Quantcast

Πώς θα επαναλειτουργήσουν τα ξενοδοχεία - Όλο το σχέδιο

Σε διαβούλευση με τους φορείς του τουρισμού έχουν τεθεί ήδη τα πρωτόκολλα, με βάση τα οποία θα επαναλειτουργήσουν φέτος τα τουριστικά καταλύματα, ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας, στο πλαίσιο πρόληψης και περιορισμού των κρουσμάτων του κορωνοϊού.

Η χρήση plexiglass στην υποδοχή για την περίπτωση των τουριστικών καταλυμάτων 60 κλινών και άνω, ο μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής ώστε να αποφευχθεί η επαφή εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση, η κατάργηση καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη, καθώς και η απομάκρυνση διακοσμητικών, κοινόχρηστων αντικειμένων και συσκευών προβλέπονται, μεταξύ άλλων, στις οδηγίες του υπουργείου Τουρισμού.

Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα check-in σε υπαίθριο χώρο, απαγορεύεται η είσοδος στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες, ενώ συνιστάται η λειτουργία σερβιριζόμενων γευμάτων έναντι του μπουφέ. Όσον αφορά τη διάταξη των τραπεζιών στον χώρο, η προβλεπόμενη απόσταση ορίζεται μεγαλύτερη από 1,5 «πλάτη με πλάτη» των καρεκλών, ενώ οι πελάτες πρέπει να κάθονται αντικριστά σε απόσταση 1,5 μ.

Αναφορικά με τη λειτουργία των πισινών εντός των τουριστικών καταλυμάτων, θα προσφέρονται πετσέτες που θα καλύπτουν το σύνολο της επιφάνειας της ξαπλώστρας και θα γίνεται απολύμανση κάθε ξαπλώστρας μετά από κάθε χρήση. Επίσης, θα τοποθετείται ειδικό ύφασμα μιας χρήσης πάνω στην ξαπλώστρα πριν την τοποθέτηση της πετσέτας.

Δείτε αναλυτικά τι θα ισχύει για τα τουριστικά καταλύματα

Σύμφωνα με το σχέδιο δράσης της κυβέρνησης προβλέπεται:

• ο ορισμός υγειονομικού υπεύθυνου για κάθε κατάλυμα και ορισμός υπεύθυνου για κάθε επιμέρους τμήμα αυτού.

• κατανομή ρόλων και αρμοδιοτήτων του προσωπικού.

• εκπαίδευση του προσωπικού σχετικά με την τήρηση του πρωτοκόλλου ή των επιμέρους πρωτοκόλλων ανά τμήμα του καταλύματος με αντίστοιχη αναφορά των ατόμων, της διάρκειας και του τρόπου της εκπαίδευσης.

• συνεργασία με ιατρό με πολύ καλή πληροφόρηση/εκπαίδευση από τον ΕΟΔΥ για τον Covid 19 ειδικά στη χρήση φορητών PCR test και δυνατότητα εφαρμογής τηλεϊατρικής για τη κλινική εξέταση των στενών επαφών του ύποπτου ή επιβεβαιωμένου κρούσματος.

• ενδεχόμενη πιστοποίηση του τουριστικού καταλύματος από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης.

Μέτρα για την υποδοχή

Σύμφωνα με το πρωτόκολλο, το προσωπικό του καταλύματος θα πρέπει να λαμβάνει μέτρα υγιεινής (πλύσιμο χεριών), να κρατά αποστάσεις τουλάχιστον ενός μέτρου τουλάχιστον από τους πελάτες (αποφυγή χειραψιών κ.τ.λ.) και να ακολουθεί κανόνες υγιεινής (περίπτωση βήχα ή πτερνίσματος), ενώ συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

Όταν ζητείται, πρέπει να υπάρχει δυνατότητα ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, φαρμακεία κ.τ.λ. στην περιοχή ή/και εντός του καταλύματος και παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας.

Επιπλέον, συνιστάται η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Συμπληρωματικά, η παροχή των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα, η παρακολούθηση πελατών με διακριτικό τρόπο για έγκαιρη διάγνωση περιστατικού, η χρήση plexiglass στην υποδοχή για την περίπτωση των τουριστικών καταλυμάτων 60 κλινών και άνω και η προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης.

Στο ίδιο πλαίσιο, πρέπει να είναι άμεσα διαθέσιμα στοιχεία επικοινωνίας παρόχων υγείας, δημόσιων και ιδιωτικών νοσοκομείων και φαρμακείων, ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντιμικροβιακά καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα, καθώς και αντισηπτικό υγρό για χρήση από τον πελάτη.

Όσον αφορά το check-in προβλέπονται:

• Ανάπτυξη εναλλακτικών του paper check-in (όπως mobile concierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση, τοποθέτηση τερματικών POS σε σημείο κοντά στον πελάτη, αποκλειστική χρήση καρτών για την πληρωμή)

• Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out - τήρηση αποστάσεων

• Απολύμανση των key cards -τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.

• Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών.

• Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο

• Απαγόρευση εισόδου στο κατάλυμα σε μη διαμένοντες

Καθαριότητα, απολύμανση δωματίων και κοινόχρηστων χώρων

• Ενίσχυση υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου», όπως πόμολα, κουμπιά ανελκυστήρων.

• Σύσταση για χρήση ανελκυστήρων από συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανάλογα με το μέγεθος του θαλάμου.

• Σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.

• Ειδικές συστάσεις για καθαρισμό στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος.

• Έλεγχος καλής λειτουργίας πλυντηρίων πιάτων και ρούχων

• Επαρκής εξοπλισμός προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια)

• Το προσωπικό καθαριότητας συνιστάται να χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα (σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας χειρουργικής μάσκας, συστήνεται η χρήση πάνινης), γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης. Για όσο χρόνο εργάζεται, το προσωπικό καθαριότητας δεν πρέπει να αγγίζει με τα χέρια του το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια του, να καπνίζει ή να τρώει.

• Μετά την αφαίρεση των γαντιών είναι απαραίτητο το καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι.

• Διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση

• Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής.

• Κατάργηση καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.

• Απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων), κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, κλπ., συσκευών καφέ, βραστήρων, συσκευασιών καφέ, τσαγιού και όλων των προϊόντων μίνι μπαρ

• Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού

• Οι υφασμάτινες επιφάνειες πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού.

• Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.

• Σήμανση για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο

• Τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας

Εστίαση

Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια a la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους

• Λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κτλ. σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο

• Συστηματική τήρηση κανόνων υγιεινής από το προσωπικό

• Απολύμανση χεριών στην είσοδο και έξοδο από τον κάθε χώρο (dispenser)

• Πλύσιμο χειροπετσέτων, τραπεζομάντηλων και συνόλου μαχαιροπίρουνων ακόμα και αυτών που δεν χρησιμοποιήθηκαν, εναλλακτικά χρήση συσκευασμένων μαχαιροπίρουνων και τραπεζομάντηλων μιας χρήσης, συσκευασμένων τροφίμων σε ατομικές μερίδες, όπου είναι εφικτό

• Διάταξη τραπεζιών στο χώρο για συγκεκριμένο αριθμό ατόμων/τετραγωνικό -εξαιρουμένων των οικογενειών. Απόσταση μεγαλύτερη από 1,5 «πλάτη με πλάτη» των καρεκλών. Οι πελάτες να κάθονται αντικριστά σε απόσταση 1,5μ.

• Διεύρυνση χρονικού διαστήματος που είναι ανοικτά τα εστιατόρια για την εκ περιτροπής προσέλευση των επισκεπτών

• Έμφαση και προτροπή για room service χωρίς επιπλέον χρέωση.

• Το προσωπικό του room service να τηρεί αποστάσεις και να χρησιμοποιεί μέσα ατομικής προστασίας

• Κατά την κατανάλωση ποτών στα μπαρ παρέχονται μόνο συσκευασμένα ατομικά συνοδευτικά.

• Δεν συνιστάται η λειτουργία μπουφέ και συνιστάται η λειτουργία σερβιριζόμενων γευμάτων.

Χώροι αναψυχής για παιδιά

Σε αυτά περιλαμβάνονται οι παιδικές χαρές και ανοιχτοί χώροι παιδικής απασχόλησης, οι κλειστοί χώροι παιδικής απασχόλησης.

• Λειτουργία χώρων αναψυχής για παιδιά σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

• Αν λειτουργούν, καθαρισμός και απολύμανση χώρων βάσει πρωτοκόλλου

• Εξέταση αναστολής λειτουργίας τους κατά περίπτωση.

• Πρόβλεψη περιορισμού του αριθμού των παιδιών σε εξωτερικές δομές παιδότοπων/παιδικών χαρών.

• Παρακολούθηση παιδιών για τυχόν συμπτώματα

Υπηρεσίες ατομικής περιποίησης

Σε αυτά περιλαμβάνονται ατομικές περιποιήσεις μασάζ, περιποίηση μαλλιών και άκρων, κομμωτήριο και κοινόχρηστες εγκαταστάσεις, γυμναστήριο, σάουνα, χαμάμ, υδρομασάζ.

• Λειτουργία των υπηρεσιών αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

• Τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους (πχ. reception spa, κομμωτηρίου, κοινόχρηστα WC)

• Τοποθέτηση plexiglass στην υποδοχή του spa και του κομμωτηρίου

• Χρήση προστατευτικού εξοπλισμού (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια)

• Αποφυγή συνωστισμού στις κοινόχρηστες εγκαταστάσεις

• Οδηγίες προς τους ενοίκους για την αποφυγή χρήσης των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων σε περίπτωση που αισθάνονται άρρωστοι.

Τι προβλέπεται για τις πισίνες

• Τήρηση απόστασης: η διάταξη των καθισμάτων (ξαπλώστρες, καρέκλες, πουφ, σεζλόνγκ, κτλ.) θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ των ακρότερων σημείων των καθισμάτων δυο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες ή δύο ατόμων που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο, να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση.

• Προσφορά πετσετών που θα καλύπτουν το σύνολο της επιφάνειας και απολύμανση κάθε ξαπλώστρας μετά από κάθε χρήση.

• Τοποθέτηση ειδικού υφάσματος μιας χρήσης πάνω στην ξαπλώστρα πριν την τοποθέτηση της πετσέτας

• Αυστηρός ορισμός αριθμού λουομένων: ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος του υπολογιζόμενου, βάσει του ρυθμού ανακυκλοφορίας ή ανανεώσεως του ύδατος της δεξαμενής, κατά την υπ’ όψη περίοδο, ως εξής:

α) Περίπτωση κολυμβητικής δεξαμενής με συνεχή χλωρίωση του ανακυκλοφορούντος νερού της δεξαμενής: αναλογία 500 L/h ανά λουόμενο.

β) Περίπτωση δεξαμενής υδρομάλαξης με συνεχή χλωρίωση του ανακυκλοφορούντος νερού της δεξαμενής: αναλογία 1200 L/h ανά λουόμενο.

γ) Περίπτωση κολυμβητικής δεξαμενής ή δεξαμενής υδρομάλαξης με ανανέωση του νερού από ασφαλή φυσική πηγή, μη υποκείμενη σε χλωρίωση: αναλογία 2000 L/h ανά λουόμενο.

Σε κάθε περίπτωση ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχομένων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 2,5 m2 επιφανείας νερού.

• Σε εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές: 2 άτομα ανά 20 τμ

• Συνεχής ανανέωση του συστήματος ανακυκλοφορίας του νερού με ρυθμό που να εξασφαλίζει την πλήρη ανανέωσή του στον χρόνο που αναλογεί σύμφωνα με το αντίστοιχο μέγεθος της κολυμβητικής δεξαμενής/εγκατάστασης ύδατος αναψυχής.

• Συνιστάται ο διαχωρισμός λουόμενων μέσω ενός ωρολογίου προγράμματος ή εφόσον είναι δυνατόν μέσω ξεχωριστών εγκαταστάσεων για την κολύμβηση και εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων.

Κοινόχρηστοι χώροι

Στους κοινόχρηστους χώρους περιλαμβάνονται lobby, καθιστικά και υπαίθρια καθιστικά.

• Λειτουργία των χώρων αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

• Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες να τηρούν αποστάσεις - εφαρμογή μέτρων όπως ταινίες στο δάπεδο, κώνους ή άλλα μέσα για την τήρηση των αποστάσεων.

• Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους τοποθέτηση αντισηπτικών διαλυμάτων για την ξηρή αντισηψία των χεριών

• Μετακίνηση επίπλων για αποφυγή συνωστισμού στους κοινόχρηστους χώρους (4 άτομα/10 τ.μ.)

• Ενδεχομένως self-service parking αντί για υπηρεσία valet. Αν παραμείνει η υπηρεσία valet parking, προστατευτικός εξοπλισμός για τον valet (απλή χειρουργική μάσκα και γάντια)

• Εξέταση αναστολής λειτουργίας των business centers, εναλλακτικά συστήνεται η διάθεση πρόσβασης σε wifi και σε υπηρεσίες εκτύπωσης ή άλλων υπηρεσιών business centers μέσω σύνδεσης από προσωπική συσκευή του πελάτη.

• Να περιορίζεται ο συνωστισμός στα αποχωρητήρια.

• Στα αποχωρητήρια, να συνιστάται με ενημερωτική σήμανση στους χρήστες να εκκενώνουν τις λεκάνες των κοινόχρηστων αποχωρητηρίων με κλειστό το καπάκι.