Quantcast

Οι 4 νέες φρεγάτες και ο νέος επενδυτής των ναυπηγείων Σκαραμαγκά

«Ήρθε η ώρα να ενισχύσουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις ως παρακαταθήκη για την ασφάλεια της χώρας και ως ύψιστη υποχρέωση στους Έλληνες. Σήμερα ανακοινώνω έξι εμβληματικές αποφάσεις που πολλαπλασιάζουν την ισχύ, τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα των ελληνικών όπλων» ανέφερε ο Πρωθυπουργός στην αρχής της ομιλίας του για το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων, που είναι και το μεγαλύτερο της τελευταίας 20ετίας.

Από αυτά – εκτός από την προμήθεια της μίας μοίρας Rafale - δύο είναι τα τμήματα που ξεχωρίζουν. Οι φρεγάτες και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Σε ότι αφορά τις φρεγάτες, ο κος Μητσοτάκης ανέφερε: “ Το Πολεμικό Ναυτικό εκκινεί τις διαδικασίες για την ένταξη στον στόλο του 4 νέων Φρεγατών Πολλαπλού Ρόλου. Παράλληλα, εκσυγχρονίζει και αναβαθμίζει 4 Φρεγάτες ΜΕΚΟ, που ήδη διαθέτει. Τα νέα σκάφη θα πλαισιωθούν, επίσης, από 4 ναυτικά ελικόπτερα ROMEO. Τα πιο αξιόμαχα στον κόσμο. ΄Έτσι, οι θάλασσες μας θωρακίζονται πιο αποτελεσματικά από ποτέ”.

Δύο είναι τα σημεία στα οποία θα σταθούμε. Το πρώτο ότι δεν έκανε λόγο για διαγωνισμό αλλά για απευθείας ένταξη 4 νέων φρεγατών και μάλιστα πολλαπλού ρόλου. Σίγουρα, αυτόν τον ρόλο δεν μπορούν να φέρουν οι Belharra. Συνεπώς μιλάμε και επίσημα για το τέλος συμμετοχής ή επιλογής του προγράμματος.

Έτσι, μιλάμε για 4 νέες φρεγάτες, οι οποίες θα αποκτηθούν σίγουρα με την διαδικασία της διακρατικής συμφωνίας, αφού προηγουμένως αξιολογηθούν διάφορες προτάσεις που έχουν κατατεθεί. Τις νέες φρεγάτες θα πλαισιώσουν τα 4 ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου Romeo. Άρα, μιλάμε για πλοία που σίγουρα θα έχουν την υποδομή για την υποδοχή ελικοπτέρων του τύπου, βάρους 7 τόνων.

Το δεύτερο και σημαντικό είναι η αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, που και αυτή φαίνεται ότι θα μπει στο «πακέτο» με την προμήθεια των νέων φρεγατών. Ήδη υπάρχει πρόταση για πρόγραμμα βαρέως εκσυγχρονισμού.

Σε ότι αφορά τα ναυπηγεία, η μεγάλη έκπληξη έχει να κάνει με τον Σκαραμαγκά. “ Στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά σύντομα εισέρχεται στρατηγικός επενδυτής, διατηρώντας τις θέσεις εργασίας” ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr πρόκειται για τον εφοπλιστή Θεόφιλο Πριόβολο, βασικό μέτοχο της North Star Group, με έδρα την Ελβετία. Ο Έλληνας μεγιστάνας έχει εκφράσει την επιθυμία του να ναυπηγεί στον Σκαραμαγκά κρουαζιερόπλοια. Ωστόσο, το γεγονός ότι συμπεριλήφθηκε ο Σκαραμαγκάς στο κομμάτι της ομιλίας των εξοπλιστικών, φαίνεται ότι φέρνει και εξελίξεις σε συνδυασμό με τα ναυπηγεία Ελευσίνας τα οποία επίσης μνημονεύτηκαν, με την μεταβίβαση των μετοχών στην αμερικανική ΟΝΕΧ.

Το πιθανότερο σενάριο λοιπόν δείχνει ότι ίσως στον Σκαραμαγκά εκτελεστεί το πρόγραμμα αναβάθμισης των ΜΕΚΟ και στην Ελευσίνα το πρόγραμμα ναυπήγησης των νέων Φρεγατών. Κάτι που αβίαστα μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η αμερικανική πρόταση φαίνεται να προκρίνεται έναντι όλων των άλλων, που βρίσκονται στο τραπέζι.

Επιβεβαίωση του enikos.gr για Belharra και Rafale

Πάντως, σε ότι αφορά το θέμα των φρεγατών Belharra και την προμήθεια των Rafale, θα πρέπει να επισημάνουμε το δημοσίευμα της 19ης Μαΐου, με τίτλο «Στον "αέρα" το πρόγραμμα ναυπήγησης των φρεγατών Belharra», στο οποίο αναφέραμε επί λέξη: "Με απλά λόγια, τα πλεονεκτήματα από την εισαγωγή των γαλλικών φρεγατών είναι δυσανάλογα του κόστους κτήσης. Ήδη έχουν υπάρξει κάποιες εισηγήσεις περί προμήθειας μίας μοίρας μαχητικών αεροσκαφών Rafale και την απόσυρση των Mirage 2000 ενώ κάποιοι άλλοι προτείνουν ακόμη και την προμήθεια άλλων πλοίων από τα γαλλικά ναυπηγεία, με τις FREMM να πέφτουν πάλι στο τραπέζι".

Βεβαίως, στην πορεία δημοσιεύσαμε πληροφορίες, οι οποίες προέρχονταν από το υπουργείο κι έδειχναν να προκρίνεται η επιλογή των Belharra, ωστόσο είναι γνωστό τοις πάσι ότι ανέκαθεν αντιμετωπίζαμε με σκεπτικισμό την γαλλική πρόταση, δεδομένου της πληροφόρησης που είχαμε από στρατιωτικούς κύκλους και η οποία επιβεβαιώνεται... αυτολεξεί.