Quantcast

Νέο Fiat 500e: Αλλος τρόπος ζωής

Το μικρό και αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο συμπυκνώνει τη φιλοσοφία των Ιταλών σχεδιαστών για το αυτοκίνητο πόλης.

Οδηγώντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Fiat, το κουκλίστικο 500e, ένιωσα την ανάγκη να ευχαριστήσω τους Ιταλούς μηχανικούς για την ιδέα τους. Μέσα στο τρίπορτο αυτοκίνητο, μήκους μόλις 3,63 μ., που αναδεικνύει τη νέα πτυχή της άφθαρτης από τον χρόνο σχεδιαστικής μελέτης, πήρα μια ακόμη μεγάλη δόση από το νέο τρόπο ζωής. Το Fiat 500e μού έδειξε ξεκάθαρα τη νέα σχέση που θα έχω με το αυτοκίνητο. Οι Ιταλοί δεν πρόσεξαν μόνο τη φινέτσα, την αισθητική και τη φιλική προσέγγιση. Ασχολήθηκαν και με την απλοποίηση της διαδικασίας της οδήγησης. Τι θέλει ο οδηγός, που μπορεί να μην έχει κλείσει ούτε τα 20 χρόνια του; Ενα αυτοκίνητο εύκολο σε όλες τις λειτουργίες, που να ταιριάζει με την ταμπλέτα και το smartphone του. Περιττά κουμπάκια, διακόπτες και διάφορα άλλα παραφερνάλια δεν έχουν θέση στη κάψουλα που θα οδηγήσουν νέοι άνθρωποι. Οπως ανοίγεις τον υπολογιστή σου, με μια κίνηση, έτσι με μια κίνηση ξεκινά και το 500e. Η ησυχία, η αμεσότητα και η αίσθηση σιγουριάς είναι τα στοιχεία που με εντυπωσίασαν. Δεν σας κρύβω ότι έψαχνα να βρω ευκαιρία για να μειώσω την ταχύτητα κάτω από τα 20 χλμ./ώρα, όχι για να αυξηθεί η αυτονομία, αλλά για να ακούσω τη διάσημη μελωδία του Nino Rota από την ταινία «Amarcord». Στις χαμηλές ταχύτητες ο πεζός ακούει τη θαυμάσια μουσική και αναζητά το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την ιταλική φινέτσα. Οι ικανότητες του ηλεκτρικού μοτέρ απόδοσης 118 ίππων για την απρόσκοπτη κίνηση, ακόμη και όταν είναι φορτωμένο, και η καλή επιτάχυνση (0-50 χλμ./ώρα σε 3,1’’ και 0-100χλμ./ώρα σε 9’’) έρχονται να δέσουν με το δώρο της η οδηγοκεντρικής προσέγγισης.

Οι Ιταλοί δεν ξέχασαν την τέχνη τους να στήσουν τους τέσσερις τροχούς στην άσφαλτο και να μη χάνουν την επαφή τους στις στροφές. Ρύθμισαν όλα τα τμήματα με τις νέες συνθήκες της ηλεκτροκίνησης και το αυτοκινητάκι σκίζει στον δρόμο. Πηγαίνει σφαίρα, στρίβει και φρενάρει σαν μεγάλο μοντέλο με αυξημένο μετατρόχιο και μεταξόνιο.

Η μεγάλη μπαταρία 42kWh μού έδωσε την ηλεκτρική χαρά για 240 χλμ. Είπαμε, δώσε στους Ιταλούς μηχανικούς εχέγγυα για το μέλλον τους και άσ’ τους να δημιουργούν μοντέλα που ούτε τα έχουν ονειρευτεί οι Γερμανοί και οι Γάλλοι συνάδελφοί τους. Αλλη ράτσα οι Ιταλοί μηχανικοί.

Στην εύλογη παρατήρηση ότι με το Fiat 500e δεν πας ούτε μέχρι την Αράχωβα, ο αντίλογος είναι ότι το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει άλλη αποστολή, τη χρήση στο αστικό περιβάλλον. Απευθύνεται σε όσους διαθέτουν 18.970 ευρώ (συμπεριλαμβάνονται η κρατική επιδότηση και το μπόνους απόσυρσης) και έχουν τουλάχιστον ένα ακόμη αυτοκίνητο για να πάνε εκδρομές και να φτάσουν στην άλλη άκρη της Ελλάδας, χωρίς το άγχος του ανεφοδιασμού. Με δυο λόγια, είναι ένα ακριβό παιχνίδι, όπως ο κορυφαίος υπολογιστής που δεν σου φτάνει ένα μισθός για να τον αποκτήσεις. Ομως, πού θα πάει, θα μειωθεί η τιμή του Fiat 500e όταν αυξηθεί η παραγωγή και κατρακυλήσουν οι τιμές των μπαταριών.