Quantcast

Η κομψότητα συνάντησε τις επιδόσεις

Επιτρέψτε μου στα ανεκτίμητα δώρα της φετινής άνοιξης, που βιώνουμε από την περασμένη Τρίτη, να προσθέσω και την τελευταία δημιουργία της Ferrari, την πανέμορφη Roma Spider, που περιμένει υπομονετικά τον οδηγό για να τη δαμάσει και να την κατευθύνει προς ονειρεμένα μέρη.

Η φημισμένη μάρκα του Μαρανέλο με την απαράμιλλη αναγνώριση -την οποία θέλουν να εξαγοράσουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά η οικογένεια Ανιέλι ούτε που καταδέχεται να συζητήσει την τιμή πώλησης- παρουσίασε το διαχρονικά κομψό, υψηλών επιδόσεων αυτοκίνητο σε μια αποκλειστική εκδήλωση στο El Badi Palace, στο Μαρακές.

Δεν γνωρίζω αν ο θρύλος της ιταλικής αυτοκρατορίας Τζιοβάνι Ανιέλι, βασικός μέτοχος του Ομίλου της Fiat και γνωστός με το προσωνύμιο «Ο Δικηγόρος», είχε επισκεφθεί το παλάτι El Badi (Παλάτι των Θαυμάτων/Λάμψης), το οποίο παραγγέλθηκε από τον σουλτάνο Ahmad al-Mansur της δυναστείας των Saadian, αλλά οι απόγονοί του έκαναν μια εξαιρετική επιλογή για την παρουσίαση του αυτοκινήτου που ταιριάζει με τη σύγχρονη εκδοχή του κομψού ιταλικού τρόπου ζωής των δεκαετιών του 1950 και του 1960.

Η πανάκριβη πρόταση μεταφέρει τις αναλογίες, τους όγκους και τις προδιαγραφές της εξαιρετικά επιτυχημένης Ferrari Roma, αλλά αυτό που την κάνει ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η υιοθέτηση της μαλακής οροφής, μια λύση που μας θυμίζει τα παλαιοτέρα ανοικτά αυτοκίνητα της μάρκας, τα οποία πλέον έχουν ανεκτίμητη αξία.

Η μαλακή οροφή αναπτύσσεται σε μόλις 13,5’’, ακόμη και αν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως και 60 χλμ./ώρα. Οταν στοιβάζεται, η συμπαγής κατασκευή της εξασφαλίζει ικανοποιητικό αποθηκευτικό χώρο στο πορτμπαγκάζ (255 λίτρα).

Ενας νέος, κατοχυρωμένος με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, εκτροπέας ανέμου αναπτύσσεται με ένα κουμπί, εξασφαλίζοντας άνεση στους επιβάτες, χωρίς να καταλαμβάνει χώρο στο αυτοκίνητο.

Ο κινητήρας V8 90° twin turbo 3.855 κ.εκ., 620 ίππων, συνδυάζεται με το παγκοσμίως αναγνωρισμένο 8-τάχυτο DCT της Ferrari, γνωστό για τους γρήγορους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων.

Η μονάδα ισχύος περιστρέφεται έως και τις 7.500 σ.α.λ. και προσφέρει την εκπληκτική αναλογία 161 ίππων/λίτρο. Το 80% της ροπής διατίθεται μόλις στις 1.900 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή 76.8 χλγμ. αποδίδεται από τις 3.000 έως 5.750 σ.α.λ.

Επιδόσεις: μέγιστη ταχύτητα 320 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4’’, 0-200 χλμ./ώρα σε 9,7’’. Φρενάρισμα: 100-0 χλμ./ώρα σε 32 μ., 200-0 χλμ./ώρα σε 130 μ.

Κάθε κινητήρας Ferrari έχει το δικό του ιδιαίτερο soundtrack που τον κάνει μοναδικό και, φυσικά, η Ferrari Roma Spider δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα.

Tο πρώτο αυτοκίνητο της Ferrari με μαλακή οροφή (από όταν η Ferrari F430 Spider αποσύρθηκε το 2010) έχει μήκος 4.656 χιλ., πλάτος 1.974 χιλ., ύψος 1.306 χιλ., μεταξόνιο 2.670 χιλ. Βάρος 1.556 κιλά.

Η Roma Spider (η πρώτη πρόκληση της Ferrari με μπροστινό κινητήρα και μαλακή οροφή, μετά την 365 GTS4 του 1969) εκτιμάται ότι στο Ηνωμένο Βασίλειο θα έχει αρχική τιμή γύρω στα 194.000 ευρώ.