Quantcast

Χάρης Θεοχάρης: Στόχος η αύξηση εσόδων κατά 10% το 2020 στον τουρισμό

Την πεποίθηση ότι το 2020 αναμένεται να είναι καλύτερο για τον ελληνικό τουρισμό σε σχέση με το 2019 εξέφρασε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, επισημαίνοντας ότι στόχος για τον τρέχον έτος είναι η αύξηση των τουριστικών εσόδων σε ποσοστό 10% σε σχέση με το 2019 και η άνοδος των αφίξεων κατά 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. 

«Εκτιμάμε ότι το 2020 θα είναι καλύτερο από το 2019», τόνισε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι το 2019 τα έσοδα του ελληνικού τουρισμού κινήθηκαν αυξητικά, ενισχύοντας σημαντικά την εθνική οικονομία.

Αναφερόμενος στην πορεία που ακολουθούν τα τελευταία χρόνια οι τουριστικές εισπράξεις και οι αφίξεις των ταξιδιωτών, ο Χ. Θεοχάρης έκανε λόγο για «μία ψαλίδα που πρέπει να κλείσει. Το 2018 βρεθήκαμε στη 13η θέση στο κομμάτι των αφίξεων και στην 24η θέση στο κομμάτι των εσόδων, ανάμεσα στις χώρες της Ε.Ε., σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού. Αυτό το κενό πρέπει να το ’’κλείσουμε’’. Το 2019 φαίνεται ότι πήγαμε κόντρα σε αυτή την τάση, αφού με βάση τα στοιχεία υπολογίζεται άνοδος κατά 3,6% σε επίπεδο αφίξεων και αύξηση σε ποσοστό 12,6% σε επίπεδο εισπράξεων».

Ο υπουργός Τουρισμού έβαλε, μάλιστα, ψηλά τον πήχη για περαιτέρω επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τόνισε την ανάγκη ύπαρξης μιας πολυκεντρικής και ισόρροπης τουριστικής ανάπτυξης, ενώ έθεσε ως προτεραιότητα για το 2020 την ενίσχυση των τουριστικών αφίξεων κατά τους μήνες Απρίλη, Μάη, και Σεπτέμβρη, Οκτώβρη, έτσι ώστε να επιμηκυνθεί η τουριστική σεζόν. Παράλληλα, ο υπουργός Τουρισμού έθεσε ως στόχους την αύξηση των διανυκτερεύσεων κατά 5% στο τέλος του έτους, την αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης κατά 4,5%, ενώ αναφέρθηκε και στην αύξηση των κλινών σε καταλύματα 4 και  5 αστέρων κατά 3%.

Νωρίτερα η καμπάνια

Ο Χ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι η φετινή καμπάνια προβολής του ελληνικού τουρισμού, με κεντρικό σύνθημα «Greece: Always in season», ξεκίνησε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, και συγκεκριμένα στις 15 Ιανουαρίου, με παρεμβάσεις σε ομάδες και αγορές-στόχους, δίνοντας έμφαση στα σύγχρονα μέσα προβολής.

Μάλιστα, ο υπουργός Τουρισμού προανήγγειλε και τη μεταστέγαση των υπηρεσιών του υπουργείου Τουρισμού και τη συστέγαση με τις αντίστοιχες υπηρεσίες του ΕΟΤ σε κτίριο στην περιοχή της Ομόνοιας και συγκεκριμένα εκεί που στεγαζόταν το ξενοδοχείο «Ambassadeur». Η μετεγκατάσταση του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, όπως επεσήμανε ο Χ. Θεοχάρης, αναμένεται να βοηθήσει στην εξοικονόμηση πόρων ύψους 1,8 εκατομμυρίου ευρώ σε ετήσια βάση.

Οι στόχοι του 2020

Ο υπουργός Τουρισμού αναφέρθηκε στους στρατηγικούς στόχους του ελληνικού τουρισμού για το 2020, επισημαίνοντας ότι έχουν ως «απώτερο σκοπό τη μεγιστοποίηση των ωφελειών για τον κλάδο και την εθνική οικονομία γενικότερα».

Συγκεκριμένα, ο Χ. Θεοχάρης τόνισε την ανάγκη για βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, με τον εμπλουτισμό των προσφερόμενων υπηρεσιών και τη βελτίωση της ποιότητας, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στην ενίσχυση της προστιθέμενης αξίας στον τουρισμό, με την αναβάθμιση του επιπέδου γνώσεων και δεξιοτήτων των ανθρώπων που παράγουν το τουριστικό προϊόν και την προώθηση της εικόνας της χώρας. «Χρειαζόμαστε τουριστική εκπαίδευση παγκόσμιας κλάσης έτσι ώστε να η Ελλάδα να είναι ένας τουριστικός προορισμός παγκόσμιας κλάσης», ανέφερε, μεταξύ άλλων.

Το νέο πλαίσιο για την Airbnb

Ερωτηθείς για το νέο πλαίσιο που θα διέπει την αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ο υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι έχει ήδη καταρτιστεί ένα σχέδιο πολιτικής και μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα συσταθεί διυπουργική επιτροπή, η οποία θα οριστικοποιήσει τις αποφάσεις έτσι ώστε να υπάρξει μια ισορροπία στην αγορά. «Αυτή τη στιγμή υπάρχει μία άλφα ισορροπία και οι νομοθετικές παρεμβάσεις θα αλλάξουν την υπάρχουσα κατάσταση. Δεν θέλουμε να υπάρχουν γκρίζες ζώνες», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Χ. Θεοχάρης.

Αναφερόμενος στις επενδύσεις και στην ΕΥΠΑΤΕ (Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων), επεσήμανε ότι στόχος είναι η συγκεκριμένη υπηρεσία του υπουργείου Τουρισμού να μπορεί στο μέλλον να αδειοδοτεί επενδυτικά έργα με ελάχιστο αριθμό κλινών τις 100 από 300 που ισχύει σήμερα, έτσι ώστε να προωθηθούν και άλλα projects που θα αναβαθμίσουν το υπάρχον ξενοδοχειακό δυναμικό.

Μάνος Κόνσολας: 18,1 δισ. ευρώ τα έσοδα για το 2019

Για τουριστικά έσοδα 18,145 δισ. ευρώ το 2019 και αύξηση κατά 12,6% σε σχέση με το 2018 έκανε λόγο από την πλευρά του ο υφυπουργός Τουρισμού, Μάνος Κόνσολας, επισημαίνοντας ότι η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων και η καλή πορεία του τουρισμού συνέβαλαν στο να υπερβεί η ελληνική οικονομία το όριο του 2% στον ρυθμό ανάπτυξης για το 2019.

Ο υφυπουργός Τουρισμού χαρακτήρισε, μάλιστα, ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι για πρώτη φορά, το 2019, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη κάθε επισκέπτη στην Ελλάδα ήταν αυξημένη κατά 12,3%, φτάνοντας τα 559 ευρώ από 498 ευρώ που ήταν το 2018, ενώ αναφέρθηκε και στην άνοδο της κρουαζιέρας, με δεδομένο ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε 43 λιμάνια της χώρας ανήλθαν το 2019 στις 3.899 έναντι 3.410 κρουαζιερόπλοιων το 2018, κάτι που αντιστοιχεί σε ποσοστό ανόδου 14,34%.

Αντίστοιχη αύξηση καταγράφηκε και στον αριθμό των επιβατών κρουαζιέρας, που ανήλθαν στις 5.537.500 για το 2019 έναντι 4.788.642 επιβατών το 2018, με το ποσοστό ανόδου να φτάνει στο 15,64%.

Πρόσταγμα των καιρών η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης

Ο Μ. Κόνσολας τόνισε ότι εντολή του πρωθυπουργού αλλά και πρόσταγμα των καιρών είναι η αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης που θα πρέπει να καταστεί συμβατή με τις προκλήσεις του μέλλοντος και να μετατραπεί σε υπεραξία για τον τουρισμό μας. Με βάση αυτή την εντολή, ολοκληρώθηκε, όπως τόνισε, η διαμόρφωση ενός νέου νόμου-πλαισίου για την τουριστική εκπαίδευση σε ό,τι αφορά στις δομές του υπουργείου Τουρισμού, τον οποίο ο ίδιος χαρακτήρισε ως την πιο σημαντική μεταρρυθμιστική προσπάθεια που έχει γίνει στο χώρο της τουριστικής εκπαίδευσης.

Αντζελα Γκερέκου: Στόχος η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη

Στον μετασχηματισμό του ΕΟΤ σε έναν σύγχρονο ψηφιακό οργανισμό αναφέρθηκε η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Αντζελα Γκερέκου. Ακόμη επεσήμανε ότι πλέον η Ελλάδα καλείται να κινηθεί στον δρόμο της βιωσιμότητας σε κάθε πτυχή της οικονομίας, επισημαίνοντας ότι «βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σημαίνει ξεκάθαρα σταθερή αύξηση στα έσοδα και στον αριθμό των διεθνών επισκεπτών με ταυτόχρονη προώθηση και εφαρμογή πρακτικών βιωσιμότητας σε όλη την τουριστική διαδικασία».

Η πρόεδρος του ΕΟΤ τόνισε ότι υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο με σαφείς στόχους το οποίο και σε συνεργασία με τους φορείς του τουριστικού τομέα και την αυτοδιοίκηση θα αποδώσει θετικά αποτελέσματα, ενώ παρουσιάζοντας τους στόχους μάρκετινγκ ανάφερε, μεταξύ άλλων, ότι περιλαμβάνουν την αύξηση της τουριστικής δαπάνης ανά επισκέπτη με ταυτόχρονη αύξηση των άμεσων τουριστικών εσόδων, και την ενίσχυση Roadshows με ανάδειξη τοπικών χαρακτηριστικών, κάθε φορά, σε χώρες στόχους σε συνεργασία με tour operators και έξυπνες συνεργατικές προσπάθειες. Στις προτεραιότητες του ΕΟΤ περιλαμβάνονται επίσης η ενίσχυση του ψηφιακού marketing μέσα από σειρά δράσεων, καθώς επίσης και η δημιουργία δικτύου Greek Tourism Ambassadors από εθελοντές προσωπικότητες κύρους της επιστήμης, της τέχνης και του αθλητισμού.