Η πρόσκληση της εταιρείας σε ένα δημοσιογραφικό ταξίδι γνωριμίας στις εγκαταστάσεις τους στη Θεσσαλονίκη, με έκανε περήφανη σαν Ελληνίδα.
O χαρισματικός κ. Διαμαντής Μασούτης, δεν θα μπορούσε να φανταστεί τον κολοσσό που θα δημιουργούσε, όταν το 1976 άνοιξε στη Θεσσαλονίκη, το σούπερ μάρκετ του, τον πρώτο κρίκο της επιχείρησής του.
Μάλιστα όταν αποφάσισε να ασχοληθεί με τη λιανική πώληση είχε ολοκληρώσει μια επιτυχημένη πορεία στο χονδρεμπόριο. Η εταιρεία Δ. Μασούτης Α.Ε είναι μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση, που διατηρεί μέχρι σήμερα αναλλοίωτο τον οικογενειακό της χαρακτήρα.
Φέτος η εταιρεία συμπλήρωσε 47 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην ελληνική αγορά. Με 10.000 εργαζόμενους, 389 καταστήματα, από τα οποία 349 είναι λιανικής, 14 μεγάλα καταστήματα λιανικής, 24 χονδρικής,1 Dark store, από τα οποία 90 είναι ιδιόκτητα, η εταιρεία μεγαλουργεί.
Διαθέτει ένα κέντρο διοίκησης επιφάνειας 7.500 τετραγωνικών και το υπερσύγχρονο Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής (Logistic Center) 62.000 τετραγωνικών. H εταιρεία κατέχει θέση market leader στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ παράλληλα βρίσκεται ανάμεσα στις πρώτες εταιρείες του κλάδου πανελλαδικά.
Η Δ. Μασούτης Α.Ε είναι μια επιχείρηση με ισχυρή οικονομική θέση, που έχει ως στρατηγικό στόχο να συνεχίσει να καταγράφει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Χρονιά ορόσημο το 2023, αφού κατόρθωσε να σπάσει το φράγμα τζίρου 1 δισ., με πρόθεση επιπλέον 100 εκατομμυρίων, μέχρι το τέλος του 2023. Τα σούπερ μάρκετ Μασούτης έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών ως τα «οικονομικά και ελληνικά» σούπερ μάρκετ.
Στη συνέντευξη Τύπου ο κ. Γιάννης Μασούτης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, τόνισε ότι η εταιρεία ούτε πωλείται, ούτε πρόκειται να εξαγοράσει μεγάλο ανταγωνιστή, θέτοντας τέλος στις φήμες. Μάλιστα ανέφερε ότι «τα κύρια σημεία της αναπτυξιακής στρατηγικής του συνοψίζονται στην επιτάχυνση της ανάπτυξης οργανικά, με την προσθήκη καταστημάτων σε νέες περιοχές, αλλά και μέσω στοχευμένων εξαγορών.
Ζητούμενο είναι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της εταιρείας μέσα από επενδύσεις, που έχουν θετικό αποτύπωμα τόσο στις τιμές, όσο και στην ποικιλία των προϊόντων που διαθέτει. Επίσης στοχεύοντας στη συνεχή αναβάθμιση, την τεχνολογική ανάπτυξη και τον καινοτόμο σχεδιασμό των καταστημάτων, πρόθεσή του είναι το ταξίδι αγορών του καταναλωτή να γίνει πιο ευχάριστο.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός εξελίσσεται διαρκώς με έμφαση στο ηλεκτρονικό κατάστημα, όπου πραγματοποιούνται επενδύσεις τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο λειτουργίας και υποδομών. Στόχος της εταιρείας είναι να προσφέρουν καθημερινά στον καταναλωτή ποιοτικά, ασφαλή και υγιεινά προϊόντα σε μεγάλη ποικιλία και ανταγωνιστικές τιμές. Χαρακτηριστικό των καταστημάτων του είναι ότι υπάρχουν καθημερινά πολλές προσφορές στα ράφια και έχουν σκοπό να συνεχίσουν αυτήν την πολιτική χαμηλών τιμών.
Προτεραιότητά του, είναι να επιτύχει η εταιρεία τους στόχους της, μέσα από μια οικονομικά βιώσιμη λειτουργία, με σεβασμό στο περιβάλλον και την κοινωνία, διασφαλίζοντας έτσι μακροχρόνια αξία για την Ελληνική οικονομία, τους εργαζόμενους, τους προμηθευτές και τους συνεργάτες του.
Το όραμα
Όραμά τους είναι η διατήρηση της ηγετικής θέσης, στη Βόρεια Ελλάδα και η κατάκτηση της πρώτης θέσης πανελλαδικά, σαν μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση στο χώρο του λιανεμπορίου. Πρεσβεύουν σε μια ανάπτυξη πάνω σε υγιείς βάσεις, που θα προσφέρει στην κοινωνία και τον άνθρωπο. Επίσης η πίστη σε όλα όσα συνθέτουν την επιχειρηματική ηθική αποτελούν για την εταιρεία αξίες αδιαπραγμάτευτες.
Οι στόχοι
Στη συνέχεια ο κ. Θοδωρής Γεροστεργιούδης, Γενικός Διευθυντής, ανέφερε ότι στόχος της επιχείρησης είναι η πρόβλεψη και η ικανοποίηση των αναγκών και των επιθυμιών των πελατών με αίσθημα ευθύνης, προσφέροντας τις οικονομικότερες τιμές και υψηλής ποιότητας προϊόντα, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα. Η διατήρηση υψηλού επίπεδου υπηρεσιών, η αύξηση της παραγωγικότητάς, η προώθηση των ελληνικών προϊόντων και η στήριξη των Ελλήνων παραγωγών, είναι το ζητούμενο.
Η πίστη στη φιλοσοφία και στην ευαισθησία της εταιρείας για κοινωνικά και οικολογικά θέματα, πραγματοποιώντας δράσεις και αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες προς όφελος της κοινωνίας και του περιβάλλοντος, είναι γεγονός.
Τέλος, ο κ. Θ. Γεροστεργιούδης, αναφέρθηκε στη διατήρηση καλών σχέσεων συνεργασίας με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες, καλλιεργώντας ένα κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης, που θα λειτουργεί θετικά στην επίτευξη των στόχων και των δύο πλευρών, και πάντα προς το συμφέρον των καταναλωτών.
«Δύναμή μας, οι άνθρωποί μας»
Ο κ. Θωμάς Χρήστου, Διευθυντής Διαχείρισης Ανθρωπίνων Πόρων, μας ενημέρωσε ότι στην μεγάλη οικογένεια της Μασούτης, οι εργαζόμενοι είναι 10.000, με ποσοστό γυναικών 64,67%. Οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης είναι 56,75%, ενώ μερικής είναι 43,2%. Επίσης ποσοστό άνω του 50% εργάζεται στην εταιρεία πάνω από 10 χρόνια, ενώ το 20% εργάζεται πάνω από 20 χρόνια.
Η εταιρεία ανταποδίδει την πιστότητα με διακρίσεις. Αρχή της επιχείρησης είναι η συνεχής ανάπτυξη της πολύτιμης σχέσης, που έχει οικοδομηθεί στο πέρασμα των χρόνων με τους ανθρώπους της εταιρείας. Ένα από τα μυστικά της επιτυχίας είναι η ομαδική προσπάθεια, που συνοψίζεται στην πρόταση που συνοδεύει τη φιλοσοφία της εταιρείας: «η δύναμή μας είναι οι άνθρωποί μας». Με την ίδια φιλοσοφία συνεχίζεται η πορεία ανάπτυξης της εταιρείας. Η εκπαίδευση του προσωπικού από το 2010-2023 απαίτησε επένδυση 3,5 εκ. Για 11 συνεχόμενα χρόνια η εταιρεία διακρίνεται ανάμεσα στις 10 κορυφαίες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα και μια από τις 50 κορυφαίες στην Ευρώπη.
Νέες τεχνολογίες
Στην κουλτούρα της εταιρείας κύριο ρόλο έχει η ενσωμάτωση νέων μεθόδων ή τεχνολογιών με σκοπό την αναδιάρθρωση δομών λειτουργίας, την προσαρμογή της στο συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, την εκμετάλλευση νέων ευκαιριών και τη δημιουργία ή διατήρηση συγκριτικού πλεονεκτήματος. Οι εργαζόμενοι κατανοούν ότι η εταιρεία αναπτύσσεται σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον και αντιμετωπίζουν την αλλαγή ως μια συνεχή διαδικασία πρόκλησης και προσαρμογής. Η εταιρεία συμμετέχει ενεργά σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα, όπως η «πλοήγηση τυφλών σε σούπερ μάρκετ e-vision», αλλά και σε «σύστημα αξιολόγησης διαφημίσεων με την χρήση neuromarketing». Μεγάλη επένδυση έγινε για τη δημιουργία του υπερσύγχρονου διπλού Data Center, υψηλών προδιαγραφών, διαθεσιμότητας και ασφάλειας. Μια ακόμα πρωτοτυπία είναι η εφαρμογή masoutis app για γρήγορη αγορά και η αυτόματη τιμολόγηση των προϊόντων με scanner, πληρώνοντας απευθείας με κάρτα, χωρίς αναμονή στο ταμείο. Ήδη το πρόγραμμα εφαρμόζεται πιλοτικά στο Grand Μασούτης, της Θέρμης.
Logistics Center
Στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης, επισκεφθήκαμε το πλέον σύγχρονο Κέντρο Αποθήκευσης και Διανομής στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα στα Βαλκάνια. Βρίσκεται σε ιδιόκτητη έκταση 145 στρεμμάτων, η κτιριακή υποδομή υπερσύγχρονη 62.000 τετραγωνικών και απασχολεί 660 εργαζόμενους.
Το Logistic Center προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες αποθήκευσης, διανομής και διασφάλισης ποιότητας. Η έναρξη λειτουργίας έγινε το 2011 και η επένδυση τότε ήταν 50 εκ.
Τα συστήματα E - Tow με τεχνολογία RFID εγγυώνται ταχύτητα, ασφάλεια, πρωτοτυπία και ευελιξία στη λειτουργία του Κέντρου.
Έλληνες Παραγωγοί
Η εταιρία στηρίζει τους Έλληνες παραγωγούς και τα ελληνικά προϊόντα δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης.
Ήδη υπάρχουν στα καταστήματα 2000 κωδικοί Ιδιωτικής Ετικέτας (PL) με την επωνυμία «Μασούτης, από τον τόπο μας» με προϊόντα ελληνικής ταυτότητας και Ονομασίας Προέλευσης, όπως επίσης και Βio επιλογές. Τα προϊόντα με την επωνυμία Mr Grand αφορούν επιλογές value for money.
Βιωσιμότητα
Η αναπτυξιακή πολιτική της εταιρίας ενσωματώνει τη βιωσιμότητα, με εξασφάλιση ενεργειακής αυτάρκειας σε ποσοστό 40%.
Το Logistic Center σχεδιάστηκε με τρόπο ώστε να εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την ανακύκλωση. Μάλιστα το 2022 ανακυκλώθηκαν 6000 τόνοι χαρτιού και 600 τόνοι πλαστικού. Στο πλαίσιο της βιωσιμότητας έχει δημιουργηθεί από το 2009 το πρώτο πράσινο κατάστημα supermarket στην Ελλάδα, στη Χλόη Καστοριάς. Επίσης η εταιρεία χρηματοδοτεί τον καθαρισμό ακτών, δενδροφυτεύσεις και αναδασώσεις.
«Κάθε μέρα και μια δράση»
Με το motto του φιλάνθρωπου Διαμαντή Μασούτη, η προσφορά άμεσης βοήθειας σε συνανθρώπους από περιοχές που επλήγησαν από θεομηνίες, σεισμούς, πυρκαγιές, πλημμύρες είναι γεγονός.
Το πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης είναι ιδιαίτερα πλούσιο. Από το 2008 η εταιρία με το πρόγραμμα «Εδώ για κάθε οικογένεια» στηρίζει κοινωνικά παντοπωλεία των δήμων και ενισχύει 7 φορείς, που έχουν ως έργο τη φροντίδα παιδιών.
Ακόμα από το 2017 έχει υπογραφεί προγραμματική συμφωνία με την Αρχιεπισκοπή Αθηνών, για μηνιαία διανομή 1040 δεμάτων με τρόφιμα σε οικογένειες, που έχουν ανάγκη σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, με τη συνεργασία Μητροπόλεων.
Ενθαρρυντικό είναι ότι η δεύτερη γενιά Μασούτης, τα πηγαίνει εξίσου καλά και ακόμα καλύτερα από τον ιδρυτή της…