Quantcast

Σύγχρονη ματιά στα μικρομεσαία

Τι μπορεί να προκύψει όταν συνεργάζονται προικισμένοι Γερμανοί και Γάλλοι επιστήμονες; 

Εκτιμώ ότι στη περίπτωση του Opel Astra το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Η νέα γενιά αφήνει πίσω της ό,τι παλιό υπάρχει και λανσάρει τη σύγχρονη άποψη για το μικρομεσαίο αυτοκίνητο.

Πίσω από το τιμόνι του ολοκαίνουργιου Astra, θυμήθηκα όλα όσα έχουν συμβεί στην αυτοκινητοβιομηχανία που δεν στήριξαν οι Γερμανοί επιχειρηματίες - ανάλογη περίπτωση με αυτή της σουηδικής Saab. Στα χέρια της General Motors και οι δύο μάρκες δεινοπάθησαν και ευτυχώς τώρα ανοίγονται νέοι ορίζοντες για την Opel με τα λεφτά του ομίλου Stellantis. Τουλάχιστον, όμως, τώρα οι Γερμανοί έχουν τον πρώτο λόγο στα θέματα που απασχολούν τον υποψήφιο αγοραστή: ποιότητα, στιβαρότητα, μηχανολογία, τεχνολογικό υπόβαθρο και οδική συμπεριφορά.

Το μοντέλο που δεν περνά απαρατήρητο, ακόμη και αν είναι δίπλα σε μια Ferrari, κινείται με πρωτόγνωρο τρόπο για μέλος της γκάμας της Opel. Οι ρόδες κυλούν στον δρόμο σαν να βρίσκονται σε ράγες τρένου. Το τιμόνι είναι ακριβές και δεν αφήνει καμία πληροφορία να χαθεί από τις αισθήσεις του οδηγού. Αυθεντικό γερμανικό μοντέλο, όπως το θέλω. Το συγκρίνω ακόμη και με τα πολυτελή γερμανικά μοντέλα που πλέον έχουν ξεφύγει στις τιμές πώλησης.

Οταν το αξιολογήσετε, να θυμηθείτε την παρατήρησή μου για τη λειτουργικότητα του ταμπλό και όλων των στοιχείων που αφορούν την οδήγηση, ένα ακόμη δείγμα της γερμανικής άποψης για τη χρήση του αυτοκινήτου.

Θετικά τα σχόλια για τους εσωτερικούς χώρους, μιας και ταξιδεύουν άνετα τέσσερις επιβάτες, και για τη μεγάλη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (422 λίτρα).

Η Stellantis ακολουθεί τον δρόμο που χάραξε το γκρουπ VW στην κοινή αξιοποίηση κάθε τμήματος που φέρει το αυτοκίνητο. Ο πολυβραβευμένος κινητήρας PureTech 1.2 130 ίππων βρίσκεται και κάτω από το επιμηκυμένο καπό του νέου Astra. Αποδίδει εξαιρετικά, όπως στα περισσότερα μοντέλα του ομίλου. Η ενέργειά του διοχετεύεται στο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και από εκεί στους μπροστινούς τροχούς.

Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ καλή. Για πρώτη φορά το Astra στέκεται ακόμα και δίπλα στο VW Golf.

Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στους Γερμανούς και στους Γάλλους μηχανικούς για το υψηλό επίπεδο άνεσης και την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου, ακόμη και σε καιρικές συνθήκες 9 μποφόρ. Παρατηρήσεις: υψηλές τιμές πώλησης, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου. Θα ήθελα να έχει περισσότερες διαφορές από τα ανταγωνιστικά μοντέλα του ομίλου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 39.900 ευρώ. Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 23.900 ευρώ.