Quantcast

Φίλης: Έναν, δύο, τρεις, πολλούς «Σαϊντού» - Μαθητές που κινδυνεύουν με απέλαση κατασκευάζει η πολιτική της ΝΔ

«Έναν, δύο, τρεις, πολλούς «Σαϊντού» - μαθητές που κινδυνεύουν με απέλαση κατασκευάζει η πολιτική της ΝΔ», καταγγέλλει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου.

«Το τεράστιο κύμα υποστήριξης στο Σαϊντού Καμαρά από τους συλλόγους εκπαιδευτικών, τους μαθητές, τα αντιρατσιστικά κινήματα, την αντιπολίτευση, υποχρέωσε μέχρι και τον πρωθυπουργό να δηλώσει αλληλέγγυος και τελικά η απέλασή του απετράπη.

Ωστόσο, η κυβέρνηση συνέχισε να επιμένει ότι «το (νομοθετικό) πλαίσιο είναι επαρκές και λειτουργεί», και απέρριψε την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που πρότεινε να επανέλθει η δυνατότητα των Ανεξάρτητων Επιτροπών της Αρχής Προσφυγών να παραπέμψουν προς εξέταση στις αρμόδιες αρχές μια αίτηση διεθνούς προστασίας, όταν αυτή απορρίπτεται, αλλά η Επιτροπή κρίνει ότι συντρέχουν ανθρωπιστικοί λόγοι για τη χορήγηση αδείας διαμονής στη χώρα λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους, όπως το βέλτιστο συμφέρον του παιδιού», αναφέρει ο Νίκος Φίλης και τονίζει ότι απόρροια της στάσης αυτής είναι να προκύπτουν συνεχώς νέες περιπτώσεις «Σαϊντού», όπου νεαροί μαθητές κινδυνεύουν με απέλαση και ακολούθως σύλλογοι καθηγητών και αρκετοί πολίτες κινητοποιούνται και διαμαρτύρονται για την προάσπιση των δικαιωμάτων του μαθητή.

Όπως ειδικότερα αναφέρει ο Νίκος Φίλης, στην περίπτωση του μαθητή της Β' Λυκείου του «Πυθαγόρειου» Γενικού Λυκείου Σάμου Σισσέ Vafing από την Γουινέα που κινδυνεύει με απέλαση, διαφαίνεται σύμφωνα με ορισμένα δημοσιεύματα- μια θετική εξέλιξη λόγω των έντονων αντιδράσεων των εκπαιδευτικών στη Σάμο, καθώς και της αντιπολίτευσης, αλλά και λόγω σοβαρών παραλείψεων που εντοπίζονται στην αιτιολόγηση της απορριπτικής απόφασης της Υπηρεσίας Ασύλου.

«Ωστόσο, σε άλλη περίπτωση, τρία αδέλφια με καταγωγή από το Ιράκ, μαθητές του 4ου Γυμνασίου Βύρωνα, ο Ali Hemin, ο Ali Doaa και ο Ali Rahma, μαζί με τη μητέρα τους Zhiyan Yousif Ahmed και τα άλλα δύο αδέλφια τους, καλούνται από τη Διεύθυνση Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης να εγκαταλείψουν τη χώρα μέχρι την 1η Ιουλίου 2022», σημειώνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και επικαλείται την ανακοίνωση του συλλόγου διδασκόντων του 4ου Γυμνασίου Βύρωνα που αναφέρει ότι:

«οι τρεις μαθητές, ALI HEMIN, ALI DOAA και ALI RAHMA έχουν φοιτήσει 5 χρόνια σε Ελληνικά σχολεία , από τη Δ δημοτικού έως τη Β γυμνασίου έχουν επιδείξει εξαιρετική επιμονή και προσπάθεια να μάθουν την Ελληνική Γλώσσα και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του σχολείου, ενώ αυτό που θέλουν είναι να σπουδάσουν και να ζήσουν στην πατρίδα μας. […] Ως δημοκρατικοί πολίτες θέλουμε η Ελληνική Πολιτεία να δείχνει αλληλεγγύη και φροντίδα σε όλους τους πρόσφυγες και μετανάστες που από ανάγκη εγκαταλείπουν την πατρίδα τους και έρχονται στη χώρα μας».

«Ο Σαϊντού, ο Σισσέ, ο Ali Hemin, ο Ali Doaa και ο Ali Rahma, όπως και πολλά άλλα παιδιά, φοιτούν σε ελληνικά σχολεία για χρόνια, έχουν μικρή πια επαφή με τη χώρα προέλευσης τους, αντιμετωπίζουν την Ελλάδα, ως πατρίδα ή εν πάση περιπτώσει, ως τη χώρα στην οποία θα ζήσουν, ενώ η κοινωνική τους ένταξη έχει ήδη -εν τοις πράγμασι- επιτευχθεί σε σημαντικό βαθμό με την ολοκλήρωση αρκετών ετών φοίτησης σε ελληνικό σχολείο. Τα παιδιά αυτά είναι φορείς όλων των δικαιωμάτων που εγγυάται η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, όπως το δικαίωμα στην εκπαίδευση, έχουν δικαίωμα να παραμείνουν στην Ελλάδα και να συνεχίζουν να μορφώνονται», αναφέρει ο Νίκος Φίλης και καλεί τον υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου να απαντήσει:

1. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε ο Σισσέ Vafing, ο Ali Hemin, ο Ali Doaa, ο Ali Rahma και κάθε μαθητής - πρόσφυγας και μετανάστης να συνεχίσουν να ζουν στη χώρα μας και να φοιτούν στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα;

2. Αν θα προβεί στη νομοθετική μεταρρύθμιση του πλαισίου, είτε κάνοντας αποδεκτή τη σχετική τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, είτε προβλέποντας άδεια διαμονής για ανήλικους υπηκόους τρίτων χωρών που φοιτούν σε ελληνικά σχολεία για αρκετά χρόνια, έχουν μικρή πια επαφή με τη χώρα προέλευσης τους, αντιμετωπίζουν την Ελλάδα, ως πατρίδα ή, εν πάση περιπτώσει, ως τη χώρα, στην οποία θα ζήσουν, ενώ η κοινωνική τους ένταξη έχει ήδη, εν τοις πράγμασι, επιτευχθεί σε σημαντικό βαθμό με την ολοκλήρωση αρκετών ετών φοίτησης σε ελληνικό σχολείο;