Το real.gr στα γυρίσματα της σειράς «Αόρατοι» - Σασπένς, χιούμορ και... άλλοθι

Λίγο πριν ολοκληρωθούν τα γυρίσματα των 8 επεισοδίων της κωμικής σειράς «Αόρατοι», σε παραγωγή Cosmote TV, που θα προβληθεί το 2022, το Real.gr βρέθηκε στον...τόπο του εγκλήματος και μίλησε με μια άτακτη παρέα και τον σκηνοθέτη της.

Λένε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Για μας, που βρεθήκαμε στα γυρίσματα της νέας σειράς της Cosmote TV «Αόρατοι» λίγο πριν τη λήξη τους και, μάλιστα, παρακολουθήσαμε μια από τις πρώτες σκηνές του πρώτου επεισοδίου, αυτή η αρχή μας φάνηκε πολλά υποσχόμενη για το μέλλον της μικρής μας οθόνης. Όχι μόνο επειδή η ιδέα του σεναρίου είναι πρωτότυπη. Ή επειδή το καστ (πρώτοι και δεύτεροι ρόλοι) είναι εξαιρετικά καλοδιαλεγμένο. Αλλά και επειδή οι ίδιοι οι συντελεστές πιστεύουν, χωρίς φόβο και με πολύ πάθος, σε αυτό που ετοιμάζουν - και έχουν τους λόγους τους.

Είναι όλοι τους εδώ: δηλαδή, σε ένα κτίριο της OTE Academy, ένας όροφος του οποίου έχει μεταμορφωθεί σε αστυνομικό τμήμα. Γύρω μας «αστυνομικοί» με βλοσυρό ύφος και, λίγο πριν το «3,2,1 πάμε!», ο αεικίνητος σκηνοθέτης Χάρης Μαζαράκης δίνει οδηγίες, ο βετεράνος διευθυντής φωτογραφίας Γιάννης Δασκαλοθανάσης κάθεται υπομονετικά πίσω από το μόνιτορ, ο τζέντλεμαν Δημήτρης Πιατάς (που, μαζί με τον Γιώργο Πυρπασόπουλο και τη Σόφι Ζανίνου, αλλά και την Κατερίνα Λέχου σε ρόλο guest, πλαισιώνουν τους κεντρικούς ήρωες) έρχεται να μας χαιρετήσει κεφάτα. 

Την ίδια ώρα, ο Μάκης Παπαδημητρίου χαλαρώνει, λίγο πριν τη δράση, με τον αγαπημένο του κύβο του Ρούμπικ. Σε λίγο, ο δωρικός, θαυμάσιος ηθοποιός θα ενωθεί με τα υπόλοιπα μέλη της δαιμόνιας πεντάδας (Νίκος Πουρσανίδης, Γιώργος Χρανιώτης, Γιούλικα Σκαφιδά και Βασιλική Τρουφάκου) και θα ροβολήσουν, για χάρη της σκηνής, προς τα ενδότερα του τμήματος, για να τους πάρουν τα δακτυλικά αποτυπώματα.

Οι «Αόρατοι» είναι crime comedy-«μια κωμωδία σοβαρή», όπως θα διευκρινίσει ο Χάρης Μαζαράκης, ο οποίος υπογράφει και το σενάριο, με τη συμβολή του Θωμά Νικολαϊδη.  

Ατάκα και επί τόπου

Το στόρι το εμπνεύστηκε από ένα άρθρο που αφορούσε τη σύλληψη μιας παρέας με πρωτότυπη αν και παράνομη δράση, στην Αγγλία. Στους «Αόρατους», που προγραμματίζονται για το 2022, μια ετερόκλητη ομάδα σαραντάρηδων ιδρύει μια εταιρεία η οποία παρέχει άλλοθι για... εξωσυζυγικές περιπέτειες. Σύντομα, τα άλλοθι διευρύνονται και σε άλλα πεδία, πέρα από την απιστία, ενώ όλα ανατρέπονται όταν οι πέντε συνεργάτες βρίσκονται κατηγορούμενοι για μία υπόθεση δολοφονίας.  

«Είναι κωμωδία της ατάκας», μας λέει ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος. «Προέρχεται από τις επιρροές μου, από τον Αλέκο Σακελλάριο μέχρι τους Ρέππα-Παπαθανασίου,  και είναι και οι ατάκες που λέω με τους φίλους μου και γελάμε. Και περιέχει και αίμα. Πιστεύω ότι η κωμωδία πρέπει να παίζεται σοβαρά. Δε θέλω πολλές χειρονομίες και μούτες. Ούτε παρουσιάζουμε χαζή την αστυνομία, όπως συμβαίνει συχνά στις ελληνικές κωμωδίες, στις οποίες οι αστυνομικοί πάντα χάνουν τα αυτοκίνητο που καταδιώκουν. Οι δικοί μας αστυνομικοί δεν χάνουν τίποτα! Επιπλέον, όσο χιούμορ και να βγάζουν αυτοί οι ετερόκλητοι χαρακτήρες, έχουν και μία μελαγχολία μέσα τους. Και μου αρέσει, γιατί η εποχή μας την εμπεριέχει. Ο άνθρωπος που, ειδικά στις μέρες μας, γελάει 24 ώρες το 24ωρο, με κάνει να παίρνω αποστάσεις».

Οι παρέες γράφουν ιστορία

Πιθανώς,  ο Μάκης Παπαδημητρίου αποτελεί ιδανική επιλογή για τη «σοβαρή κωμωδία» στην οποία στόχευσε ο δημιουργός της. «Βέβαια», συμφωνεί ο Χ. Μαζαράκης. «Εχει κι αυτό του... «ψυχάκια», που λέει και ο ίδιος! (γελάει) Όταν έγραφα τον ρόλο του Τόλη, μόνο τον Παπαδημητρίου σκεφτόμουν. Και με βοήθησε πολύ ο Μάκης στη διαμόρφωση του χαρακτήρα. Γενικά, όλα τα παιδιά βοήθησαν στους ρόλους τους».

Και ποιος, λοιπόν, είναι ο περίφημος Τόλης, ο οποίος διεκδικεί την πατρότητα της ιδέας για τα άλλοθι; Ο ψιλικατζής της γειτονιάς, «αλλά και ο ψυχολόγος της», εξηγεί ο Μ. Παπαδημητρίου. «Παρότι είναι αρκετά κλειστός χαρακτήρας, οι άλλοι του εξομολογούνται τα προβλήματά τους. Στη δουλειά που έχουμε στήσει, ο Τόλης γίνεται εργαλείο γιατί, ακριβώς επειδή είναι ο πλέον καθημερινός τύπος, δεν κινεί υποψίες. Είναι ο κατεξοχήν ...αόρατος, πάντα με την καθοδήγηση του Μήτσου (ή Μητς), που υποδύεται ο Νίκος Πουρσανίδης».

Ο Μητς είναι ένας άνθρωπος με αρχηγικά απωθημένα, εξ ού και με τον Τόλη υπάρχει αντιπαλότητα. Κάτι που δεν ισχύει ούτε κατά διάνοια ανάμεσα στους πρωταγωνιστές της σειράς: ο καθένας ξεχωριστά τονίζει πόσο ωραία έχουν δέσει μεταξύ τους. Το θεωρούν ευεργετικό-και καθόλου δεδομένο για ελληνικό σίριαλ.

«Όλοι γνωριζόμασταν», λέει ο Νίκος Πουρσανίδης. «Με τον Μάκη είχαμε δουλέψει στη «Μήδεια», γνωριζόμασταν και από τη σχολή του Εθνικού... Με όλους μοιραζόμαστε παρόμοιο χιούμορ και έναν κοινό κώδικα. Όμως, κακά τα ψέματα, όσο και να υπάρχουν αυτά- κώδικες, αγάπη, χιούμορ-, δεν μπορεί να βγει αποτέλεσμα αν δεν υπάρχει το ανάλογο σενάριο και οι συνθήκες για να ανθίσει όλο αυτό. Και στους «Αόρατους» αυτά υπάρχουν».

Σε βαθμό κακουργήματος

«Είναι το καλύτερο σενάριο που έχω διαβάσει τα τελευταία 20 χρόνια. Ακριβολογώ», επισημαίνει ο ζωηρός Γιώργος Χρανιώτης, ο οποίος ομολογεί ότι δεν έχει ποτέ καταφέρει να ολοκληρώσει μια τηλεοπτική σειρά στη ζωή του, εκτός από δύο: Το «Casa de Papel» και μια παιδική, όταν ήταν μικρός. «Και μάλλον θα δω και τους «Αόρατους»!», υπόσχεται γελώντας, παρόλο που δεν του αρέσει καθόλου να παρακολουθεί τον εαυτό του στην οθόνη.

Ο Γ. Χρανιώτης υποδύεται τον Άλεξ, έναν «γοητευτικά ανασφαλή ηθοποιό, που αισθάνεται αποτυχημένος. Σε μια αστεία σκηνή της σειράς, ετοιμάζεται να πάρει ρόλο σε ταινία, αλλά από το πάθος που τον διακατέχει, δεν έχει προσέξει μια βασική λεπτομέρεια: ότι πρόκειται για πορνό!  Οι «Αόρατοι» έχουν χιούμορ που δεν εκβιάζεται και αυτό το καταλάβαμε από την πρώτη στιγμή. Γι΄αυτό και δεν επενδύσαμε στο να βγούμε αστείοι, αλλά στο να φτιάξουμε τους χαρακτήρες μας και να προκύψει το γέλιο μέσα από την κατάσταση».

Και ναι, περνάει καλά στα γυρίσματα και του φαίνεται. Ο ίδιος το καταλαβαίνει επειδή γίνεται...ενοχλητικός. «Είμαι σε υπερδιέγερση, σα να έχω πιει 37 καφέδες ή σαν τα παιδάκια που τρώνε πολλή ζάχαρη πριν τον ύπνο.  Θέλω να πειράξω τον οποιονδήποτε, να γελοιοποιηθώ ανεπανόρωτα. Όταν δεν περνάω τόσο ωραία, όταν εκτιμώ τους συνεργάτες μου λιγότερο από τον εαυτό μου, άρα δεν τους θαυμάζω και δεν προσπαθώ να τους φτάσω, απομονώνομαι. Εδώ, αντίθετα, έχω εξαντλήσει όλη μου την κοινωνικότητα, σε βαθμό κακουργήματος! Νιώθω και ήσυχος όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα, και σε αυτό βοηθάει και η συχνή επικοινωνία με τον σκηνοθέτη μας».

Αγρίμι από επιλογή

Ζουμ σε μία από τις κυρίες της παρέας. Ενώ η Βασιλική Τρουφάκου υποδύεται τη Μυρτώ, το κορίτσι της διπλανής πόρτας, η Γιούλικα Σκαφιδά είναι η Ρόξι, ένα αγρίμι.  «Έχει πίρσινγκ, εκκεντρικά μαλλιά και ντύσιμο, είναι λιγο «περιποιημένο Εξάρχειο» η Ρόξι», μας λέει η Γ. Σκαφιδά γελώντας. «Και είναι άστεγη. Όμως, στην πορεία μαθαίνουμε ότι είναι ψυχολόγος, έχει καλό κοινωνικό background και ζει στον δρόμο από επιλογή, όχι από ανάγκη. Της αρέσει να παρατηρεί τους ανθρώπους και να συλλέγει εμπειρίες».

Η καλή ηθοποιός μάς λέει ότι, όσον αφορά το δέσιμο του καστ, είχε να νιώσει έτσι από το «Νησί». «Ακούγεται κλισέ, ίσως, αλλά είναι αλήθεια: όταν οι παρέες είναι ενωμένες, μπορούν να κάνουν θαύματα».

Τα τελευταία χρόνια, είναι σαφές ότι ο πήχης των τηλεοπτικών σειρών έχει ανέβει πολύ. «Θυμίζει σινεμά», λέμε για το τάδε σίριαλ, και το εννοούμε ως κομπλιμέντο. «Κι εγώ το έλεγα κάποτε», λέει η Γ. Σκαφιδά. «Όμως, πλέον, έχω θέμα με αυτό, γιατί είναι σα να θέλουμε να διώξουμε από πάνω μας ότι κάνουμε τηλεόραση. Λοιπόν, κάνω τηλεόραση, καλή τηλεόραση, και την αγαπάω πάρα πολύ!»

Το να γυρίζετε κωμωδία στη δύσκολη εποχή που διανύουμε είναι ανακουφιστικό; ρωτάω τον Μ. Παπαδημητρίου. «Κατά την άποψή μου δεν είναι ανακουφιστική η κωμωδία», απαντά. «Δεν είναι ότι χρειαζόμαστε να γελάσουμε. Χρειαζόμαστε να ψυχαγωγηθούμε. Αυτό μπορεί να συμβεί και μια δραματική σειρά. Καλό είναι να γίνονται ποιοτικές δουλειές, όχι κατ’ ανάγκη κωμωδίες. Η ποιοτική δουλειά μπορεί να σε κάνει να αισθανθείς πολύ όμορφα. Και ας μη γελάσεις».