Νέο Audi Q4 e-tron: Τεχνολογία αιχμής!

Τα γερμανικά ηλεκτρικά compact SUV διαθέτουν αυτονομία που μπορεί να φτάσει τα 520 χλμ. με μία φόρτιση.

Πασχαλιάτικο δώρο υψηλής αξίας με απόλυτο οικολογικό προσανατολισμό έκανε η Audi στους φανατικούς της οπαδούς. Η premium γερμανική μάρκα παρουσίασε τα νέα ηλεκτρικά compact SUV Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron και αναπτέρωσε τις ελπίδες για βιώσιμα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πρόκειται για δύο προτάσεις που βασίζονται στο γνωστό μοντέλο παραγωγής με θερμικό κινητήρα και αναβαθμίζουν τη θέση της πολυτελούς μάρκας στην κατηγορία των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.

Από τα νέα στοιχεία που έφερε η μάρκα με το σλόγκαν «Vorsprung durch Technik» (Πρόοδος μέσω της τεχνολογίας) ξεχώρισα την αυξημένη αυτονομία που φθάνει έως τα 520 χλμ. (WLTP) με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας, γιατί αυτό είναι το αδύνατο στοιχείο όλων των αυτοκινήτων χωρίς θερμικό κινητήρα. Η Audi με το Q4 e-tron, το οποίο αξιοποιεί την τεχνολογία του VW ID.4, κοντράρει στα ίσια στην αυτονομία και το Tesla Model Y.

Αν χρησιμοποιηθεί ταχυφορτιστής 125 kW, σε 10’ η μπαταρία αποκτά ενέργεια για να κινηθεί το αυτοκίνητο άλλα 130 χλμ. (WLTP), διευκολύνοντας τον οδηγό να φθάσει στον μακρινό προορισμό του. Δυο εκδόσεις μπαταρίας, στο Q4 35 e-tron με 52 kWh, ενώ στα Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro 77 kWh.

To premium αυτοκίνητο μηδενικών ρύπων, με εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή 0,28 ή 0,26, εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς. Δύο επιλογές στην ισχύ, ανάλογα με την χρήση, 125 kW (170 ίπποι) είτε 150 kW (204 ίπποι). Η μάρκα που δημιούργησε την τεχνολογία τετρακίνησης λανσάρει και την κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro που φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες. Προσφέρουν μέγιστη ισχύ 220 kW (299 ίππων), η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2’’. Ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Για μεγαλύτερο βαθμό ενεργειακής απόδοσης, ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτούνται υψηλή ισχύς ή ισχυρή πρόσφυση. Ενας άλλος σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά την οδήγηση είναι η έξυπνη ανάκτηση, η οποία αξιοποιεί στοιχεία και από την πλοήγηση.

Η προαιρετική αντλία θερμότητας χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από τις μονάδες υψηλής τάσης και τον αέρα του περιβάλλοντος για τον έλεγχο του κλίματος στο εσωτερικό. Συμβάλλει στην αύξηση του βαθμού ενεργειακής απόδοσης, ειδικά σε μεγαλύτερες διαδρομές. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή myAudi, ο οδηγός ελέγχει τη φόρτιση και τον κλιματισμό εξ αποστάσεως, από το smartphone του.

Να τονίσω και το λανσάρισμα της καινοτομικής οθόνης head-up επαυξημένης πραγματικότητας. Προβάλλει τις πληροφορίες που παρέχονται από ορισμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και από τα σύμβολα πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτές οι πληροφορίες προβάλλονται δυναμικά σε έναν ευρύ χώρο, όπου εμφανίζονται ως μια αιωρούμενη εικόνα σε απόσταση περίπου δέκα μέτρων ή περισσότερο από τον οδηγό.

Μερικά ακόμη στοιχεία που ξεχωρίζουν: Σε παγκόσμια πρώτη, ο οδηγός επιλέγει μεταξύ τεσσάρων φωτιστικών υπογραφών για το αυτοκίνητο από το σύστημα αφής MMI. Οι εσωτερικοί χώροι συγκρίνονται με την κατηγορία των SUV μεγάλου μεγέθους. Εντελώς καινούργιο πολυλειτουργικό τιμόνι με επιφάνειες αφής, για τον έλεγχο του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Διαθέτει 27 εξαρτήματα που περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά. Δεν ανακοινώθηκαν οι τιμές πώλησης στην Ελλάδα. Εκτιμάται ότι θα ξεκινούν με τιμή πάνω από τα 50.000 ευρώ. Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι τιμές κυμαίνονται από 46.000 εύρω έως 57.000 ευρώ. Εναρξη πωλήσεων το καλοκαίρι.