Quantcast

Ένα ενδόμυχο πορτρέτο του Alexander McQueen από τη φωτογράφο Ann Ray

Για 13 ολόκληρα χρόνια, από το 1997 έως το 2010, η Γαλλίδα φωτογράφος Ann Ray - γνωστή και ως Anne Deniau - συνεργαζόταν στενά με τον Lee Alexander McQueen, τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον κόσμο της μόδας. 

«Για 13 χρόνια, ποτέ δεν έδωσα μία φωτογραφία σε κάποιον» λέει η Ray αλλά τώρα, μια δεκαετία και περισσότερο από τον θάνατό του, το Barrett Barrera Projects, μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο ιδιωτικές συλλογές ενδυμάτων και αναμνηστικών την οποία δημιούργησε ο ίδιος ο McQueen, απέκτησε το αρχείο φωτογραφιών της και μπορεί πλέον να αφηγηθεί μια πιο πλούσια ιστορία του εικονοκλάστη Βρετανού.

Η Ray παντρεύτηκε το 1996 και μετακόμισε στο Τόκιο. Εκεί έστρεψε τον φωτογραφικό φακό της στην τέχνη του κιμονό. Έμαθε ότι ο John Galliano, σχεδιαστής τότε στον οίκο Givenchy, θα ερχόταν στην ιαπωνική πρωτεύουσα και πρότεινε να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό βιβλίο με φωτογραφίες. «Ήταν λίγο σαν παραμύθι» θυμάται η Ray. «Το πήγαν στο Παρίσι και το έδειξαν στον John Galliano. Μου έγραψε γράμμα λέγοντας “ η δουλειά σου είναι εκπληκτική” και με προσκάλεσε στο Παρίσι να φωτογραφίσω το show της κολεξιόν του το καλοκαίρι του 1996. Μετά ο Galliano πήγε στον Christian Dior κι ήταν αυτό το αγόρι από την Αγγλία που ήρθε στον Givenchy, ο Alexander McQueen». Εν μέσω θύελλας στον Τύπο, ο McQueen διορίστηκε επικεφαλής σχεδιαστής στον γαλλικό οίκο, γεγονός που τρομοκράτησε τον ιδρυτή, τον Hubert de Givenchy. Ο McQueen αποκάλεσε «άσχετο» τον 70χρονο ιδιοκτήτη του οίκου και συνέχισε απτόητος. Η Ray πέρασε δύο εβδομάδες με τον McQueen καθώς οργάνωνε το πρώτο show του στο Παρίσι - ήταν ο πρώτος σχεδιαστής μόδας που έκανε show στην École des Beaux-Arts - και κέρδισε την εμπιστοσύνη του.

Τον Σεπτέμβριο του 1997, ο σύζυγος της Ray πήρε μετάθεση για το Λονδίνο. «Μόλις έφτασα, παράτησα τη βαλίτσα μου και πήγα στο στούντιο του McQueen γιατί μου το ζήτησε. Μου ζήτησε να είμαι στα show του και να περνάω από το στούντιό του όποτε ήθελα» λέει η Ray. Κατέληξαν σε συμφωνία για τη συνεργασία τους: ενδύματα αντί φωτογραφιών. «Ήταν ένα τακτικό ραντεβού. Έφτανα νωρίς στα show και μου έδειχνε όλα τα ενδύματα, μιλώντας για το κάθε ένα. Ήταν σαν μουσικός που έπαιζε τη μουσική του. Μετά έμπαινα μέσα στη φυσαλίδα μου, δουλεύοντας. Έφερνα τα κόντακτ στο στούντιό του και τα βλέπαμε μαζί. Μετά επέστρεφα στις άλλες δραστηριότητές μου έως την επόμενη φορά» αφηγείται.

Τελικά, ο McQueen αποφάσισε ότι η Ray θα ήταν ο μόνος φωτογράφος στον οποίο θα επιτρεπόταν να κάνει το πορτρέτο του.