Quantcast

Στην επέκταση του conteiner terminal επικεντρώνεται ο ΟΛΠ - Συνεδριάζει η ΕΣΑΛ, αντιδράσεις από δημάρχους της περιοχής

Απέσυρε η διοίκηση του ΟΛΠ, το σχέδιο που προβλέπει την περαιτέρω επέκταση του car terminal σε περιοχή που δραστηριοποιούνται οι ναυπηγοεπισκευαστές στον Νέο Μώλο Δραπετσώνας. 

Στη σημερινή συνεδρρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων που είναι σε εξέλιξη στο υπουργείο Ναυτιλίας από τις 4 το απόγευμα, διευκρινίστηκε πως σχετικά με την επέκταση των container με την κατασκευή νέου προβλήτα, η πρόταση του ΟΛΠ παραμένει και θα εξεταστεί στη συνεδρίαση.

Ο ΟΛΠ επικεντρώνεται στη μεγάλη εικόνα που είναι η ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά σε ένα από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά terminal της Ευρώπης. Ειδικότερα, με τις επεκτάσεις που προτείνει για το ΣΕΜΠΟ, η ετήσια δυνατότητα διακίνησης conteiner στο μεγάλο λιμάνι της χώρας θα αυξηθεί από τα 7,2 εκατ.TEUS που είναι σήμερα, στα 10 εκατ. TEUS ετησίως.

Νωρίτερα, οι δήμαρχοι της περιοχής σε τοποθετήσεις τους, εξέφρασαν τις αντιρρήσεις του στο προτεινόμενο master plan.

O δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης τόνισε ότι "η κυβέρνηση και η ΕΣΑΛ όφειλε να έχει απορρίψει επι της αρχής το προτεινόμενο σχέδιο, που στην ουσία καταργεί το 50% της χερσαίας ναυπηγοεπισκευαστικής βάσης.

Ο δήμος Περάματος δεν θα συμμετέχει σε καμία παρανομία, αποχωρούμε και δηλώνουμε ότι θα κινηθούμε δικαστικά. Η Cosco όλα αυτά τα χρόνια απαξιώνει εντελώς τις πόλεις και μας έχει γυρίσει την πλάτη. Γιατί δεν ανέβηκαν τα πρακτικά της ΕΣΑΛ στη 'Διαύγεια', όπως γινόταν στις προηγούμενες συνεδριάσεις; Εμείς από που θα ενημερωθούμε;" διερωτήθηκε ο δήμαρχος Περάματος.

"Αντιμετωπιζόμαστε με ένα τρόπο που θέλω να πιστεύω ότι δεν σας χαρακτηρίζει πολιτικά. Για εσάς είναι σαν να μην υπάρχουμε" δήλωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Χρήστος Βρεττάκος και πρόσθεσε ότι «θέλετε δεν θέλετε αυτό θα το ανατρέψουμε».

«Ας καταλάβετε  ότι απέναντί σας δεν πρέπει να έχετε τις τοπικές κοινωνίες. Με καλέσατε σήμερα εδώ να κάνω τι; Διαβούλευση. Τη διαβούλευση την κάνει η εταιρεία και όχι η ΕΣΑΛ. Το σχέδιο αυτό έχει ένα και μοναδικό κριτήριο: το πως η εταιρεία θα αυξήσει τα κέρδη της. Δεν υπάρχουν γι' αυτή οι τοπικές κοινωνίες και οι ανάγκες τους. Εσείς καλείστε σήμερα να πάρετε μία πολιτική απόφαση. Πώς μπορείτε να έχετε εμπιστοσύνη σε μία εταιρεία κολοσσό, η οποία μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου αλλάζει το Master Plan; Δεν μπορείτε κύριοι να πάρετε καμία απόφαση για το μέλλον τριών πόλεων. Γι' αυτό αποχωρούμε» υπογράμμισε ο δήμαρχος Κερατσινίου.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας ΣΕΝΑΒΙ, Βασίλης Κανακάκης, είπε ότι «όλα αυτά που λέτε σήμερα εδώ, τα απαγορεύει η σύμβαση παραχώρησης. H επιμονή σας είναι οπωσδήποτε να μας καταστρέψετε. Τι θα κάνουν οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι στη ζώνη που θα πάνε; Για όλους αυτούς τους λόγους δεν κάνατε διαβούλευση. Αν νομίζετε ότι το cd που μας δώσατε πρόκειται για διαβούλευση, γελιέστε».

Ο πρόεδρος της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», Νίκος Μπελαβίλας, ενημέρωσε τα μέλη της ΕΣΑΛ για τα καινούργια στοιχεία, που σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν στο νέο σχέδιο του Master Plan και αφορούν το duty free. Tόνισε ότι "τα μέλη της ΕΣΑΛ εγκρίνουν μελέτες με σχισμένες σελίδες" και ζήτησε την ακύρωση του έργου στoν νότια προβλήτα.

Έξω από το υπουργείο την ώρα που συνεδρίαζε η ΕΣΑΛ, δεκάδες εργαζόμενοι και επιχειρηματίες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης Περάματος πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας.