Και τι δεν είχα ακούσει και διαβάσει για τα Κύθηρα, γνωστά και με την παλαιότερη ενετική ονομασία Τσιρίγο.
Προγραμμάτισα ένα οδοιπορικό στο νησί, που βρίσκεται στη νότιο Ελλάδα, στα νότια της Πελοποννήσου και νοτιότερα της Ελαφόνησου και του Κάβου Μαλιά.
Η πρώτη μου κίνηση ήταν να επικοινωνήσω με την Αλεξάνδρα Χρυσού, PR & Corporate Affairs Mercedes-Benz Cars, για να προγραμματίσει δοκιμή με ένα αστεράτο μοντέλο. Η πλουμιστή Mercedes-Benz GLA 250e με περίμενε καρτερικά για να με οδηγήσει στο νησί που ο Ομηρος το αναφέρει στο επικό του έργο, την Ιλιάδα, ενώ η θεά Αφροδίτη, η θεά του έρωτα, ταυτίζεται με το νησί και παίρνει το όνομα Κυθέρεια (Ακύθηρος λεγόταν ο στερούμενος θελγήτρων άνθρωπος).
Αττική Οδός, Εθνική Οδός και ύστερα από τρεις ώρες ευχάριστης οδήγησης, απολαμβάνοντας τις ανέσεις του πολυτελούς αυτοκινήτου και το καλύτερο στην αγορά σύστημα κλιματισμού, βρεθήκαμε στο σημείο που η οδική ασφάλεια δοκιμάζεται έντονα.
Περάσαμε μέσα από πολλά χωριά, οι ρόδες του γερμανικού best seller πάτησαν έξω από τις αυλές των σπιτιών και των καταστημάτων, είδαμε τη δικαιολογημένη δυσφορία και αγανάκτηση των κατοίκων λόγω της παρουσίας και της επιβάρυνσης που δέχονται συνεχώς από τα επιβατικά αυτοκίνητα, τα δυσκίνητα τροχόσπιτα και τα φορτηγά κάθε τύπου. Μια χαρά, απίθανο ελληνικό σενάριο, που βιώνουν οι επαρχιώτες μας... Αναρωτιέμαι, πόσοι πολιτικοί από όλα τα κόμματα και υποψήφιοι περιφερειάρχες τούς έχουν υποσχεθεί έναν νέο ασφαλή περιφερειακό δρόμο; Τους πίστεψαν, τους ψήφισαν αλλά μετά εξαφανίστηκαν… Μέχρι τη Νεάπολη, η μέση ταχύτητα είναι περιορισμένη, αν θέλεις να φτάσεις στο λιμάνι χωρίς απώλειες και στενοχώριες.
Το καράβι σε μιάμιση ώρα πιάνει το λιμάνι στο Διακόφτι. Βέβαια, το άθλιο οδικό δίκτυο δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τα Κύθηρα για να θυμίζει σε όλους τις… ενέργειες της περιφέρειας Αττικής για την οδική ασφάλεια. Στροφές, ανηφόρες, ανάποδες κλίσεις, ανομοιογενές οδόστρωμα, στενοί δρόμοι και ό,τι μπορείς να φανταστείς που έχουν κάνει οι καλοπληρωμένοι εργολάβοι των δημόσιων έργων. Οι πολιτικοί μας και οι περιφερειάρχες δεν ντρέπονται;
Ευτυχώς που η Mercedes-Benz GLA 250e είναι εξοπλισμένη με την καλύτερη εκδοχή του συστήματος διεύθυνσης, των αναρτήσεων και των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Κατάπιε αδιαμαρτύρητα τις κακοτοπιές, στις στροφές κινήθηκε σαν διαβήτης και στις ανηφόρες τα δύο μοτέρ( βενζίνη 1,3 και ηλεκτροκινητήρας) έκαναν την υπέρβαση. Να τονίσω ότι η GLA 250e, ως αυθεντική Mercedes-Benz, δεν μας κούρασε παρά τις δυσκολίες και τις κακοτεχνίες του οδικού δικτύου.
Τα Κύθηρα μας αποζημίωσαν και με το παραπάνω καθώς πρόκειται για ένα πανέμορφο νησί, με πολλές εναλλαγές στο τοπίο, εξαιρετικές παραλίες και ευγενικούς κατοίκους. Προτείνω μπάνιο στα πεντακάθαρα νερά στην παραλία Χαλκός, στο Κηλάδι, στον μαγευτικό Αβλέμονα και στην Πλατειά Αμμο.
Μου έκανε εντύπωση η αγάπη των κατοίκων για τα φυτά. Το φυτικό βασίλειο στα καλύτερά του. Φροντίζουν τα λουλούδια τους και αναδεικνύουν το ανεκτίμητο δώρο της φύσης. Παντού γλάστρες, φροντισμένοι κήποι και πολύχρωμες συνθέσεις. Μπράβο στους ευαισθητοποιημένους κατοίκους!
To plug-in υβριδικό σύστημα της ανανεωμένης GLA 250e αποδίδει συνδυαστικά 218 ίππους και ροπή 450 Nm. Η νέα μπαταρία 15,6 kWh, με υψηλότερη ενεργειακή απόδοση και ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας 109 ίππων εξασφαλίζουν ηλεκτρική αυτονομία 70 χλμ. Η μέση κατανάλωση ήταν 5,9 λίτρα / 100 χλμ.
Ο τιμοκατάλογος της Mercedes-Benz GLA 250e ξεκινά από τα 53.800 ευρώ (Style). Αρχική τιμή στην γκάμα της GLA 44.500 (GLA 180 Style, 136+13 ίπποι).