O Μηταράκης πήγε μόνος του στο 1555 του ΕΦΚΑ γιατί δεν απαντούσαν στο τηλέφωνο

Αιφνιδιαστική επίσκεψη στο τμήμα έκδοσης συντάξεων του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης για τους δημοσίου υπαλλήλους (πρώην Γενικό Λογιστήριο του Κράτους) πραγματοποίησαν πριν από λίγο ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννης Βρούτσης και ο υφυπουργός για θέματα κοινωνικής  ασφάλισης Νότης Μηταράκης.

Κατά την διάρκεια της συνάντησής τους με τους υπαλλήλους του ταμείου διαπίστωσαν σύμφωνα με στοιχεία που τους παρουσίασαν ότι οι εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης φτάνουν τις 160.000 μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου του 2019. Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη ηγεσία έκανε λόγο για 40.000 αιτήσεις συνταξιοδότησης δημοσίων υπαλλήλων σε εκκρεμότητα.

 Η κατάσταση στο ταμείο χαρακτηρίστηκε «τραγική», καθώς από τους 70 υπαλλήλους αυτή τη στιγμή στο ταμείο βρίσκονται μόλις 18, οι οποίοι μπορούν να διεκπεραιώσουν 40-50 αιτήσεις συνταξιοδότησης το μήνα. Ο υπουργός Εργασίας επισήμανε για άλλη μια φορά ότι η απονομή των συντάξεων που εκκρεμούν αποτελεί προτεραιότητα για τη νέα κυβέρνηση και ότι η προηγούμενη ηγεσία είχε αποκρύψει τα πραγματικά στοιχεία. Η αναμονή σε περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης ξεπερνά και τα τρία χρόνια.

Σύμφωνα με τον κ. Βρούτση, τα δύο συστήματα ΑΤΛΑΣ και ΗΛΙΟΣ θα ενεργοποιηθούν ξανά και θα ξεκινήσει άμεσα η απονομή της ψηφιοποιημένης σύνταξης. Μέσα στον πρώτο χρόνο, το 33% των αιτήσεων συνταξιοδότησης θα εκδίδονται αυτόματα και ψηφιοποιημένα. Μέσα σε δυο χρόνια, το 80% και πλέον. Παράλληλα, το ασφαλιστικό σύστημα θα επανέλθει κάτω από το φως του «ΗΛΙΟΣ», που θα αναδείξει όλες τις αλχημείες που έγιναν τα τελευταία χρόνια.

Επίσκεψη και στον ΕΦΚΑ

Απροειδοποίητη επίσκεψη στο τηλεφωνικό κέντρο του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), που εδρεύει στην Αθήνα, έπειτα από επανειλημμένες προσπάθειες να επικοινωνήσει με το 1555, πραγματοποίησε σήμερα ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Νότης Μηταράκης, ο οποίος συνομίλησε με υπαλλήλους που είναι επιφορτισμένοι με την έκδοση συντάξεων ελευθέρων επαγγελματιών, αλλά και με πολίτες.

Έπειτα από την επίσκεψη, ο κ. Μηταράκης δήλωσε: «Οι ελλείψεις που έχει ο ΕΦΚΑ σε υλικοτεχνικές υποδομές και τεχνολογία είναι τραγικές. Το τηλεφωνικό κέντρο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον όγκο των κλήσεων των πολιτών. Στερείται λύσεων και σε θέματα λογισμικού και σε θέματα hardware. Παράλληλα, οι συνθήκες εργασίας εντός του κτιρίου είναι απαράδεκτες. Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η άμεση ψηφιοποίηση των δεδομένων, για να προχωρήσουμε στην ηλεκτρονική έκδοση των συντάξεων και η ενίσχυση των υποδομών για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων. Το επίκεντρό μας είναι οι πολίτες» τόνισε ο κ. Μηταράκης.