Ήρθε ο πρώτος ελληνικός μηλίτης από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Οι μηχανές έχουν πάρει μπροστά… και η πρώτη γραμμή παραγωγής μηλίτη επί ελληνικού εδάφους είναι πλέον γεγονός. Στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στη Πάτρα, «γεννήθηκε» ο πρώτος ελληνικός μηλίτης τον περασμένο Φεβρουάριο, υλοποιώντας επένδυση 1,5 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέας παραγωγικής γραμμής στο συγκεκριμένο εργοστάσιο της.

Έτσι, η εταιρεία μέσα σε μόλις δέκα μήνες από την ψήφιση του νόμου που επιτρέπει στα ζυθοποιεία της Ελλάδας την παραγωγή μηλίτη κατάφερε να βγάλει στην αγορά ετικέτες από 100% ελληνικές πρώτες ύλες οι οποίες είναι: ο Μηλοκλέφτης, το Strongbow Gold Apple και το Strongbow Red Berries με στόχο, για το 2019, να φτάσει την παραγωγή του στα 3 εκατ. λίτρα. Η συγκεκριμένη επένδυση υπολογίζεται ότι θα δημιουργήσει πάνω από 2 εκατ. ευρώ επιπλέον προστιθέμενη αξία για τη χώρα, καθώς και 65 νέες θέσεις εργασίας (άμεσες και έμμεσες). 

«Σήμερα είναι μία ημέρα μεγάλης χαράς για εμάς αφού καταφέραμε να ξεκινήσουμε την παραγωγή δύο προϊόντων μηλίτη υψηλής ποιότητας στην Ελλάδα. Υπηρετούμε πιστά τη στρατηγική μας για εγχώρια παραγωγή των προϊόντων μας, ώστε να συνεχίσουμε να παράγουμε αξία σε ολόκληρη την αλυσίδα μας. Δέσμευσή μας είναι να εξακολουθήσουμε να αναπτυσσόμαστε υπεύθυνα, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για τις ελληνικές εταιρείες και την ελληνική οικονομία εν γένει» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης κατά τη διάρκεια ξενάγησης δημοσιογράφων στη γραμμή παραγωγής μηλίτη στο εργοστάσιο της Πάτρας.

Ο μηλίτης είναι ένα αλκοολούχο ποτό που προκύπτει από την αλκοολική ζύμωση χυμού μήλου και είναι πολύ διαδεδομένος ήδη σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Για την Ελλάδα αποτελεί μία σχετικά νέα κατηγορία η οποία όμως γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια. Ο διευθύνων σύμβουλός της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας τόνισε τις τεράστιες προοπτικές που έχει ο μηλίτης στην ελληνική αγορά ενώ μεταξύ άλλων ανέφερε ότι υπάρχουν βλέψεις για την διεθνή αγορά με τις πρώτες συζητήσεις να έχουν ήδη γίνει με την Κύπρο, η οποία όπως όλα θα δείχνουν θα είναι η πρώτη αγορά που διοχετευθεί ο ελληνικός μηλίτης.

Ελληνική ψυχή και νέες επενδύσεις

Μάλιστα, με αφορμή τα 56 χρόνια που συμπλήρωσε χθες από την ίδρυση της η εταιρεία, ο Αλ. Δανιηλίδης αναφέρθηκε και στο σύνολο των επενδύσεων που έχουν υλοποιηθεί στη χώρα λέγοντας χαρακτηριστικά ότι: «η εταιρεία έχει μία ιστορία μεγάλη με ελληνική ψυχή. Μέσα στην περίοδο της κρίσης, επενδύσαμε στην Ελλάδα πάνω από 150 εκατ. ευρώ, σε μία περίοδο που ο τζίρος και τα κέρδη βρέθηκαν υπό μεγάλη πίεση ενώ δεν εθίγησαν καθόλου τα εργασιακά δικαιώματα. Επενδύουμε συνεχώς σε νέα καινοτόμα προϊόντα για την Ελλάδα και το εξωτερικό». Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο πως θα κινηθεί η εταιρεία μέσα στην επόμενη τριετία κάνοντας λόγο για ένα επενδυτικό σχέδιο που έχει δρομολογηθεί ύψους 43 εκατ. ευρώ. Το σχέδιο αυτό αφορά τον εκσυγχρονισμό των γραμμών παραγωγής, την ενίσχυση των logistics, την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων αλλά και την πράσινη ενέργεια.

Το εργοστάσιο της Πάτρας

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία λειτουργεί στην Πάτρα το μεγαλύτερο εργοστάσιο της το οποίο είναι και το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπύρας των Βαλκανίων με 35 χρόνια λειτουργίας και 260 εργαζόμενους. Όπως ανέφερε ο διευθυντής του εργοστασίου της Πάτρας, Νίκος Παρασχόπουλος: «συνολικά κάθε χρόνο παράγονται 150 προϊοντικοί κωδικοί και 1.400.000 εκατόλιτρα μπίρας, εκ των οποίων περίπου τα 90 χιλ. εξάγονται». Να σημειώσουμε ότι μόνο για την Πάτρα, προβλέπονται επενδύσεις περί τα 20 εκατ. ευρώ, μεγάλο κομμάτι των οποίων θα διατεθεί για την εγκατάσταση ΑΠΕ. Ήδη η εταιρεία διαθέτει άδεια για την παραγωγή γεωθερμίας αλλά εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα για να βρει τις καλύτερες και πιο αποδοτικές λύσεις.

Η αγορά της μπίρας

Όσον αφορά την πορεία της αγοράς μπίρας ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δήλωσε ότι μέχρι στιγμής κινείται σε επίπεδα χαμηλότερα από ότι περίμενε ο κλάδος καθώς οι καιρικές συνθήκες στο πρώτο πεντάμηνο του έτους ήταν κάτι παραπάνω από άστατες. «Κανείς δεν θυμάται να έχει ξανασυμβεί αυτό το φαινόμενο για πέντε συνεχόμενους μήνες. Μιλάμε για θερμοκρασία σταθερά 3 με 4 βαθμούς κάτω από την προηγούμενη χρονιά». Καταλήγοντας ανάφερε ότι η εκτίμηση στην κατανάλωση της μπίρας ξεπερνά το 5% ωστόσο παραμένει αισιόδοξος για ανάκαμψη των πωλήσεων το δεύτερο εξάμηνο.