Quantcast

Πρώην διευθυντής ασφάλειας ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Παραμύθια» οι δικαιολογίες του σταθμάρχη

«Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις κλειδιά “κανονικά και άνοδος” “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν τις είπε. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας».

Αυτό τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφάλειας κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σχολιάζοντας τους ηχογραφημένους διαλόγους που ήρθαν στη δημοσιότητα από το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου όταν και συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Ευθύνη των εταιριών το κλίμα χαλαρότητας που επικρατούσε»

Όσο για το κλίμα χαλαρότητας που διαφαίνεται σε αυτούς τους διαλόγους υπογράμμισε πως «αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν. Το θέμα είναι να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών και όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται».

Για το γεγονός πως ο μηχανοδηγός της επιβατικής τρένου προσπαθούσε να μιλήσει από το κινητό του τηλέφωνο με πιθανούς μηχανοδηγούς του εμπορικού τρένου, ο κ. Ρετσινάς έκανε λόγο για έλλειμμα στη λειτουργία της εταιρείας καθώς όπως είπε «θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο». Μάλιστα όπως τόνισε χαρακτηριστικά «η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα».

«Ο εμπειρότερος σταθμάρχης όφειλε να καθίσει παραπάνω»

Για τον έναν από τους δύο άλλους σταθμάρχες που φέρεται να έφυγε νωρίτερα και να μην παρέμεινε έως τις 23:00, στον σταθμό στη Λάρισας σημείωσε πως «δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00». Όμως για τον δεύτερο σταθμάρχη, τον μόνιμο και πιο έμπειρο σχολίασε πως «όφειλε να καθίσει μέχρι τις 23:00. Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα».

«Παραμύθια οι δικαιολογίες του προφυλακισμένου σταθμάρχη για το κλειδί»

Για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη επανέλαβε ότι «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου» και πως «είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί».

Και κατέληξε λέγοντας πως «η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος. Φταίνε όλοι» και πως «δέχομαι επιθέσεις επειδή μιλάω για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».