Τριετές πλάνο, ύψους 15 εκατ. ευρώ, για την τουριστική προβολή της Αθήνας

Την καθιέρωση της Αθήνας ως κορυφαίου ευρωπαϊκού τουριστικού προορισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου στοχεύουν ο Δήμος Αθηναίων, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και η Aegean μέσω της σύμπραξης «This is Athens», εγκαινιάζοντας ένα νέο τριετές αναπτυξιακό πλάνο, ύψους 15 εκατ. ευρώ.

Στόχος της σύμπραξης είναι η προσέλκυση τουλάχιστον 200.000 νέων τουριστών στην Αθήνα, αριθμός που αντιστοιχεί σε 100 εκατ. έσοδα για την τοπική οικονομία και 5.000 άμεσες ή έμμεσες νέες θέσεις εργασίας.

Η σύμπραξη αυτή μετρά ήδη τρία χρόνια και ανανεώθηκε σήμερα για μία τριετία ακόμη, αποκτώντας και νέους συμμάχους, τη Λάμψα, ιδιοκτήτρια των ξενοδοχείων «Μεγάλη Βρετανία» και King George και την Ιονική Ξενοδοχειακή, ιδιοκτήτρια του Hilton της Αθήνας.

Ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης τόνισε: «Συνεχίζοντας το επιτυχημένο μοντέλο συνεργασίας που οδήγησε στην τουριστική αναγέννηση της πόλης, με ρεκόρ 5,5 εκατ. τουριστών το 2018, πάμε ένα βήμα παραπέρα. Μαζί με τους εταίρους μας, δημιουργούμε μια πρωτόγνωρη σε μέγεθος σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ανάπτυξη της Αθήνας που θα συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας της πόλης και τη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας».

Το πλάνο

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών του δήμου Αθηναίων, Αλέξης Γαληνός, ο οποίος έκανε και την παρουσίαση του αναπτυξιακού πλάνου, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Το εγχείρημα ξεπερνά την παραδοσιακή έννοια του τουρισμού, τα διοικητικά όρια του δήμου Αθηναίων αλλά και τα όρια της προβολής και μάρκετινγκ της πόλης. Διαμορφώνουμε από κοινού με τους εταίρους μας ένα μοντέλο ανάπτυξης που στηρίζεται στο οικονομικό αποτύπωμα όσων επισκέπτονται, ζουν, εργάζονται ή επενδύουν στην πόλη. Όλοι όσοι ζούμε στην Αθήνα είμαστε η οικονομία επισκεπτών και σ’ αυτό επενδύει το This is Athens & Partners».

Το νέο τριετές σχέδιο ανάπτυξης, για το οποίο έχουν εξασφαλισθεί τα 8,3 εκατ. ευρώ από τα 15 εκατ. ευρώ συνολικά, βασίζεται σε τρείς άξονες, την ανάπτυξη, τη διαχείριση και την προβολή του προορισμού.

Ο πρώτος άξονας του σχεδίου αφορά την ανάπτυξη της Αθήνας ως προορισμού με επενδύσεις για την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και το σχεδιασμό προϊόντων και υπηρεσιών για το διεθνές και εγχώριο κοινό. Μέσα από το πιλοτικό πρόγραμμα «Πόλη», που δίνει κίνητρα σε νέους επιχειρηματίες να επαναλειτουργήσουν κλειστά καταστήματα, δρομολογούνται ήδη 22 παρεμβάσεις: αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και της εικόνας της πόλης με το «πρασίνισμα» κτιρίων, την εγκατάσταση αστικού εξοπλισμού και με εφαρμογές φωτισμού σε πολλές γειτονιές της Αθήνας, ενώ ανακαινίζονται και ανοίγουν 18 κλειστά καταστήματα σε συμβολικά σημεία της πόλης. Αντίστοιχη παρέμβαση μεγάλης κλίμακας έχει σχεδιαστεί για την οδό Σταδίου, με στόχο την αισθητική της αναβάθμιση και την ουσιαστική επανεκκίνηση της εμπορικής της δραστηριότητας. Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός για την αναβάθμιση της εικόνας του ιστορικού κέντρου με ένα διετές πρόγραμμα antitagging, ενώ το 2020 θα υποστηριχθεί από το This is Athens & Partners ένα μεγάλο πρόγραμμα εκδηλώσεων γύρω από τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία

Ο δεύτερος άξονας βασίζεται στην προβολή και προώθηση του προορισμού με τη διαμόρφωση και επικοινωνία της ταυτότητας της Αθήνας. Μέσα από τις νέες καμπάνιες που θα «τρέξουν» από την άνοιξη του 2019, αναμένεται να προσεγγιστούν 120 εκατ. πολίτες από χώρες που αποτελούν σημαντικές τουριστικές αγορές, ενώ μέσω του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών του δήμου Αθηναίων, το οποίο βραβεύτηκε φέτος ως το κορυφαίο στην Ευρώπη, υλοποιείται πλάνο τριετίας για την προσέλκυση μεγάλου αριθμού διεθνών συνεδρίων και εταιρικών συναντήσεων στην Αθήνα.

Ο τρίτος άξονας έχει να κάνει με τη διαχείριση του προορισμού και τον συντονισμό φορέων για τη δημιουργία ενιαίας εμπειρίας επισκεπτών. Οι δράσεις θα εστιάσουν στην υποδοχή των επισκεπτών της Αθήνας με τη λειτουργία καθ ’όλη τη διάρκεια του έτους δύο σημείων ενημέρωσης (info points), μέσα από το οποία ο επισκέπτης θα μπορεί να λαμβάνει τις σωστές πληροφορίες για την πόλη και τις εμπειρίες της. Παράλληλα, θα υποστηρίζεται συστηματικά το δίκτυο Αθηναίων εθελοντών που έχει ήδη δημιουργηθεί ώστε οι εθελοντές να υποδέχονται επισκέπτες προσφέροντας δωρεάν θεματικές περιηγήσεις στην πόλη.

Συνέργειες για την ανάπτυξη της Αθήνας

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, ανέφερε: «Tο όραμα για το μέλλον του τουρισμού ξεπερνά το μέγεθος των αφίξεων και τη μονοδιάστατη καταγραφή των εσόδων. Εχει να κάνει με την οργάνωση του τουριστικού προϊόντος και το θετικό αποτύπωμα σε έναν τόπο και στην κοινωνία. Με την ίδρυση της Marketing Greece, το 2013, αυτό ακριβώς κάναμε, σε μια εποχή που η Αθήνα το είχε ανάγκη. Συνέργεια και συνεργασία για εμάς σημαίνει να συμπληρώσουμε με τις δυνάμεις του ιδιωτικού τομέα και να δρούμε αθροιστικά με τις ενέργειες πολιτείας και τοπικών αρχών στη διεθνή προβολή της χώρας και του ελληνικού τουριστικού προϊόντος».

Ο πρόεδρος της AEGEAN Ευτύχιος Βασιλάκης, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Όλοι όσοι συμμετέχουμε σε αυτή την προσπάθεια, έχουμε καταλάβει ότι η συνεργασία φέρνει καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με τις μεμονωμένες ενέργειες. Η συνεργασία μας «τρέχει» τα τελευταία τρία χρόνια καλά και σήμερα εδώ για εμένα είναι σημαντικά τρία σημεία: πρώτον ότι ξαναδεσμευόμαστε ότι συνεχίζουμε για άλλα τρία χρόνια, δεύτερον ότι θεσμοθετείται πια η συνεργασία που υπήρχε μεταξύ της Marketing Greece, του ΣΕΤΕ με το «This is Athens», ώστε να μην κάνουμε διπλές προσπάθειες με τα λίγα χρήματα που έχουμε προς διαχείριση. Και το τρίτο το ότι ζητήσαμε τη συμμετοχή και άλλων εταιρειών. Και είναι σημαντικό να πω ότι δεν μας ενδιαφέρει να βλέπουμε το δικό μας logo μας κάτω από τη σύμπραξη, θα πρέπει να μείνει μόνο η Αθήνα».

Ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Γιάννης Παράσχης δήλωσε: «Πιστεύω πως κάθε ευρωπαϊκή πόλη ή πρωτεύουσα χρειάζεται έναν μηχανισμό για τη συνολική διαχείριση του προορισμού -και ένας τέτοιος μηχανισμός πρέπει απαραίτητα να βασίζεται στη συνεργασία, έννοια που είναι άλλωστε εγγεγραμμένη στο DNA του αεροδρομίου».

Το αναπτυξιακό πλάνο περιλαμβάνεται στο Μνημόνιο Κατανόησης και Συνεργασίας που υπέγραψαν οι εταίροι του This is Athens & Partners.