Διαρροή προσωπικών δεδομένων καθηγητών και μαθητών καταγγέλλει ο Νίκος Φίλης

Σε καταγγελία για διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών στις ψηφιακές τάξεις σύγχρονης εκπαίδευσης προέβη από τη Βουλή  ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης στη Βουλή καταθέτοντας στοιχεία. 

Μάλιστα ο κ.Φίλης κατέθεσε σχετικό στικάκι στο προεδρείο της Βουλής με τα στοιχεία που όπως είπε βρήκαν στον ΣΥΡΙΖΑ από μια απλή αναζήτηση στο  Google.

“Μπήκαμε στο Google και αναζητήσαμε “στατιστικά σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση”. Αυτή η έρευνα μας έστειλε στο αρχείο από το οποίο προκύπτει διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών κατά συνέπεια και αφορά στατιστικά στοιχεία σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. 2024 εγγραφές εκατοντάδων εκπαιδευτικών με στοιχεία όπως ονοματεπώνυμο, σχολείο, τάξη, τμήμα, μάθημα, αριθμός μαθητών που συμμετείχαν, διάρκεια μαθήματος, ημερομηνία και προσωπικές σημειώσεις ή παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών. Υπάρχει διαρροή προσωπικών. Καταθέτω στο προεδρείο τα στοιχεία. Ή δεν το ξέρετε που είναι πρόβλημα ή το αποκρύπτατε που είναι έγκλημα” είπε ο κ. Φίλης. 

Απαντώντας η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως διαβεβαίωσε τον κ. Φίλη ότι θα εξετάσει με ενδιαφέρον την καταγγελία τόνισε όμως ότι δεν έχει λάβει τέτοια ενημέρωση από τις υπηρεσίες.

Λίγη ώρα νωρίτερα η ένταση ανάμεσα στην κα Κεραμέως και τον κ. Φίλη χτύπησε κόκκινο με αφορμή την αναφορά του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ στην πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης που δώρισε στο Υπουργείο η εταιρεία CISKO και κυρίως η μομφή ότι εγείρονται σωρεία ερωτημάτων και οικονομικού χαρακτήρα. 

Η Υπουργός αντέδρασε έντονα λέγοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν δικαιούται να ομιλεί διότι για 1,4 εκατομμύρια μαθητές άφησε ένα σύστημα το οποίο μπορούσε να σηκώσει ταυτοχρόνως μόλις 500 μαθητές: “Για μια ακόμα φορά δείχνετε την απέχθειά σας για ότι άπτεται ιδιωτικού τομέα. Στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο απευθυνθήκαμε στην αρχή . Αλλά μπορούσε να σηκώσει μόνο 500 ταυτόχρονους χρήστες ενώ έχουμε 1,4 εκατομμύρια μαθητές. Αυτή ήταν η σοβαρή εναλλακτική σας πρόταση; Θα αφήνατε στο σκοτάδι 1,4 εκατομμύρια μαθητές,  ενώ είχαμε πάνω από 750.000 συμμετοχές καθημερινά στις ψηφιακές τάξεις” είπε.