Quantcast

Η μεγάλη μάχη της αγοράς αυτοκινήτου

Από την πρώτη ημέρα του 2023 διαπίστωσα ότι η φετινή χρονιά θα είναι μια περίοδος για την ελληνική αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων που θα μας επιφυλάξει πολλές εκπλήξεις.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όρμησαν προς τα εμπρός σαν τα πιο ακριβά άλογα του ιπποδρόμου. Με την ολοκλήρωση του πρώτου διμήνου, επιβεβαιώθηκε η νέα τάση που καθορίζει τη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων, με βάση τους ισχυρούς ομίλους που έχουν δημιουργηθεί στη ελληνική αγορά μετά τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ανάλογη τάση υπάρχει εδώ και χρόνια στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία κ.ά.).

Ο όμιλος Συγγελίδη, από την 1 Ιανουάριου, εκπέμπει δυνατά το μήνυμα «στόχος είναι η πρώτη θέση το 2023». Για να φθάσει στην κορυφή, μαστιγώνει με δύναμη τα τρία δυνατά του άλογα (Peugeot, Opel και Citroen) και αυξάνει το ποσοστό του στην αγορά με τη συνδρομή των άλλων δύο μικρότερων μαρκών (DS και Mazda). Τον Φεβρουάριο, η Peugeot ήταν πρώτη στη λίστα των πωλήσεων (1.317 μονάδες), η Citroen τρίτη (919) και η Opel τέταρτη (827). Με τη συνδρομή των DS (91) και Mazda (39), κατέλαβε το 32% της συνολικής πίτας. Το δίμηνο, το ποσοστό του ομίλου Συγγελίδη ανέβηκε στο 33%. Μια πρωτοφανής επιτυχία.

Η Toyota, αν και δεν κατέκτησε την πρώτη θέση των πωλήσεων τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο -όπως συμβαίνει εδώ και πάνω από δέκα χρόνι - λόγω της καθυστέρησης στις αφίξεις των αυτοκινήτων, στο δίμηνο ήταν πρώτη στη λίστα των πωλήσεων (2.415, ποσοστό 11,8%). Αν προστεθεί και η Lexus (0,1%), τότε η πρώτη στις παγκόσμιες πωλήσεις ιαπωνική εταιρεία καταλαμβάνει το 11,9% της αγοράς. Να τονίσω ότι η Toyota έχει εξαιρετικό ποσοστό στις λιανικές πωλήσεις, στοιχείο που συμβάλλει καθοριστικά στα υψηλά κέρδη της.

Ο όμιλος Βασιλάκη πιέζει τα εργοστάσια να αυξήσουν τον αριθμό των αυτοκινήτων που στέλνουν στην Ελλάδα, για να ολοκληρώσει μερικές χιλιάδες παραγγελίες. Στο δίμηνο, η Hyundai (1.812), η Kia (819) και η Seat (324) συνέβαλαν στη διαμόρφωση του ποσοστού 14,7%. Σύντομα, όμως, θα αυξηθεί σημαντικά το ποσοστό του ομίλου Βασιλάκη, λόγω της εξαγοράς της FCA Greece (Fiat, Jeep, Alfa Romeo και Abarth). Προβλέπω εξαιρετικές επιδόσεις για τον όμιλο Βασιλάκη.

Ο όμιλος Μανδύλα, που εκπροσωπεί το μεγαλύτερο τμήμα του πιο ισχυρού γερμανικού γκρουπ, του παντοδύναμου VW, έχει εξασφαλίσει μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων και ετοιμάζει την επίθεσή του. Στο δίμηνο, οι VW (1.209), Audi (554) και Skoda (383) συνέβαλαν στη διαμόρφωση του ποσοστού 10,5%. Εκτιμώ ότι ο όμιλος Μανδύλα θα είναι ο ρυθμιστής των εξελίξεων στην ελληνική αγορά, μετά τις νέες διοικητές αλλαγές.