Θεσσαλονίκη: Μετρό, ΟΑΣΘ και διάνοιξη της Ψελλού στο επίκεντρο της συνάντησης του δημάρχου Κ.Ζέρβα με τον υπουργό Κ.Καραμανλή

Η πορεία των έργων του Μετρό, οι υποδομές γύρω από αυτό, η διάνοιξη της οδού Ψελλού αλλά και οι αστικές συγκοινωνίες με τον ΟΑΣΘ βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή και τον γενικό γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη.

Η ηγεσία του υπουργείου επισκέφτηκε το μεσημέρι το δημαρχιακό μέγαρο και ο κ. Καραμανλής ερωτηθείς σχετικά εάν το Μετρό θα είναι έτοιμο τον Απρίλιο του 2023 λόγω των προσφυγών σχολίασε πως «εάν θα έχουμε ή όχι καθυστερήσεις, να το ρωτήσετε σε αυτούς που έκαναν προσφυγές. Κατά την ταπεινή μου άποψη έγινε μια προσφυγή που δεν έπρεπε, ενώ η απόφαση του δικαστηρίου καθυστέρησε λόγω Covid. Επομένως, αφού δούμε την απόφαση του ΣτΕ με προσοχή, την οποία αναμένουμε τις επόμενες μέρες, η κυβέρνηση επισήμως θα μπορέσει να πει εάν και κατά πόσο μεταβάλλεται αυτό το χρονοδιάγραμμα».

Επανέλαβε πως επιδίωξη είναι να ολοκληρωθεί το Μετρό μαζί με τον σταθμό Βενιζέλου «που θα αναδείξει την αρχαία κληρονομιά και θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της πρωτεύουσας των Βαλκανίων. Πρέπει να αφήσουμε τις αντιπαραθέσεις και όλοι μαζί να δούμε πως θα εκκινήσουμε το έργο για να ολοκληρωθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων».

Αναφορικά με τη διάνοιξη της Ψελλού είπε ο κ.Καραμανλής πως θα πρέπει «να βρούμε τα χρήματα για να απαλλοτριώσουμε τις περιοχές έτσι ώστε να υπάρχει οδική σύνδεση με το Μετρό του σταθμού», ενώ για τον ΟΑΣΘ υποστήριξε πως η κατάσταση που επικρατεί σήμερα δεν έχει σχέση με των προηγούμενων χρόνων καθώς τα λεωφορεία στην πόλη έφτασαν τα 400 από τα 220. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι το υπουργείο δεν είναι ικανοποιημένο και πως στόχος είναι να «δημιουργήσουμε αστικές συγκοινωνίες ακόμα πιο καλύτερες και βιώσιμες».

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, στη διάρκεια της συνάντησης ανέλυσε το πλάνο της δημοτικής αρχής για έργα και υποδομές που πρέπει να γίνουν το επόμενο διάστημα για να αλλάξει μορφή η πόλη.

Στις δηλώσεις που ακολούθησαν ειδικότερα για τη διάνοιξη της οδού Ψελλού είπε πως «έχει επιλυθεί το θέμα της αξιοποίησης, της ανάπλασης του χώρου, γύρω από τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, ένας σταθμός που ουσιαστικά έβγαινε στο πουθενά. Με τις ενέργειες του υπουργείου επιλύθηκαν όλα τα θέματα, αφενός η διάνοιξη και κατασκευή της οδού Ψελλού, που θα συνδέει την Παπαναστασίου με την Κ.Καραμανλή και από την άλλη η απαλλοτρίωση και ανάπλαση μιας μεγάλης έκτασης της περιοχής της Ν.Ελβετίας, που θα δημιουργεί ένα σταθμό μετεπιβίβασης, ένα σταθμό πάρκινγκ».

Ο κ.Ζέρβας παρουσίασε ακόμη πως μπορεί να υλοποιηθεί το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τον άξονα της οδού Εγνατία, που θα ξεκινά από το υπό κατασκευή Μουσείο Ολοκαυτώματος, συνεχίζει σε όλο τον άξονα της Εγνατίας, στο σταθμό Βενιζέλου, γύρω από το Αλκαζάρ, στην Αγία Σοφία, κοντά στην Αχειροποίητο, στην πλατεία Μακεδονομάχων, στο ΑΠΘ και στους ανατολικούς σταθμούς Πατρικίου και Σόλωνος.

«Ουσιαστικά θα έχουμε μια ανάπλαση του άξονα, ιδιαίτερα σημαντικό για την πόλη καθώς θα βάλει στην καθημερινότητα ποδήλατο, έξυπνα συστήματα, ήπιους τρόπους μετακίνησης», είπε χαρακτηριστικά ο κ.Ζέρβας.