιο δύσκολο τομέα της κατανάλωσης καυσίμου τού έβαλα άριστα.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο γαλλικός όμιλος Stellantis, που κατέχει τις μάρκες Peugeot, Citroen, DS, Fiat, Alfa Romeo, Opel και Jeep, ανέδειξε ως premium φίρμα του την DS. Αναμφισβήτητα, η γαλλική καταγωγή της DS επηρέασε την κρίση της διοίκησης, αλλά καθοριστικό ρόλο έπαιξε κυρίως η τόλμη όσων σχεδιάζουν και στήνουν στον δρόμο τα νέα μοντέλα της DS. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που μια γαλλική φίρμα στέκεται δίπλα στις κραταιές premium γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Mercedes-Benz και Audi.

Τελικά έχουν δίκιο οι Γάλλοι γιατί η DS 4 Cross δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα αντίστοιχα μικρομεσαία γερμανικά μοντέλα που συνήθως επαναλανσάρουν το ίδιο μοτίβο στη σχεδίαση.

Ομως, στην DS 4 Cross όλα είναι καινούργια. Φρέσκιες ιδέες που αποπνέουν κουλτούρα στο καλοφτιαγμένο μοντέλο με SUV προσανατολισμό, ειδικά πλαστικά προστατευτικά και ποδιές.

Στο 37ο Festival Automobile International αναδείχθηκε «Το πιο όμορφο αυτοκίνητο του 2022».

Ομως, πιστεύω ότι το σημαντικότερο που πέτυχε η DS 4 Cross είναι να κατακτήσει τον στόχο της μοναδικότητας. Ναι, είναι ένα μοναδικό αυτοκίνητο, που δεν το μπερδεύεις με κανένα άλλο.

Μόλις το παρέλαβα από την Αγία Παρασκευή, κατευθύνθηκα προς το Μαρούσι στα γραφεία της εφημερίδας, αλλά στον Παράδεισο Αμαρουσίου άλλαξα πορεία. Πλήρωσα 2,8 ευρώ στην Αττική Οδό και έβαλα πλώρη για το Λουτράκι. Μου άρεσε τόσο πολύ το αυτοκίνητο, που δεν ήθελα να χάσω ούτε μία ημέρα από την περίοδο της δοκιμής για να το οδηγήσω σε ανοιχτό δρόμο.

Η γαλλική πρόταση κινείται στον δρόμο με αρχοντιά, θυμίζοντας λιμουζίνα. Οσο πιο μεγάλη είναι η ταχύτητα τόσο πιο στιβαρό γίνεται το ακριβές τιμόνι. Οι μεγάλοι τροχοί φροντίζουν για την ασφαλή σύνδεση με τον δρόμο. Δεν πτοείται από κακοτεχνίες και σαμαράκια. Ιδανική επιλογή για μεγάλο ταξίδι, γιατί έχει και το ισχυρό ατού της χαμηλής κατανάλωσης. Εκαψε μόλις 6,5 λίτρα/100 χλμ. Το γουργουρητό του πετρελαιοκινητήρα 1.5 δεν είναι ενοχλητικό. Το αυτόματο κιβώτιο δουλεύει σαν ακριβό ρολόι. Οι κατάλληλες ρυθμίσεις και η αποδοτική ηχομόνωση εξασφαλίζουν ήσυχο ταξίδι. Να τονίσω το υψηλό επίπεδο άνεσης και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Παρατηρήσεις: Θα ήθελα καλύτερες επιδόσεις (εργοστασιακές τιμές 0-100 χλμ./ώρα 10,9’’, τελική 203 χλμ./ώρα), αλλαγές στην εργονομία των χειριστηρίων και χαμηλότερες τιμές πώλησης.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει (έκδοση Rivoli) 39.800 ευρώ. Η γκάμα ξεκινά από τα 34.050 ευρώ (1.2 PureTech 130 EAT8 Trocadero).