Quantcast

Σε ανοδική τροχιά η παραγωγή κρητικών προϊόντων μέσα από πετυχημένα deals – Η συμβολή της ΑΒ

Τις καλύτερες προδιαγραφές για να αναδείξουν την Κρήτη σε σημαντικό αγροτοδιατροφικό κέντρο πληρούν κρητικές εταιρείες, που δραστηριοποιούνται από το τυρί και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, μέχρι το κρέας, τα ψάρια και τα παξιμάδα. 

Για τη διάδοση της υπεροχής που χαρακτηρίζει τα κρητικά προϊόντα καθοριστικές είναι οι συνεργασίες που συνάπτουν οι παραγωγοί με το λιανεμπόριο. Σε αυτή τη σχέση, η ΑΒ Βασιλόπουλος κατέχει εξέχοντα ρόλο.  Αναγνωρίζοντας την αξία των κρητικών προϊόντων, δημιουργεί συμφωνίες με τοπικούς παραγωγούς, ενώ την ίδια στιγμή χαράσσει στρατηγική ενίσχυσης της παρουσίας της στο νησί.  Έτσι, το όφελος είναι διπλό, καθώς η μεν ΑΒ διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της με αγνά τοπικά προϊόντα, ενώ οι παραγωγοί έχουν κίνητρο για να επενδύουν στη φήμη των προϊόντων τους.

Κρητικά τυριά

Με σημείο αναφοράς το ποιοτικό κρητικό τυρί, μία από τις πετυχημένες συνεργασίες που έχει συνάψει η ΑΒ Βασιλόπουλος στην Κρήτη είναι με τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ανωγείων που δραστηριοποιείται στην επεξεργασία γάλακτος και την παραγωγή γαλακτοκομικών προϊόντων, όπως η γραβιέρα Κρήτης και το ανθότυρο ξηρό. Η αποκλειστική συνεργασία του Συνεταιρισμού με την ΑΒ Βασιλόπουλος ξεκίνησε τον Μάιο του 2024 και αφορά στην πανελλαδική διάθεση της Γραβιέρας Κρήτης Π.Ο.Π. «Τα Ανώγεια» και το τοπικό Ανθότυρο Ξηρό «Τα Ανώγεια».

Με ιδιαίτερη υπερηφάνεια, ο Στεφανής Χαιρέτης πρόεδρος του νέου Συνεταιρισμού των Ανωγείων, εξήγησε σε εκπροσώπους του Τύπου που επισκέφθηκαν την περιοχή, τους λόγους που καθιστούν τα τυριά τους ιδιαίτερα, τονίζοντας την αγνότητα της πρώτης ύλης και την παραδοσιακή διαδικασία τυροκόμησης. Όπως εξήγησε ο κ. Χαιρέτης «Το γάλα που συλλέγει ο Συνεταιρισμός δεν μπορεί παρά να έχει τις καλύτερες προδιαγραφές, καθώς προέρχεται από ζώα που βόσκουν ελεύθερα στα βουνά της περιοχής».

Η συνεργασία που έχει συνάψει ο νέος Συνεταιρισμός Ανωγείων με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, πυροδοτεί με τη σειρά της την αγάπη τους να κάνουν γνωστό το τυρί του τόπου τους, τόσο εντός, όσο και εκτός Κρήτης.  Για να υλοποιήσει το στόχο του, ο Συνεταιρισμός Ανωγείων έχει βάλει ένα μεγάλο στοίχημα, να επαναλειτουργήσει το τυροκομείο της περιοχής τους σε ένα χρόνο από σήμερα.  Στην παρούσα φάση οι κτηνοτρόφοι - παραγωγοί των Ανωγείων, αξιοποιούν σε καθημερινή βάση το γάλα που παράγουν 110.000 αιγοπρόβατα.

Στην κατηγορία των τυριών η εταιρεία Amari επίσης, στις κοιλάδες και τους λόφους του Αμαρίου, παράγει εξαιρετικής ποιότητας τυροκομικά προϊόντα από γάλα αιγοπροβάτων ελευθέρας βοσκής. Η εταιρεία συνεργάζεται με την ΑΒ Βασιλόπουλος στην προμήθεια μυζήθρας, γραβιέρας και ανθότυρου. Όπως είπε ο Κωστής Τζομπανάκης, ιδρυτής της Αμάρι Πρότυπος Γαλακτοκομική ΑΒΕΕ, υπάρχει μεγάλη ζήτηση για τα προϊόντα της εταιρείας από το εξωτερικό, τα οποία εντάχθηκαν πρόσφατα στην ομάδα της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Κρέας και ψάρια

Αλλά και με την κρητική KRIVEK, η συνεργασία της ΑΒ Βασιλόπουλος ξεκίνησε το 2009 και αφορά στην προμήθεια κρεάτων, ψαριών και αλιευμάτων, νωπών και κατεψυγμένων, για τα καταστήματα της ΑΒ στην Κρήτη αλλά και πανελλαδικά. 

Το 2024 ο τζίρος του ομίλου αναμένεται να ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος λειτουργεί με δύο παραγωγικές μονάδες και μονάδα αποθήκευσης κατάψυξης. Πρόσφατα ολοκλήρωσε επένδυση που ξεπέρασε τα 5 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει μια παραγωγική μονάδα θαλασσινών καθώς και τις αποθήκες κατεψυγμένων.

«Μας αρέσει το γεγονός ότι ένας τόσο μεγάλος όμιλος είναι απαιτητικός, ασκεί πίεση στον έλεγχο των προϊόντων και απαιτεί συμμόρφωση στους κανόνες υγιεινής και ασφαλείας» δήλωσε για τη συνεργασία τους ο Ιδιοκτήτης της KRIVEK, Γιάννης Φασουλάς.

H συμβολή της ΑΒ

Οι στρατηγικές συνεργασίες αποτελούν το 8% των ετήσιων πωλήσεων για την ΑΒ Βασιλόπουλος ενώ στόχος είναι μέσα στο 2025, το δίκτυο των τοπικών παραγωγών να διευρυνθεί και από 64 παραγωγούς, να ανέλθει στους 80.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεργάζεται με 64 προμηθευτές σε όλη την Κρήτη, παρέχοντας 345 εκλεκτά τοπικά προϊόντα σε πολλές βασικές κατηγορίες, όπως φρούτα και λαχανικά, κρέας, γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα, κρασιά, αφεψήματα και παρθένο ελαιόλαδο. Επίσης δίνει ιδιαίτερη έμφαση στις προϊοντικές προδιαγραφές και την καινοτομία ως προς τη συσκευασία, αλλά κυρίως στην ποιότητα των προϊόντων που παρέχονται σε ανταγωνιστικές τιμές.

Μέσω των συνεργασιών της, η εταιρεία στηρίζει τους τοπικούς παραγωγούς και την ελληνική οικονομία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Hub στην Σίνδο, μέσω του οποίου η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεργάζεται με παραγωγούς, καλύπτοντας την εγχώρια αγορά στην κατηγορία φρούτων και λαχανικών ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιεί εξαγωγές στην Σερβία, την Ρουμανία και την Τσεχία.