Δέκα μυστικά για να έχεις πάντα δροσερή και φρέσκια αναπνοή

Δεν υπάρχει περίπτωση να μη σου έχει τύχει να βρεθείς σε μια παρέα και η αναπνοή κάποιου να είναι τόσο ενοχλητική που να μην μπορείς να σταθείς πλάι του.

Με το που ανοίγει το στόμα του να μιλήσει σκέφτεσαι αμέσως να κάνεις δέκα βήματα πίσω για να προστατευθείς από την τόσο δυσάρεστη οσμή της αναπνοής του.

Μπορεί, όμως, κάτι παρόμοιο να έχει συμβεί και σε εσένα, να βλέπεις τους άλλους γύρω σου να απομακρύνονται χαμογελαστά και διακριτικά και αρχικά να μην καταλαβαίνεις τι συμβαίνει. Μήπως φταίει, τελικά, η κακή οσμή της αναπνοής σου;

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό δεν είναι ένας. Οδοντιατρικά προβλήματα, όπως η ουλίτιδα και η τερηδόνα, αναπνευστικά ή ζητήματα γαστρεντερικής φύσης (π.χ. δυσπεψία) έχουν ως αποτέλεσμα αυτήν την κακοσμία.

Όμως, όποια κι αν είναι η αιτία, λύσεις υπάρχουν και μάλιστα πολλές. Μπορείς μόνη σου να αποκτήσεις κάποιες συνήθειες ή να περιορίσεις άλλες και μέσα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα να ανακτήσεις τη μυρωδάτη και φρέσκια αναπνοή που θα κάνει τους γύρω σου να θέλουν με χαρά να σταθούν κοντά σου, αλλά και εσένα να νιώσεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Για δες, λοιπόν, τι πρέπει να κάνεις…

#1. Βούρτσισε τα δόντια οπωσδήποτε δύο φορές την ημέρα. Το βούρτσισμα βοηθά στην ανακούφιση της πλάκας και των βακτηρίων και διατηρεί την αναπνοή φρέσκια και δροσερή.

#2. Μάσησε μερικά φύλλα μέντας. Η μέντα είναι το τέλειο υλικό για φρέσκια και δροσερή αναπνοή.

#3. Βάλε στη διατροφή σου τροφές με προβιοτικά. Η υγιής αναπνοή βασίζεται σε ένα υγιές έντερο. Το πρόβειο, ελληνικό γιαούρτι και το κεφίρ είναι οι ιδανικές τροφές για να αυξηθούν τα καλά βακτήρια στο έντερο. Και όταν ευδοκιμούν τα καλά βακτήρια υπάρχει λιγότερος χώρος για τα κακά και άρα μικρότερες πιθανότητες για κακοσμία του στόματος.

#4. Προτίμησε τσίχλες που περιέχουν ξυλιτόλη. Τι είναι η ξυλιτόλη; Πρόκειται για ένα γλυκαντικό, το οποίο είναι παράλληλα και αντιβακτηριακό, με αποτέλεσμα να απομακρύνει τα κακά βακτήρια και την κακοσμία.

#5. Καθάρισε τη γλώσσα σου. Μια κύρια πηγή κακής αναπνοής είναι ένας τύπος βακτηρίων που μισούν το οξυγόνο στο στόμα και ονομάζονται αναερόβια βακτήρια. Δεδομένου ότι δεν τους αρέσει ο καθαρός αέρας, τα βακτήρια φωλιάζουν βαθιά στις επιφάνειες του στόματος σας, προκαλώντας φλεγμονή και αιμορραγία των ούλων, η οποία, με τη σειρά της, δημιουργεί δυσάρεστη αναπνοή. Φρόντισε, λοιπόν, κάθε φορά που πλένεις τα δόντια σου να μην ξεχνάς να τρίβεις με την οδοντόβουρτσα και τη γλώσσα σου.

#6. Απόφυγε τη συχνή κατανάλωση συγκεκριμένων τροφίμων. Δυστυχώς, τα σκόρδα, τα κρεμμύδια και ο καφές είναι αιτίες κακοσμίας του στόματος. Ε, αν θες να συναντήσεις το amore δεν είναι ανάγκη να καταναλώσεις κάτι από αυτά!

#7. Περιόρισε την κατανάλωση αλκοόλ. Στο στόμα μας υπάρχουν και καλά βακτήρια, τα οποία μπορούν να σταματήσουν τον πολλαπλασιασμό των επιβλαβών βακτηρίων, διατηρώντας έτσι τη στοματική κοιλότητά μας υγιή. Το αλκοόλ, λοιπόν, έχει την ικανότητα να βλάψει αυτά τα καλά βακτήρια και κατά συνέπεια να προκαλεί κακοσμία στο στόμα. Δε σου λέμε, βέβαια, να μην ξαναγευτείς το αλκοόλ. Απλά να περιορίσεις την κατανάλωσή του.

#8. Επίλεξε ένα στοματικό διάλυμα χωρίς αλκοόλ. Σου εξηγήσαμε προηγουμένως τι ακριβώς κάνει το αλκοόλ στη στοματική κοιλότητα. Επιπροσθέτως, όμως, έχει την ικανότητα και αυξάνει την αφυδάτωση στην περιοχή του στόματος, οδηγώντας σε κακοσμία και ανάπτυξη κακών βακτηρίων.

#9. Μείνε ενυδατωμένη. Ναι, θα σου πούμε πολλές φορές ακόμη να πίνεις αρκετό νερό στην καθημερινότητά σου. Η αφυδάτωση μειώνει την παραγωγή σάλιου και αυτό αποτελεί πρόβλημα, διότι το σάλιο διαθέτει αντιβακτηριδιακές και αντιμυκητιακές ιδιότητες που διατηρούν το στόμα υγιές και την αναπνοή δροσερή.

#10. Μην παραλείπεις να επισκεφθείς τον/την οδοντίατρό σου. Δύο φορές τον χρόνο είναι η σωστή συχνότητα επίσκεψης στον γιατρό μας. Δεν πρέπει να ξεχνάς να κάνεις τον προγραμματισμένο καθαρισμό, αλλά και να χτυπάς την πόρτα του για οποιοδήποτε ζήτημα της στοματικής κοιλότητας σε προβληματίζει.