Τι θα δούμε, τι θα διαβάσουμε, πώς θα ψυχαγωγηθούμε την εβδομάδα 23-29 Ιανουαρίου.
* «Το Ακρωτήρι», το οποίο σκηνοθετεί ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στο θέατρο “Ιλίσια” (Παπαδιαμαντοπούλου 4, Αθήνα) είναι ένα οικογενειακό δράμα με στοιχεία μυστηρίου. Το έργο, στο οποίο πρωταγωνιστούν η Μαρία Ναυπλιώτου και ο Δημήτρης Αλεξανδρής, παρακολουθεί την πορεία της Τζουλιάνας, μιας χαρισματικής και παθιασμένης νευρολόγου, από την κορυφή στην πτώση και από εκεί στην ελπίδα. Με τα πρώτα συμπτώματα της ασθένειάς της, η ίδια πιστεύει πως πάσχει από καρκίνο, ωστόσο ανακαλύπτει πως χάνει σταδιακά τη συνείδησή της. Δίπλα της βρίσκεται ο σύζυγός της, Ίαν, που η Τζουλιάνα περιγράφει ως άπιστο και χειριστικό, παρόλο που εκείνος στέκεται δίπλα της γεμάτος φροντίδα και αγάπη. Καθώς τα επεισόδια κατάρρευσης της Τζουλιάνα πληθαίνουν, τη βλέπουμε να συνομιλεί με την από χρόνια χαμένη κόρη της, να αναζητά το παλιό οικογενειακό της σπίτι και να προσπαθεί να ετοιμαστεί για τη μεγαλύτερη μάχη της ζωής της: αυτήν απέναντι στην απώλεια.
*Η ατομική έκθεση «Electrified Echoes» του ζωγράφου Γιώργου Σταμκόπουλου εγκαινιάζεται το Σάββατο 25 Ιανουαρίου, από τις 12.00 έως τις 18.00, στην γκαλερί Callirrhoë (Σίνα 9, Αθήνα). Η έκθεση εξετάζει θέματα αλλαγής και μεταμόρφωσης, αναστοχαζόμενη την καλλιτεχνική πορεία του Σταμκόπουλου, η οποία συνδέεται άρρηκτα με το πλούσιο πολιτιστικό και μουσικό περιβάλλον του Βερολίνου, και θα διαρκέσει έως τις 22 Μαρτίου.
Ο καλλιτέχνης ανέπτυξε την καριέρα του ως ζωγράφος στη γερμανική πρωτεύουσα. Παράλληλα δημιουργεί οπτικά εφέ για Djs που εμφανίζονταν στο εμβληματικό κλαμπ “Watergate”, ένα σημείο αναφοράς για την ιστορία της νυχτερινής ζωής της πόλης. Το “Watergate”, που ιδρύθηκε μετά την πτώση του Τείχους, ενσάρκωνε τις αξίες της μη ιεραρχικής εξουσίας, των αντιρατσιστικών και αντιπολεμικών κινημάτων, καθώς και τη δέσμευση στις αντισυμβατικές ιδέες. Πρόσφατα, το κλαμπ έκλεισε οριστικά τις πόρτες του, και το νέο σώμα έργων που παρουσιάζεται στο «Electrified Echoes» είναι διαποτισμένο με την αίσθηση αυτής της απώλειας, η οποία ταυτόχρονα λειτουργεί ως σημείο εκκίνησης. Επίσης, μέσα από την παρουσίαση παλαιότερων έργων, η έκθεση προσφέρει μια σπάνια ευκαιρία να παρατηρήσουμε την εξέλιξη της δημιουργικής διαδικασίας του καλλιτέχνη κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο δεκαετιών.
* Μετά το περυσινό εντυπωσιακό του πρώτο φεστιβαλικό αποτύπωμα, το STEGI.RADIO Takeover επανέρχεται στις 24 και 25 Ιανουαρίου, 20.00 με 03.00, για να ξεδιπλώσει τον πολυσυλλεκτικό του χαρακτήρα και να μεταμορφώσει τη Στέγη (Λεωφ. Συγγρού 107) σε μουσική παιδική χαρά. Χωρίς καθίσματα στην Κεντρική Σκηνή, με πολύχρωμους χώρους χαλάρωσης και, κυρίως, με σπουδαίες και απρόβλεπτες μουσικές προτάσεις από άκρη σε άκρη του κτιρίου της Λεωφόρου Συγγρού, ο διαδικτυακός ραδιοφωνικός σταθμός της Στέγης γιορτάζει, παρέα με διεθνείς και εγχώριους καλεσμένους, τις πολλές διαφορετικές πλευρές του σύγχρονου ήχου.Η Κεντρική Σκηνή, λοιπόν, μεταμορφώνεται σε κλαμπ και πλημμυρίζει από τα ηλεκτρονικά ξεσπάσματα της Kittin, η οποία επισκέπτεται την Αθήνα μετά την εντυπωσιακή εμφάνισή της στην Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, από τους ορμητικούς ρυθμούς του «Πάπα» της μίνιμαλ τέκνο Robert Hood, την πολιτικοποιημένη, απελευθερωτική τζαζ των Irreversible Entanglements, το παιχνιδιάρικο μείγμα ντίσκο και τέκνο του David Vunk, το απρόβλεπτο πάντρεμα ειδών της Crystallmess, τον θρασύ συνδυασμό τραπ και ρεμπέτικου του Νέγρου του Μοριά και την ξεσηκωτική γκαράζ ψυχεδέλεια των Acid Baby Jesus.
Το -1 της Στέγης εκπέμπει και στη σκηνή και στο STEGI.RADIO online την ένταση ενός κλαμπ του κέντρου μιας μητρόπολης, με τους ήχους των De Schuurman, STILL, Deena Abdelwahed και Catu Diosis.
Η Μικρή Σκηνή δίνει έμφαση σε Έλληνες καλλιτέχνες, με ζωντανές εμφανίσεις του καταξιωμένου, πλέον, The Boy, του εσωστρεφούς και ιδιοσυγκρασιακού Larry Gus, του ανερχόμενου cabaret-pop τραγουδοποιού Kristof και της Venus Volcanism, η οποία αναμειγνύει το πολυφωνικό και το παραδοσιακό τραγούδι με την πειραματική ηλεκτρονική μουσική. Η Μικρή Σκηνή θα φιλοξενήσει, επίσης, την Ιταλίδα δημιουργό κινηματογραφικής ambient, Grand River.
Παράλληλα, στο +3 της Στέγης θα ξεδιπλωθούν, μεταξύ άλλων, δύο πολύωρα sets από τον Δημήτρη Παπαϊωάννου, με εκλεκτικές ambient επιλογές, και τον A@H2O, με νταμπ και ρέγκε ήχους, ενώ οι Invernomuto θα παρουσιάσουν το πρότζεκτ “Black Med”, όπου έχουν συλλέξει μουσικές και ήχους από όλη τη Μεσόγειο.
* Μετά τον “Ερωτόκριτο” και τον “Ταρτούφο”, η Ελένη Βλάχου (διασκευή και σκηνοθεσία) και ο Ηλίας Βαμβακούσης (μουσική) παρουσιάζουν στη σκηνή του θεάτρου “Χώρα” (Αμοργού 20, Αθήνα) τον “Συρανό”, τον ήρωα με την τεράστια μύτη που ονειρευόταν να πάει στο φεγγάρι και τα κατάφερε! Μια ιστορία που μας δείχνει πόσο εύκολα η φιλία, η αγάπη και η καλοσύνη μπορούν να μετατρέψουν το σκοτάδι σε φως.
Η παράσταση απευθύνεται σε όλη την οικογένεια, είναι εμπνευσμένη από το κλασικό θεατρικό έργο του Εντμόν Ροστάν και συνδυάζει αφήγηση και δράση, ζωντανή μουσική, μάχες, χορούς και τραγούδια.
Κάθε Σάββατο στις 15.00 και Κυριακή στις 11.30. Εισιτήρια: https://nkt.gr/plays/syrano/
* Ο Ντέιβ Γκρολ, συγγραφέας του βιβλίου “Συλλέκτης Στιγμών”(Εκδόσεις Οξύ), είναι μουσικός, τραγουδιστής, συνθέτης και σκηνοθέτης. Ήταν ο ντράμερ των Nirvana και αργότερα ο ιδρυτής των Foo Fighters, στους οποίους συνεχίζει να τραγουδάει, να παίζει κιθάρα και να γράφει τα περισσότερα τραγούδια. Αφού απέρριψε τις προτάσεις να αναθέσει τη συγγραφή ενός βιβλίου για τη ζωή και την καριέρα του σε τρίτους, ο Γκρολ εξομολογείται σε αυτές τις σελίδες τις αναμνήσεις του, από τη δημιουργία ντραμς από μαξιλάρια στο παιδικό του δωμάτιο ως τη συμμετοχή του στους Nirvana και τους Foo Fighters, από το τζαμάρισμα με τον Ίγκι Ποπ μέχρι τα συναπαντήματα με το πάνθεο της ροκ σκηνής.