Quantcast

Τέλος εποχής! Η 68η Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης μετρά τις πληγές της

Ούτε η πανίσχυρη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπόρεσε να σώσει την 68η Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Η πιο μεγάλη ευρωπαϊκή έκθεση αυτοκινήτου μετρά τις πληγές της.

Στο αχανές εκθεσιακό κέντρο Messe, όπου υπάρχουν 11 μεγάλης έκτασης αίθουσες με πολλά επίπεδα, αξιοποιήθηκαν λιγότερες από τις μισές. Ουσιαστικά, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται μόνο σε τρεις αίθουσες, όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δημιουργήσει περιορισμένης έκτασης περίπτερα για να προβάλλουν τα μοντέλα τους. Η προσπάθεια περιορισμού του κόστους είναι εμφανής και, όπως φαίνεται, ανάλογη τακτική θα εφαρμοστεί και στις επόμενες διεθνείς εκθέσεις. Ο κεντρικός πυλώνας των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και η μείωση των ρύπων. Η πίεση που ασκούν οι ακτιβιστές και τα οικολογικά κόμματα προβληματίζουν τους κατασκευαστές, που έχουν να αντιμετωπίσουν και το ιδιαίτερα υψηλό κόστος παραγωγής των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η 68η Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης θα παραμείνει ανοικτή μέχρι την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου.

VW ID.3   

Ασχολήθηκα πολλές ώρες με το αυτοκίνητο που αλλάζει τη ροή της αυτοκίνησης. Αναμφισβήτητα είναι το πιο σημαντικό και καινοτομικό μοντέλο της έκθεσης. Το μοναδικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επισκεπτών και ουσιαστικά βάζει σε δεύτερο πλάνο όλα τα συμβατικά μοντέλα της αγοράς. Αυτονομία 330 χλμ. με μπαταρία 45 kWh, 420 χλμ. με 58 kWh, αυτή η έκδοση θα διατίθεται αρχικά και με 550 χλμ.(77 kWh). Ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν μια συμπαγή, ενιαία μονάδα. Η θέση της μπαταρίας στο κάτω μέρος του οχήματος συμβάλλει στο χαμηλό κέντρο βάρους και ενισχύει τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Εχει ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω άξονα. Μεγάλοι εσωτερικοί χώροι, λόγω της απουσίας του κεντρικού τούνελ και των μικρών  προβόλων. Πορτμπαγκάζ 385 λίτρα. Είναι το πρώτο όχημα της Volkswagen που παράγεται με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Στην Ελλάδα ξεκινούν οι πωλήσεις στο τέλος Νοέμβριου. Αρχική τιμή γύρω στα 30.000 ευρώ, ειδικά προγράμματα leasing. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα εισαχθούν τον Μάιο του 2020. Προαναγγέλλει τη νέα εποχή της αυτοκίνησης. 

Land Rover Defender

Απόλαυσα την εντυπωσιακή παρουσίαση που έκαναν οι Βρετανοί για να δείξουν τις ικανότητες του πιο προηγμένου 4x4 του κόσμου. Μέσα στο περίπτερό τους, δημιούργησαν μια κατηφορική διαδρομή με ακραία κλίση 42 μοιρών, την οποία κατέβηκε με χαρακτηριστική άνεση η νέα γενιά του Defender. Είχε προηγηθεί ένα εντυπωσιακό video που με καθήλωσε. Κατασκευάζεται σε δύο τύπους αμαξωμάτων, 90 και 110. Με έως έξι καθίσματα το 90 και πέντε, έξι ή 5 2 θέσεις στο 110. Τέσσερα πακέτα εξοπλισμού, Explorer, Adventure, Country και Urban. Αρχικά κινητήρες καθαροί ντίζελ 2.0 απόδοσης 200 είτε 300 ίππων και 3.0 400 ίππων. Το 2020 και υβριδική plug-in έκδοση υψηλής απόδοσης. Εξελιγμένη μόνιμη τετρακίνηση, αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης 3.720 κιλά και μέγιστο στατικό φορτίο οροφής 300 κιλά. Ο ιδανικός σύντροφος για περιπετειώδεις περιπέτειες σε όλο τον κόσμο. Ερχεται στην Ελλάδα στο τέλος του χρόνου. 

Hyundai i10

Εκτιμώ ότι η νέα γενιά του Hyundai i10 θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των supermini. Μου αρέσουν η νέα σχεδιαστική άποψη, οι μεγάλοι χώροι, το ολοκληρωμένο πακέτο συνδεσιμότητας και ασφάλειας καθώς και η παλέτα των κινητήρων. Ολα τα χαρακτηριστικά της προηγμένης τεχνολογίας προβάλλονται στην έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, η μεγαλύτερη στην κατηγορία. Αποθηκευτικός χώρος 252 λίτρα. Κινητήρες 1.0 67, 100 ίπποι και 1.2 84 ίπποι. Αποστολή του να κινείται σαν «σβούρα» στην πόλη. Οι πωλήσεις ξεκινούν τον Δεκέμβριο. 

Renault Captur

Αφήνω στην άκρη τη λανθασμένη επιλογή της Renault για την επιλογή του χώρου όπου έγινε η αποκάλυψη της νέας γενιάς του  Captur και επικεντρώνω την προσοχή μου στο ολοκαίνουργιο compact SUV. Ξεχωρίζω τη μοντέρνα σχεδίαση, τους μεγάλους χώρους, τη νέα εμφάνιση του σαλονιού, την υψηλή τεχνολογία και τη μείωση των ρύπων. Είναι το πρώτο στην κατηγορία του που εξοπλίζεται με υβριδικό σύστημα plug-in. Κινητήρες βενζίνη 1.0 100,130, 155, ντίζελ 1.5 95, 115 ίπποι. TCe 100. Ο plug-in hybrid έρχεται στις αρχές του 2020. Πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Ελλάδα στο τέλος Οκτωβρίου.

Opel Corsa

Αξίζουν συγχαρητήρια στην Opel για την προσπάθεια που κάνει να εισέλθει στην ηλεκτροκίνηση. H νέα γενιά του Corsa παράγεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Ισχύς ηλεκτροκινητήρα 136 ίπποι, αυτονομία έως 330 χλμ., με μπαταρία 50 kWh. Επίσης, νέο Grandland X Hybrid4 με τετρακίνηση. Το plug-in υβριδικό μοντέλο συνδυάζει την ισχύ ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6 και δύο ηλεκτροκινητήρων, παράγοντας συνολικά 300 ίππους. Το νέο Corsa έρχεται τον Νοέμβριο, στο τέλος της χρονιάς θα εισαχθεί και το Grandland X Hybrid4.

MercedesVisionEQS

Κοιτάζοντας την εντυπωσιακή λιμουζίνα, σχεδίασα ταξίδια στην άλλη άκρη του πλανήτη Γη. Η S Class των ηλεκτρικών μοντέλων, της μεγαλύτερης premium μάρκας του κόσμου έχει ό,τι ζητήσει ο οδηγός που δεν συμβιβάζεται. Κανένα άγχος για την αυτονομία, αφού φτάνει τα 700 χλμ. Σε 20 λεπτά ανακτάται το 80% της ενέργειας της μπαταρίας. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε λιγότερο από 4,5’’. Η κ. Αλεξάνδρα Χρυσού, διευθύντρια επικοινωνίας της Mercedes Benz Ελλάς δεν έκρυβε τον θαυμασμό της για τη νέα λιμουζίνα μηδενικών ρύπων. 

Lamborghini Sian

Η απουσία της Ferrari από τη Φρανκφούρτη ενίσχυσε τη θέση της Lamborghini στην κατηγορία των supercar. Αποκαλύφθηκε το νέο μοντέλο Sian, το οποίο αξιοποιεί την υβριδική τεχνολογία. Η απόδοση φτάνει τους 819 ίππους. Η αναλογία βάρους/ισχύος είναι καλύτερη από αυτή του Aventador SVJ. Πιάνει πάνω από  350 χλμ./ώρα. Μόνο 63 αυτοκίνητα θα κατασκευαστούν, μετά τη μελέτη που θα κάνει ο αγοραστής με το ειδικευμένο τμήμα της φίρμας για τον συνδυασμό των χρωμάτων και των υλικών.