Τρεις νέες διώξεις αναμένονται για την τραγωδία των Τεμπών. Στο «στόχαστο» ο επιθεωρητής και άλλοι δύο σταθμάρχες.
Νέες διώξεις για την υπόθεση του σιδηροδρομικού δυστύχηματος στα Τέμπη ασκήθηκαν κατά τριών προσώπων. Οι διώξεις ασκήθηκαν κατά του επιθεωρητή του ΟΣΕ που όρισε τις βάρδιες της επίμαχης νύχτας και κατά δύο σταθμαρχών που όφειλαν να είναι παρόντες στο πόστο τους έως τις 11:00, πλην όμως έφυγαν νωρίτερα.
Τα αδικήματα είναι ίδια με αυτά που βαρύνουν τον ήδη προφυλακισμένο 59χρονο σταθμάρχη, που ήταν παρών στην μοιραία βάρδια: παρακώλυση συγκοινωνιών που είχε ως απτέλεσμα τον θάνατο πολλών ανθρώπων (κακουργηματικού χαρακτήρα) και δύο πλημμελήματα: ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή – σωματικές βλάβες από αμέλεια, κατά συρροή.
Οι τρεις αναμένεται να απολογηθούν άμεσα, ενώ θα κληθούν επίσης να καταθέσουν εκ νέου, όσοι σιδηροδρομικοί εν ενεργεία ή συνταξιούχοι, κατέθεσαν ήδη, μιας και η ανακρίτρια αντιπαραβάλλει τις καταθέσεις που έχει λάβει, με τα ηχητικά με τις συνομιλίες των εμπλεκόμενων υπαλλήλων τη μοιραία νύχτα.
Μάλιστα, οι ιατρικοί φάκελοι των εργαζομένων θα μπουν στο στόχαστρο της ανακρίτριας, σύμφωνα με την ΕΡΤ, καθώς νέα στοιχεία προκύπτουν μετά την έρευνα για το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη. Την ίδια ώρα το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων για τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχει παραδοθεί.
Από τους σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας ο ένας ήταν με σύμβαση ορισμένου χρόνου και ο άλλος αορίστου. «Ο σταθμάρχης που έχει σύμβαση έργου δεν μπορεί να κάνει υπερωρία και εργάζεται οκτάωρο. Αυτός που έπρεπε να μείνει ήταν αυτός που είχε σύμβαση αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις πληροφορίες».
Σύμφωνα με τις καταθέσεις συναδέλφων του ο συγκεκριμένος σταθμάρχης έφυγε είκοσι λεπτά νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας του στις 23:00 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Τα βίντεο που «καίνε» τους σταθμάρχες
Σύμφωνα με πληροφορίες του Αlpha, καταλυτικό ρόλο στην απόφαση για την άσκηση διώξεων εις βάρος των «3» αποτέλεσε το βιντεοληπτικό υλικό από τη Λάρισα όπου απέδειξε ότι οι σταθμάρχες αποχώρησαν νωρίτερα από την εργασία τους.
Kατά τις ίδιες πληροφορίες, ο επιθεωρητής προσκόμισε στην ανακρίτρια το χαρτί με τις βάρδιες, ωστόσο στο πρόγραμμα είχε γίνει αλλαγή και γι αυτό αναμένεται να γίνει περαιτέρω έλεγχος για το ζήτημα.
«Δεν τον είχαν βάλει σε καμία βάρδια για τον Μάρτιο»
Παράλληλα, εκτός βαρδιών στο σταθμαρχείο Λάρισας είχε τεθεί για τον Μάρτιο ο 59χρονος σταθμάρχης, καθώς από έγγραφο προκύπτει ότι το όνομά του δεν υπάρχει σε καμία βάρδια του Μαρτίου.
Το πρόγραμμα με τις βάρδιες του Μαρτίου βγήκε στις 25 Φεβρουαρίου και φαίνεται οτι δεν ήταν μέσα σε αυτές, ενδεχομένως επειδή οι συνάδελφοί του δεν τον εμπιστεύονταν ενώ, το χαρτί βρίσκεται ήδη στα χέρια της ανακρίτριας.
Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, από το έγγραφο αυτό προκύπτει ότι το όνομα του 59χρονου σταθμάρχη δεν υπάρχει σε καμία βάρδια του Μαρτίου στο σταθμαρχείο Λάρισας. Τον είχαν βάλει να εργάζεται σε πολύ μικρότερα σταθμαρχεία, όπως των Νέων Πόρων και της Καλαμπάκας, απ’ όπου περνούν πολύ λιγότερα τρένα.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, ο 59χρονος είχε τοποθετηθεί μόνο σε πέντε νυχτερινές βάρδιες στο σταθμαρχείο Λάρισας τον Φεβρουάριο.
Τα λάθη στο σταθμαρχείο Λάρισας
Σύμφωνα με ειδικούς πραγματογνώμονες, ο σταθμάρχης έκανε τρία λάθη.
Το πρώτο ήταν πως άφησε την αριστερή παράκαμψη ενώ έπρεπε να τη μεταφέρει στη ευθεία. Το δεύτερο είναι πως αφού έφυγε το τρένο έπρεπε να κατέβει ο ίδιος να ελέγξει προς τα που πηγαίνει το τρένο, όπως λέει ο κανονισμός. Και το τρίτο είναι πως αφού είχε μπροστά του το πάνελ και ακολουθεί την λοξή πορεία, έπρεπε να δει πως είναι αναμμένα τα λαμπάκια και θα καταλάβαινε πως πήγαινε λάθος.
Ακολουθεί η αλληλουχία των λαθών στο σταθμαρχείο Λάρισας την ημέρα του δυστυχήματος:
-22:45 - Αλλαγή γραμμής Προαστιακού - Κλειδί 118 - Από γραμμή προς Αθήνα σε γραμμή προς Θεσσαλονίκη
-22:48 - Αποτυχία αλλαγής σε γραμμή 3 προς αποβάθρα σταθμού - Κλειδιά 115 και 116 - Επικοινωνία με σταθμάρχη - Όπισθεν και είσοδος σε σταθμό
-23:04 - Αναχωρεί το Intercity - Κλειδί 118 - Το Intercity μπαίνει στη γραμμή προς Αθήνα,