Quantcast

Πολιτική αντιπαράθεση Μαξίμου - ΣΥΡΙΖΑ για Μετρό Θεσσαλονίκης και αρχαία

Υψηλοί τόνοι ανάμεσα σε Μαξίμου και ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή τη δήλωση του Αλέξη Τσίπρα, από τη Θεσσαλονίκη, για «επιστροφή στην κανονικότητα της διαπλοκής» και τον «νέο εθνικό εργολάβο».

«Ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις "εργολάβος" και "διαπλοκή"» απάντησε, μεταξύ άλλων, ο Στέλιος Πέτσας, τον οποίο κάλεσε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης «να αφήσει τα ευφυολογήματα και να απαντήσει σε τρία συγκεκριμένα ερωτήματα»:

Γιατί ο κύριος Μητσοτάκης επιλέγει την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του έργου του μετρό στη Θεσσαλονίκη τη στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ είχε επιτύχει την επίσπευση του έργου τρεις φορές πιο γρήγορα από ότι μέχρι το 2014 και είχε με σαφήνεια ορίσει την έναρξη λειτουργίας στα τέλη του 2020;

Ποιο θα είναι το επιπλέον κόστος για το ελληνικό δημόσιο από τον νέο σχεδιασμό;

Ποιο θα είναι το  όφελος του νέου εθνικού εργολάβου από τις καθυστερήσεις που με πρωτοφανή τρόπο προανήγγειλε ο κύριος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ δίνοντας νομικό πάτημα για επιπλέον αξιώσεις του αναδόχου;

«Οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης έχουν κάθε καλό λόγο να ανησυχούν. Η σχέση του κυρίου Μητσοτάκη με τα αρχαία είναι κατάστικτη από γκάφες όπως δείχνει και η πρόσφατη ιστορία με τα γλυπτά της μετώπης του Παρθενώνα. Ενώ και η σχέση του κυρίου Μητσοτάκη με τα δημόσια έργα υποδομής αποβαίνει προς όφελος των μεγάλων εργολάβων με όλες τις αναγκαίες καθυστερήσεις και επιβαρύνσεις για το δημόσιο ταμείο που συνεπάγεται αυτό» καταλήγει ο κ. Χαρίτσης .

Της δήλωσης Χαρίτση είχε προηγηθεί το σχόλιο του κυβερνητικού εκπροσώπου με την επισήμανση ότι  «ο κ. Τσίπρας γνωρίζει καλά τις λέξεις "εργολάβος" και "διαπλοκή". Τις χρησιμοποιεί μάλιστα όταν μιλάει για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ ο ίδιος, παρά τη γνώση του στο θέμα δεν εγκαινίασε τίποτα άλλο από "μουσαμάδες"...»

Συμπλήρωσε πως «του θυμίζουμε την πρόσφατη κοινή δήλωση όλων των φορέων της πόλης, που καταλήγει ως εξής: "Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης, εκσκαφής και επανατοποθέτησής τους, όπως έγινε και στον γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας"».

Η δήλωση του κ. Πέτσα καταλήγει: «Σε αυτό το πλαίσιο ο πρωθυπουργός τόνισε στη ΔΕΘ ότι η πρόταση της κυβέρνησης διασφαλίζει την προστασία των αρχαιοτήτων, ότι δεν θα εκτοξευθεί το κόστος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό. Έτσι ώστε, επιτέλους, οι Θεσσαλονικείς να έχουν "και Μετρό και αρχαία"».