Quantcast

Στιβαρό, ευκολοδήγητο και γερμανικό

Κατέχει μια θέση στην υψηλότερη βαθμίδα των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Είναι στιβαρό, ευκολοδήγητο, αντιδρά άμεσα σε κάθε εντολή. Ισχυρό σαν ένας μικρός ταύρος. Μας οδηγεί στην πιο φωτεινή πλευρά της κίνησης μηδενικών ρύπων. Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία που θέλω να τονίσω για το τετρακίνητο VW ID.5 GTX, που δοκίμασα στην Αθήνα και στα περίχωρα του νομού Αττικής.

Ενιωσα ότι βρίσκομαι σε ανοιχτή επικοινωνία με τον υπολογιστή και το κινητό μου. Οτι είναι μια συνέχεια των ηλεκτρονικών συσκευών που έχουν γίνει δεύτερος εαυτός μας.

Μια τυπική καθημερινή εικόνα: Κλείνω τον υπολογιστή, παρατάω στην άκρη το πληκτρολόγιο, παίρνω τα κλειδιά του VW ID.5 GTX και, μόλις καθίσω στην αναπαυτική θέση του οδηγού, ξεκινώ την περιπλάνηση στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Πατάω ελαφρά ένα κουμπί δίπλα στον μοχλό επιλογής της κίνησης στα δεξιά του ταμπλό σαν να ανοίγω τον υπολογιστή και δεν αναρωτιέμαι αν ενεργοποιήθηκε το σύστημα παραγωγής ενέργειας. Επιλέγω αν θέλω να πάει μπροστά είτε πίσω και αρχίζει το ταξίδι στον κόσμο της πιο εξελιγμένης μορφής τεχνολογίας στη αυτοκίνηση. Σχεδόν πλήρως αθόρυβη κίνηση σε καλής ποιότητας οδόστρωμα και σε ετοιμότητα 299 ηλεκτρικοί ίπποι για να ξεγελάσουν το χρονόμετρο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,3’’).

Ο,τι και αν ζήτησα στην επιτάχυνση, το έκανε αδιαμαρτύρητα. Μόνο που η στάθμη της μπαταρίας με προσγείωνε απότομα στην πραγματικότητα.

Το τετρακίνητο VW ID.5 GTX δεν... χαμπαριάζει στην απότομη ανηφόρα, στις στροφές και στον αυτοκινητόδρομο. Είναι πολύ σταθερό και με εξαιρετική κατευθυντικότητα.

Xρησιμοποιεί δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω. Ο έλεγχος λειτουργίας των δύο κινητήρων γίνεται από το λογισμικό, που επιτυγχάνει τον βέλτιστο συνδυασμό απόδοσης, δυναμικής και οδηγικής ευστάθειας. Ο πίσω κινητήρας είναι συχνά ικανός να κινήσει το όχημα μόνος του. Μόλις ο οδηγός στραφεί σε πιο σπορ στιλ ή χρειάζεται περισσότερη πρόσφυση, ενεργοποιείται η ασύγχρονη μηχανή στον μπροστινό άξονα. Αυτό γίνεται σε λίγα μόνο κλάσματα του δευτερολέπτου και τόσο ομαλά που περνά απαρατήρητο για τον οδηγό. Ολα τα συστήματα πέδησης, διεύθυνσης και ελέγχου πλαισίου ελέγχονται από το λογισμικό, ανάλογα με το επιλεγμένο οδηγικό προφίλ. Τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Μπαταρία υψηλής τάσης 77 kWh. Αυτονομία 512 χλμ.

Ευχαρίστως θα το αποκτούσα αν μπορούσα να διαθέσω τουλάχιστον 64.200 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση, που δεν με έκανε να αναπολήσω το θορυβώδες αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα και με εξάτμιση που εκπέμπει ρύπους.