Quantcast

Συντριβή αεροπλάνου στη Βραζιλία: Σε εξέλιξη η ανάσυρση των σορών

Ομάδες της πολιτικής προστασίας της Βραζιλίας εργάζονταν όλη τη νύχτα για να ανασύρουν τις σορούς των επιβατών από τα συντρίμμια ενός αεροπλάνου, που συνετρίβη χθες κοντά στο Σάο Πάολο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 62 επιβαίνοντες σε αυτό.

Τουλάχιστον 21 πτώματα είχαν ανασυρθεί έως το πρωί του Σαββάτου, έγινε γνωστό από την κυβέρνηση του Σάο Πάολο και δύο θύματα ταυτοποιήθηκαν επιτόπου. Όλες οι σοροί μεταφέρονται στο νεκροτομείο του Σάο Πάολο.

Χθες, ο τοπικός αερομεταφορέας Voepass έκανε γνωστό πως στο αεροσκάφος επέβαιναν 57 επιβάτες και τετραμελές πλήρωμα, όμως σήμερα η εταιρεία επιβεβαίωσε πως υπήρχε ένας ακόμη επιβάτης, με τον αριθμό των θυμάτων να ανέρχεται πλέον στους 62, όλοι τους βραζιλιάνικης υπηκοότητας.

Οι θέσεις που βρίσκονταν τα πτώματα εντός του αεροσκάφους, τα φυσικά χαρακτηριστικά τους, έγγραφα και προσωπικά αντικείμενα, όπως κινητά τηλέφωνα, χρησιμοποιούνται για την ταυτοποίησή τους, δήλωσε από το σημείο της συντριβής ο πυροσβέστης Μάικον Κρίστο.

«Μόλις συγκεντρώσουμε όλα τα στοιχεία, απομακρύνουμε τα θύματα από τα συντρίμμια… για να μεταφερθούν στο Σάο Πάολο», συμπλήρωσε.

Συγγενείς των θυμάτων κλήθηκαν να πάνε στο Σάο Πάολο για να βοηθήσουν στην παροχή γενετικού υλικού με στόχο την ταυτοποίηση μέσω DNA ανθρώπινων λειψάνων, δήλωσε από την πλευρά του ο συντονιστής της Πολιτικής Προστασίας της κυβέρνησης του Σάο Πάολο Ενγκουέλ Περέιρα.

Μια έρευνα έχει ξεκινήσει από το Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Βραζιλίας (Cenipa) για να καθοριστούν τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας.

Το αεροσκάφος, ένας στροβιλοελικοφόρο ATR-72, είχε προορισμό το Σάο Πάολο, έχοντας αναχωρήσει από το Κασκαβέλ, στην πολιτεία Παρανά και συνετρίβη γύρω στις 13.30 τοπική ώρα (19.30 ώρα Ελλάδας), στην κοινότητα Βινιέντου, σε απόσταση 80 χιλιομέτρων βορειοδυτικά του Σάο Πάολο.

Δείτε βίντεο από τη συντριβή:

Η λίστα των μοιραίων επιβατών και η πιθανότερη αιτία της τραγωδίας

Πιλότος στο δικινητήριο αεροπλάνο ATR-72 ήταν ο 35χρονος Ντανίλο Σάντος Ρομάνο ο οποίος είχε ξεκινήσει την καριέρα του ως συγκυβερνήτης σε Α320 της εταιρείας Avianca. Μετά από τρία χρόνια στη θέση αυτή ανέλαβε καθήκοντα συγκυβερνήτη σε αεροσκάφη Α330 για διεθνείς πτήσης. Στη συνέχεια και αφού χρεοκόπησε η Avianca βρέθηκε στο Καζακστάν για λογαριασμό της Air Astana. Στη Voepass εργαζόταν τους τελευταίους 22 μήνες έχοντας αναλάβει καθήκοντα πιλότου τον Ιούλιο του 2023.

O 35χρονος πιλότος του μοιραίου αεροσκάφος:

 
 

Συγκυβερνήτης ήταν ο 61χρονος Χουμπέρτο ντε Κάμπος Αλενκάρ ε Σίλβα, ο οποίος είχε εργαστεί στην εταιρεία Αζούλ. Στο πλήρωμα ήταν, ακόμα, η 28χρονη Ντέμπορα Σόπερ Αβίλα και η 41χρονη Ρούμπια Σίλβα ντε Λίμα.

Οι φωτογραφίες των θυμάτων

 
 
 
 

Η λίστα των θυμάτων

ADRIANA SANTOS

ADRIANO DALUCA GOOD

ADRIELLE COSTA

ALIPIO SANTOS NETO

ANA CAROLINE REDIVO (γιατρός)

ANDRE MICHEL (62χρονη εμπορική αντιπρόσωπος)

ANTONIO DEOCLIDES ZINU JUNIOR

ARIANNE RISSO (ογκολόγος στο νοσοκομείο Cascavel Cancer Hospital)

DANIELA SCHULZ FODRA (bodybuilder και σύζυγος του επιβάτη Hiales Carpini Fodra)

DANILO SANTOS ROMANO (ο 35χρονος πιλότος)

DÉBORA SOPER AVILA (το 29χρονο μέλος του πληρώματος)

DENILDA WAKES UP

DEONIR SECCO (καθηγητής Αγροτικής Μηχανικής)

DIOGO AVILA

EDILSON HOBOLD (καθηγητής σε Γυμναστική Ακαδημία, 52 ετών)

ELIANE ANDRADE FREIRE

GRACINDA MARINA CASTELO DA SILVA (καθηγήτρια στην τεχνολογική σχολή του University of Paraná και σύζυγος του Nélvio José Hubner)

HADASSA MARIA DA SILVA

HIALES CARPINE FODRA (33χρονος αστυνομικός και σύζυγος της Daniela Schultz Fodra)

HUMBERTO DE CAMPOS ALENCAR E SILVA (ο 61χρονος συγκυβερνήτης)

IOSLAN PEREZ

ISABELLA SANTANA POZZUOLI

JOSÉ CARLOS COPETTI (45χρονος λογιστής)

JOSÉ CLOVES ARRUDA (ηλικίας 76 ετών και σύζυγος της Maria Auxiliadora Vaz de Arruda)

JOSÉ ROBERTO LEONEL FERREIRA (ραδιοογκολόγος και συνταξιούχους καθηγητής πανεπιστήμιου))

JOSGLEIDYS GONZALEZ

KHARINE GAVLIK PESSOA ZINI

LAIANA VASATTA (δικηγόρος)

LEONARDO HENRIQUE DA SILVA

LIZ IBBA DOS SANTOS (ηλικίας 3 ετών και κόρη του Rafael Fernando dos Santos)

LUCAS FELIPE COSTA CAMARGO

LUCIANI CAVALCANTI

LUCIANO TRINDADE ALVES

MARIA AUXILIADORA VAZ DE ARRUDA (74 ετών και γυναίκα του José Cloves Arruda)

MARIA PARRA

MARIA VALDETE BARTNIK

MARIANA BELIM (συνταξιούχος καθηγητής Ογκολογίας)

MAURO BEDIN

MAURO SGUARIZI

MICHAEL ARCANJO RODRIDUES JUNIOR

NÉLVIO JOSÉ HUBNER (δικηγόρος και σύζυγος της Gracinda Marina Castelo da Silva)

PAULO ALVES

PEDRO GUSSO DO NASCIMENTO (αναλυτής αγορών)

RAFAEL ALVES

RAFAEL FERNANDO DOS SANTOS (41 ετών και πατέρας της 3χρονης Ibba dos Santos)

RAPHAEL BOHNE (επιχειρηματίας)

RAQUEL RIBEIRO MOREIRA (μεταπτυχιακός καθηγητής Λογοτεχνίας)

REGICLAUDIO FREITAS (επιχειρηματίας)

RENATO BARTNIK

RENATO LIMA

RONALDO CAVALIERE (43 ετών, εμπορικός αντιπρόσωπος)

ROSANA SANTOS XAVIER

ROSANGELA MARIA DEOLIVEIRA

ROSANGELA SOUZA

RUBIA SILVA DE LIMA (41χρονο μέλος του πληρώματος)

SARAH SELLALANGER (παιδίατρος)

SILVIA CRISTINA OSAKI (κτηνίατρος και καθηγήτρια στο Federal University of Paraná-UFPR)

SIMONE MIRIAN RIZENTAL

THIAGO ALMEIDA PAULA (εμπορικός αντιπρόσωπος)

TIAGO AZEVEDO

WLISSES OLIVEIRA (επιχειρηματίας)

Η πιθανότερη αιτία της τραγωδίας

Την ίδια ώρα για πάγο στην ατμόσφαιρα που εξετάζεται αν έπαιξε ρόλο στη συντριβή κάνουν λόγο και άλλοι πιλότοι που πέταξαν στον ίδιο «δρόμο» που διέσχισε το μοιραίο αεροσκάφος.

Όπως μεταδίδει η Globo πιλότοι έκαναν λόγο για βαριά σύννεφα που αποφεύγουν οι πιλότοι και για πάγο.

«Όταν απογειωθήκαμε από το Σάο Πάολο υπήρχε ενημέρωση για πάγο από τα 15.000 έως τα 25.000 πόδια. Όταν φτάσαμε σε αυτό το ύψος πάγος σχηματίστηκε στα φτερά κάτι που είναι σημαντικό γιατί αν υπάρξουν μεγάλες ποσότητες πρέπει να κατέβουμε υψόμετρο προκειμένου να βρούμε θετικές θερμοκρασίες» δήλωσε ο πιλότος Πέδρο Σάντος.

Την ίδια μαρτυρία κατέθεσαν στην TV Globo και άλλοι πιλότοι που προσγιέωθηκαν στο αεροδρόμιο Congonhas και έκαναν λόγο για σοβαρό σχηματισμό πάγου στη διαδρομή.

Όπως εξηγούν ειδικοί αν σχηματιστεί πάγος τότε αλλάζει η αεροδυναμική του αεροσκάφους και τα φτερά χάνουν τη σταθερότητά τους.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα FlightRadar24, για την περιοχή στην οποία πετούσε το δικινητήριο αεροπλάνο με τους 57 επιβάτες και το 4μελες πλήρωμα, είχε εκδοθεί προειδοποίηση για «σοβαρή πιθανότητα πάγου» σε υψόμετρο ανάμεσα στα 12.000 και τα 21.000 πόδια προσθέτοντας ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στα 17.000 πόδια λίγο πριν τη συντριβή του.

Η προειδοποίηση αυτή, όπως εξηγεί σε άρθρο του το Sky News, αφορά σταγονίδια νερού που παγώνουν και συγκεντρώνονται στα φτερά και τους έλικες με αποτέλεσμα να προκαλέσουν προβλήματα στην απόδοση του αεροπλάνου μειώνοντας την ώθηση ή/και την άνωση και αυξάνοντας την τριβή.

Από την πλευρά του ο διεθυντής αεροπορικών υπηρεσιών της Voepass δήλωσε σε δημοσιογράφους ότι αν και υπήρχαν προγνώσεις για πάγο, ήταν στα αποδεκτά πλαίσια για αυτόν τον τύπο αεροσκάφους.

Σύμφωνα με τον επκεφαλής της επιτροπής διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων της Βραζιλίας, το αεροσκάφος που κατέπεσε «είναι πιστοποιημένο σε αρκετές χώρες για να πετάει σε συνθήκες παγοποίησης, σε αρκετές από τις οποίες η επίπτωση της παγοποίησης είναι πιο σοβαρή».