Quantcast

Βούρδας: Έχουμε δρομολογήσει το σύνολο των σιδηροδρομικών έργων μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας

Στα έργα που έχουν γίνει και προγραμματίζονται να γίνουν για την έλευση του σύγχρονου τρένου υψηλών ταχυτήτων στο νέο λιμάνι της Πάτρας, στις εργασίες που γίνονται για τον δρόμο Πατρών-Πύργου, αλλά και στην ολοκλήρωση του φράγματος Πείρου-Παραπείρου, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε σήμερα στην Πάτρα.

Αναφερόμενος στα έργα για το τρένο, ο κ. Βούρδας επεσήμανε ότι «έχουμε δρομολογήσει το σύνολο των σιδηροδρομικών έργων και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα σε σχέση με την έλευση του τρένου μέχρι το 2023 στο νέο λιμάνι της Πάτρας».

Ειδικότερα, ο γενικός γραμματέας είπε ότι «μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχει λειτουργήσει η γραμμή μέχρι το Αίγιο», προσθέτοντας πως «είναι κατατεθειμένα τα τεχνικά δελτία στη διαχειριστική αρχή και είναι έτοιμοι οι διαγωνισμοί για το επόμενο χρονικό διάστημα σχετικά με τις υπολειπόμενες εργασίες στο τμήμα από το Αίγιο μέχρι τον Ψαθόπυργο».

Επίσης, ανέφερε ότι «έχει κατατεθεί προς έγκριση στη διαχειριστική αρχή, αφού έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, το τεχνικό δελτίο για το τμήμα του έργου από το Ρίο, μέχρι τον Άγιο Διονύσιο Πάτρας, που θα γίνει με υπόγεια χάραξη».

Στο έργο αυτό, συνέχισε ο Θάνος Βούρδας, «περιλαμβάνονται και οι οριστικές μελέτες για τη διαδρομή Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας-νέο λιμάνι Πάτρας, προκειμένου να μπορέσει αμέσως μετά να κατατεθεί και ο φάκελος χρηματοδότησης του συγκεκριμένου έργου».

Ως εκ τούτου, σημείωσε, «τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε δώσει, δηλαδή έλευση του τρένου το 2022 στον Άγιο Διονύσιο και το 2023 στο νέο λιμάνι είναι σε ισχύ».

Στο σημείο αυτό ο Θάνος Βούδρας επιτέθηκε στην ΝΔ, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Αυτοί που πρέπει να απαντήσουν στο ποια είναι η πρότασή τους, είναι αυτοί που λένε "ναι το τρένο πρέπει να φτάσει στην Πάτρα με το μικρότερο δυνατό κόστος". Αυτά είναι τα λόγια του κ. Μητσοτάκη. Άρα η ΝΔ πρέπει να μας απαντήσει τι σημαίνει αυτό. Αποδέχονται το σχεδιασμό; Αποδέχονται τον εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό της χώρας για τις μεταφορές, ο οποίος εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και περιλαμβάνει αυτό το σχέδιο; Τι σημαίνει έλευση του τρένου στην Πάτρα με το μικρότερο δυνατό κόστος; Και αν δεν έχει το χρόνο ο κ. Μητσοτάκης ας μας τον ερμηνεύσουν οι τοπικοί του υποψήφιοι.»

«Για εμάς», συνέχισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, «η επόμενη τετραετία του Αλέξη Τσίπρα για την Αχαΐα σημαίνει ανάπτυξη του λιμανιού, το οποίο είναι ένα από τα επτά λιμάνια της χώρας που εξυπηρετούν το ρόλο της ως διαμετακομιστικό κέντρο, αλλά και ως διαμετακομιστικό κέντρο συνδεδεμένο και με το οδικό και με το σιδηροδρομικό δίκτυο, που όχι μόνο θα μετακινεί προϊόντα από μία χώρα σε μία άλλη, αλλά θα έχει τη δυνατότητα να αφήνει προστιθέμενη αξία στις τοπικές κοινωνίες και να αξιοποιεί τον τοπικό παραγωγικό πλούτο».

Όσον αφορά τα έργα για το δρόμο Πατρών-Πύργου, ο κ. Βούρδας είπε ότι «αυτή τη στιγμή υπάρχουν εγκαταστημένες τέσσερις εργολαβίες με δημιουργημένα εργοτάξια, τρεις εργολαβίες βρίσκονται στην διαδικασία, προκειμένου να συμβασιοποιηθούν και να ξεκινήσουν οι εργασίες, ενώ για μία αναμένεται η επίλυση των δικαστικών εκκρεμοτήτων».

Σχετικά με το φράγμα Πείρου-Παραπείρου, ο γενικός γραμματέας επεσήμανε ότι «βρίσκεται στην τελική φάση της υλοποίησής του και μέχρι το τελευταίο τρίμηνο του 2019 θα βγει ο διαγωνισμός για την επόμενη φάση, ενώ βρίσκεται ήδη στη διαδικασία της υπογραφής το σχετικό προεδρικό διάταγμα για το φορέα διαχείρισης την επόμενη πενταετία».

Επίσης, ο Θάνος Βούρδας είπε ότι «από πλευράς υπουργείου, οι λογαριασμοί σε σχέση με το έργο, είναι καλυμμένοι με βάση τη σύμβαση».

Τέλος, όσον αφορά τη λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου, από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών είπε ότι «τεχνικά έχει ολοκληρωθεί όλη η διαδικασία και είναι πια ζήτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει πει ότι στα μέσα του Ιουλίου θα δρομολογήσει την πλήρη εφαρμογή της δρομολογιακής εξυπηρέτησης στη συγκεκριμένη γραμμή».