Quantcast

Ηλεκτροκίνηση με... σπορ επιδόσεις

Και τώρα πώς να συνδυάσω την επιθυμία μου για εξερεύνηση της πιο προκλητικής τεχνολογίας της αυτοκίνησης με την ελευθερία και την αυτονομία που μου δίνει απλόχερα ένα αυτοκίνητο που φέρει θερμικό κινητήρα;

Με το βλέμμα στο μέλλον, οδήγησα το πιο ισχυρό και ακριβό μοντέλο μηδενικών ρύπων της γκάμας του πρωτοποριακού Ioniq 5, που έχει κατασκευάσει μέχρι τώρα ο κορεατικός κολοσσός. Η εμφάνισή του δεν παίζεται. Μία φορά το βλέπεις και καταγράφεται στη μνήμη σου σαν αρχέτυπο. Η τεχνολογία είναι εξωπραγματική και κάνει τα μοντέλα με θερμικό κινητήρα να είναι σαν ένα παλιό και φθαρμένο παιχνίδι. Για μία ακόμη φορά, έψαξα κάθε λεπτομέρειά του και ειλικρινά εντυπωσιάστηκα. Είναι το απαύγασμα της ηλεκτροκίνησης και εκτιμώ πως αν ο οικονομικός προϋπολογισμός αντέχει τη δαπάνη των 54.590 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται η κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ), είναι μια εξαιρετική επιλογή τώρα για το αστικό και περιαστικό περιβάλλον και μελλοντικά, όταν θα λειτουργήσει το ευρύ δίκτυο ταχυφορτιστών στο εθνικό δίκτυο, ιδανικό για μεγάλα ταξίδια με ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο άνεσης.

Το Ioniq 5, που έκανε ευκολότερη την καθημερινή μου μετακίνηση ακόμη και στον Κηφισό, εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 325 ίππων, που εξασφαλίζουν την τετρακίνηση. Η ηλεκτρική παροχή τους έρχεται από την πιο μεγάλη μπαταρία της γκάμας 77 kWh.

Από τη στιγμή που οι μεγάλες ρόδες με τα ειδικά ελαστικά κύλησαν στην άσφαλτο, διαπίστωσα ότι συνδυάζει τις συναρπαστικές επιδόσεις με την αξιοζήλευτη γκάμα έξυπνων τεχνολογιών. Το αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο Crossover, που φέρνει την επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση, προσφέρει σπορ επιδόσεις, παρά το αυξημένο βάρος του λόγω της μπαταρίας. Επιτάχυνση, που συναρπάζει, 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,1’’. Οταν, όμως, πατάς βαθιά το γκάζι, η μπαταρία «διαμαρτύρεται» και αδειάζει πολύ γρήγορα. Υψηλή τελική ταχύτητα μην περιμένετε, άντε να πιάσει 185 χλμ./ώρα. Η πλειονότητα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν τελική γύρω στα 180 χλμ./ώρα. Με πλήρη φόρτιση διανύσαμε πάνω από 400 χλμ.

Το σύστημα τετρακίνησης HTRAC της Hyundai τα καταφέρνει μια χαρά σε δρόμους με περιορισμένη πρόσφυση. Υποστηρίζεται από πλήρες πακέτο εγγυήσεων: πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων, πέντε χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, πέντε χρόνια δωρεάν ετήσιος τεχνικός έλεγχος, πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση βαφής, οκτώ χρόνια εργοστασιακή εγγύηση μπαταρίας υψηλής τάσης ή 160.000 χλμ. Θα ήθελα χαμηλότερη τιμή πώλησης και μεγαλύτερη αυτονομία.